כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

סגול בהיכל

להקת הרוק האולטימטיבית Deep Purple נוחתת בתל אביב לצמד הופעות בסוף השבוע בהיכל נוקיה ואף להשתתף בסדרת קומית ב- HOT. כל הפרטים.

deep purple by jim rakete
deep purple by jim rakete

להקת הרוק DEEP PURPLE בדרכה לישראל לשתי הופעות שיערכו במוצ"ש 22.2 וראשון 23.2 בהיכל נוקיה בתל אביב. במקביל ובנוסף לכך צפויה הלהקה להשתתף בצילומים לסדרה החדשה של HOT "אטלנטיקה", שעוסקת בלהקת רוק ירושלמית החולמת על הצלחה ותהילה, לצידו של טל פרידמן ובבימויו של עודד דוידוף.

להקת הרוק Deep Purple נוסדה בשנת 1968 ונחשבת לאחת מלהקות הרוק המשפיעות בתחומה, ומי שייסדה את זרם ה"הבי מטאל". מאז הקמתה ועד היום מכרה הלהקה יותר מ-100 מיליון אלבומים ברחבי העולם. הלהקה ידועה בכך שהוציאה אלבומים מוצלחים מהופעות חיות.

אלבומה האחרון "What Now?!" יצא לפני פחות משנה וזוכה לביקורות מצוינות בקרב המבקרים ועל ידי המעריצים. האלבום החדש הגיע לראש מצעדי המכירות בגרמניה, אוסטריה, נורווגיה, הרפובליקה הצ'כית ופולין.

להקת Deep Purple בחרה בטל פרדימן ולהקתו "טל פרידמן והחתולים השמנים" לפתוח כהרכב חימון במופע הראשון ובמוסיקאי אורי רכיב למופע השני.

הביקור בישראל של להקת Deep Purple נערך במסגרת  סבב הופעות חדש, מדובר במופע בו ישולבו מבחר מלהיטיהם הגדולים כ – Smoke on the Water, Child in Time, April, Lalena, ,Perfect Strangers, Highway Star ועוד לבין שירים מאלבומם החדש Now  What ?! שזוכה לתשבוחות המבקרים והמעריצים ויצא בימים אלה בישראל במהדורה מיוחדת בלעדית.

הלהקה תנחת כאן ביום שישי הקרוב, בטיסה ישירה מבוקרשט, רומניה, ואחרי שהופיעה בערי בירה באירופה, בין השאר בפינלנד, נורווגיה, שוודיה, דנמרק, פולין, הרפובליקה הצ'כית, הונגריה, סרביה ורומניה.

טל פרידמן, חתול שמן חולה רוק. צילום: יובל אראל
טל פרידמן, חתול שמן חולה רוק. צילום: יובל אראל

כאמור המופע הפותח לביקור הנוכחי שלהם בישראל הם טל פרידמן ולהקתו "טל פרידמן והחתולים השמנים", הלהקה של טל, מציינת בימים אלה מעל למאתיים הופעות, ובמקביל חברי ההרכב  עובדים חומרים מקוריים נוספים. טל פרידמן ניתן להגדרה כחולה רוק אמיתי, רוב הקהל בארץ מכירו כשחקן המ-ט-ו-ר-ף בתוכניות הבידור כארץ נהדרת ואחרות אולם לטל יש קהל מעריצים רחב המגיע אחריו לכל מופע שלו ושל החתולים השמנים, מדובר בתופעה הגובלת בקאלט של ממש. החתולים השמנים – טל פרידמן –שירה גיטרה, תומר גולן-תופים ושירה, ואלעד קרן- בס ושירה, יציגו במופע הפותח שילוב בין חומרים מקוריים  ומספר ביצועי מחווה לשירי רוק ישראליים ולועזיים מהקלאסיקות.

טל עצמו מכריז – ״אין הרבה אגדות קיימות כיום, משנות השבעים דיפ פרפל הם היחידים שקיימים. הם, לד זפלין ובלאק סאבאת עיצבו את סצינת הרוק והמטאל. יש לי את כל האלבומים והתקליטים שלהם. תכננתי ללכת לראות אותם אז הסתדר לי עכשיו כשאני והלהקה שלי מחממים אותם! כמובן שזה כבוד גדול לבוא למשחק המקדים של דיפ פרפל, מקווה שהפטמות של הקהל יהיו זקורות ומוכנות לבואם של דיפ פרפל״

את המופע השני שיערך ביום ראשון, 23.2 יפתח המוסיקאי אורי רכיב.

במקום לצוף על המים בים המלח או לשוטט ברחבי העיר העתיקה בירושלים , יצטלמו חברי "Deep Purple " בסוף השבוע הקרוב ל"אטלנטיקה" – סדרה קומית פרועה שתעלה במהלך השנה ב HOT ומספרת את סיפורן של רוב הלהקות בישראל – חלומות גדולים על תהילה והצלחה, ומציאות לגמרי הפוכה. על פי העלילה והתסריט להקת "אטלנטיקה" פועלת בפריפרייה הירושלמית, מרחק של ארבעים וחמש דקות נסיעה מסצנת המוזיקה ה"אמיתית" בתל אביב, אבל מבחינת חבריה, זהו מרחק שנות אור. חבר'ה מוכשרים שרואים את ההצלחה מעבר לפינה, משקיעים את כל זמנם, רכושם וכישרונם למען המטרה, שכל פעם מחדש חומקת מהם. הם חולמים על להוציא דיסק ולהתפרסם, רק שהמציאות שלהם היא עולם מאד לא זוהר של פאבים אפלים בסמטאות ירושלים, חיי לילה הזויים, הופעות כושלות, בעלי בארים ויחצ"נים שעושקים אותם, חובות, אלימות, והתקיעות העיקשת של מוזיקאים שמסרבים להתבגר. חברי "אטלנטיקה" מוכשרים כנגנים וכלהקה, אבל ההתנהלות הפרובינציאלית, ומערכת היחסים המסובכת שבין חברי הלהקה, בשילוב של ניהול כושל והחלטות גרועות, מרחיקה אותם מלהגיע להצלחה, ומביאה אותם להתמודד עם החשש הכי גדול שלהם – להיתקע בשולי תעשיית המוסיקה.

כאמור בסצנה בהשתתפותם של חברי Deep Purple, מנהל הלהקה של "אטלנטיקה" (בגילומו של טל פרידמן) מוצא דרך להשחיל את להקתו ולארוב למושאי הערצתם. מכאן נשאלת השאלה – האם הם יצליחו במהלך? ומה יקרה שם במפגש של Deep Purple הנערצים עם חברי "אטלנטיקה" הלוזרים?

הבלוג, שנכח בהופעתה הראשונה של הלהקה, בפארק הירקון בשנת 1991, וזכה לעמוד על הבמה ולצפות בשמות הגדולים בלייב, מצפה בכיליון עיניים להביא את הקולות והמראות מההופעה המתוכננת!

המופע הראשון במוצ"ש הוא בבחינת סולד אאוט! עדיין ניתן לרכוש כרטיסים למופע השני!

מחירי כרטיסים: 199-999 ₪ בקופות "לאן" // 8780* , www.leaan.co.il, דיזינגוף 101 תל אביב (בפסג' הוד). היכל נוקיה – פתיחת דלתות:  19:00   תחילת מופע: 21:00

 

 הקליפ מהאלבום האחרון

ועוד כמה מהקלאסיקות החזקות שלהם….

 

 

וכמה סינגלים של אטלנטיקה..

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

  1. היתה הופעה גרועה ב1991
    הלהקה הגיעה עם ציוד הגברה עצום אך לפתע הפכה ההופעה להופעה במונו במקום בסטריאו כי כל הצד הימני השתתק – אולי בסופו של דבר הבעיה סודרה אבל אני זוכר ששמעתי מספיק שירים במונו וזה היה מאכזב.
    לפחות יצא לי להיות במקום אחד עם ג'ון לורד R.I.P. ורק זה היה שווה את המעמד.
    את DEEP PURPLE תמיד אוהב בזכות הסולואים המלל והרי הם סוג של מייסדי הHEAVY METAL ביחד עם Black Sabbat ועוד…

  2. הייתי בהופעה ההיא אבל בצמח והיא הסתיימה במפח נפש כי ריצ'י בלקמור סרב לעלות להדרן ולא שמעתי את smoke on the woter באותה הופעה. חוצמזה שג'ון לין טרנר הוא זמר מוגבל ביותר. אבל ב 2008 הייתי בהופעה בקיסריה והפיצוי היה מושלם (כמאט – בכל זאת זה לא גילן של שנות ה70 ולכן לא היה את child in time). מגיע בענק להופעה הזאת.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא