כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 25.12.2015

ממש לפני קו הסיום של השנה האזרחית וחודש דצמבר, השירים שעשו את השבוע.

חנות התו השמיני, היכל התרבות. צילום: יובל אראל
חנות התו השמיני, היכל התרבות. צילום: יובל אראל

כן, עוד מעט נשב לסדר את אלבומי השנה הלועזית שהיוצרים המקומיים השיקו, אך לפני כן ניתן חשיפה לשירים, קליפים ואלבומים ששוחררו השבוע ובימים האחרונים, האזינו.

 

אריאל זילבר – והיה אם תלכי

אריאל זילבר הוא אחד הגדולים באמת, עזבו דעות פוליטיות וכו', נתרכז במוסיקה, תכלס כי אריאל הוא למעשה מראשוני הגרוב הארצישראלי, והנה כעת הוא משחרר סינגל קליפ חדש "והיה אם תלכי" שבוים בידי בנו רועי, חדי העין אומרים שדמותה של ברכה צפירה, אמו של אריאל, הנחשבת מהזמרות העבריות הראשונות, לצד שושנה דמארי ויפה ירקוני, מבליחה לשבריר שניה בקליפ, אני שמח, כי כילד הגעתי לא פעם לביתה של ברכה ברחוב הפרדס, היא ואמי היו חברות, אחת התמונות שהיא ציירה, כן הייתה גם ציירת, הייתה תלויה שנים מעל הקיר בסלון ביתנו, חוץ מזה שהשיר החדש הוא כל כך אריאל זילבר, ושמתם לב שהחליף את הכיפה של נ נח נחמן בקסקט אופנתי, משווה לו תדמית אמנותית שכזו, אוף, מתי כבר פסח, שנשמע את האלבום החדש..

 

שלומי ברכה – מאדים ומחוויר

רק לפני שבועיים רשמתי את הטקסט הזה – "שחר של יום חדש, כאשר שלומי ברכה לא עסוק בהכנות למופע ה- 1,987,456 של משינה, כאשר שלומי לא עסוק בחתירה לעבר הגל ה- 3,654,987 שלו בחוף הילטון, החוף המערבי או הדולפינריום, הוא נפגש עם חברי קין והבל 90210 ומכין אותם ללוותו לקראת סבב ההופעות בעקבות אלבומו החדש שיצא בעתיד הקרוב, ממנו שוחרר ביממה האחרונה השיר המצוין הזה שמופץ בפורמט ויניל 7", תתחילו להאזין, לשנן ולהתכונן לוידאו קליפ המוטרף שעושה דרכו החוצה בעוד 1,2,3…"

אז הנה הקליפ יצא, וואלה, הוא פשוט מעולה ועושה שירות טוב לשיר המצוין.

 

פוטוטקסיס וחמי רודנר – Woman

יעל פלדינגר ואיתי צוק, הלו הם הגרעין של פוטוטקסיס, הרכב האלקטרו סול הכי נעים בארץ עומדים לפני השקת אלבום נוסף בשרשרת היצירה האיכותית שלהם, הפעם הם מפתיעים בשיתופי פעולה לקראת יציאתו של האלבום, כזכור בשבוע שעבר הם ערכו שיטוט בפריז עם תימור כהן, הפעם הם משתפים פעולה עם חמי "הגדול" רודנר, שימו לב למיקום, כנסייה קטנה בבית ג'מאל, הטו אוזניכם לשירה ולמלודיה, הקלטת לייב אקוסטית, תענוג אמיתי. פוטוטקסיס יופיעו בתאריך 5 בינואר במועדון בארבי, בואו!

 

הילה רוח – דובה גריזלית

אמנם אלבום הסולו של הילה רוח "רופאה במערב" הושק כבר בתחילת הקיץ האחרון אך כעת מציגה הילה קליפ חדש לאחד השירים הבולטים ממנו "דובה גריזלית" על פי מילותיה של המשוררת המנוחה יונה וולך, הקליפ בו מככבים מוסיקאים, חברים, רבים העוטפים את הילה, ביניהם עידו אשד, יונתן לויטל, קוסטה קפלן, אסף עדן (רייסקינדר), אור אדרי וזואי פולנסקי (ריו), גילברט ברויד וגבריאל ברויד (המסך הלבן) ותום יער החיננית מעל מושב הכבוד, תנו בהאזנה והתבוננות. הילה תופיעה עם ההרכב בתאריך 29.12.15 יום ג', במועדון בארבי.

 

אניה בוקשטיין – הכל עוד לפני

בצעדים בטוחים לקראת אלבום שני משחררת השבוע אניה בוקשטיין, שחקנית, זמרת, יוצרת, את השיר "הכל עוד לפני" מלווה בקליפ שצולם בפריז בידי תומס לבי ובוים בידי דיויד פרץ, על ההפקה המוסיקלית הפעם אחראי ג'וני גולדשטיין, עניין המסביר את הקצביות הכובשת של השיר, גם הפעם אני יכול לאמר את המילים השגורות שלי – נו, מתי האלבום יוצא?!

 

אליעד – רוחות

גם אליעד עושה את דרכו לאלבום השני אחרי ההצלחה של "סימן" אלבום הבכורה, "רוחות" נכתב והולחן בידי אליעד שאף השתתף בהפקה המוסיקלית לצידו של נועם עקרבי, הקצב, המילים, הווייב המתאים, דרכו של אליעד נכונה ביותר, הוא מבקש להיפרד מהאלבום הראשון בסט הופעות כפול בזאפה ת"א בתאריכים 5-6 לינואר הקרוב.

 

מיקי מירל – Show Me The Money

עזבו את הכל רגע, תקשיבו! מיקי מירל המוכר בכינוי טש טש, חבר שלי, עוד מהימים שניהל את מועדון קמלוט במרתף בשלום עליכם פינת אלנבי, מי שהפך לאחד מתקלטים, מרקידים, מופיעים, הכי אנטרטיינמנט גרוזיני חפלאי שהרים את ערבי יום ראשון בננוצ'קה הידועים כאיוונטים הכי לוהטים, כעת, לאחר שכבר ערך טבילה עם אלבום שירים גרוזיני, משחרר סינגל קליפ חדש SHOW ME THE MONEY שיוצא בשפה האנגלית ובשפה הגרוזינית, יש אנשים שמגדירים את השיר כמחאתי, אני מעדיף לחבק אותו ולהמתין בסבלנות לפתיחת המסעדה שהוא עמל עליה כעת בשדרות רוטשילד 11, בינתיים אפשר לרקוד עם הקליפ.

 

דקלון וסגיב כהן בדואט עם אהובה עוזרי – קול קורא

בדיוק לפני שנה פגשתי את דקלון וסגיב כאשר אהובה עוזרי התארחה במופע המשותף שלהם, אז תיעדתי את המפגש כך – "כאשר נכנסתי לחדר האמנים לפני המופע ראיתי את אהובה עוזרי, את שירה המיתולוגי "צלצולי פעמונים" מבצעים דקלון וסגיב באלבום המשותף, שאלתיה עם היא מתכוונת להצטרף אליהם במהלך השיר ולפחות בנגינה בכלי המיוחד – בולבול טרנג, היא ענתה שלא, הגיעה כאורחת, מבחינתי היה זה סוג של פספוס, השילוב שלה יחד עם השניים היה יכול להוסיף לערב טעמים מגוונים, חבל שהאירוח הסתיים רק בחיבוקים על הבמה וחיוך לקהל."

ובכן, מסתבר שלבסוף נוצר חיבור מוסיקלי והנה דקלון, סגיב ואהובה עובדים במשותף על אלבום חדש המוקדש כולו ליצירתה של אהובה עוזרי בהפקתם המוזיקלית של דודו טסה וניר מימון.

כך אהובה עוזרי על החיבור – "כשהוזמנתי לאולפן של דודו טסה כדי לנגן עם דקלון וסגיב את השירים שלי שהפכו לקלאסיקות בזמר הישראלי, חשתי התרגשות וגאווה עצומה, הרגשתי את קולי זורם בגרונם. שניהם זמרים משובחים ובמיוחד דקלון שאיתו גדלתי בכרם התימנים והיינו שותפים לחאפלות של הימים ההם. דקלון וסגיב כהן עוטפים אותי בחיבוק ענק והם הזמרים שמסוגלים לבצע את השירים שלי הכי טוב כי זה מגיע ממקום של אהבה הדדית.

במקביל לצאת האלבום הצפוי עולה מופע חדש  –  "דקלון וסגיב כהן המופע המשותף מארחים את אהובה עוזרי", המופע הראשון יתקיים בתאריך 14 בינואר במועדון גריי ביהוד.

 

סיון טלמור – I’ll Be

סיון טלמור מציגה סינגל ראשון מאלבום חדש באנגלית שיענה לשם "Fire" האמור לצאת במהלך החורף בהפקתו המוסיקלית של אורי וינוקור. סיון רתמה לצידה את שלי לוי בקלידים ושירה ואת רותם פרימר בגיטרה חשמלית ושירה (הי, הי, שלי ורותם SNR) והן יוצאות לסבב הופעות בעקבות השירים החדשים, מופע חגיגי לכבוד השקת האלבום נקבע לתאריך 19 במרץ במועדון בסקולה בתל אביב.

 

נעמי חשמונאי – איך זה

אין לי הרבה מידע על נעמי חשמונאי, מהמעט שהצלחתי לאסוף אני יכול לאמר רק דבר אחד, הי, מדובר במשוררת וזמרת מצוינת ואיכותית, עם עומק ורבדים המבקשים להיחשף אחד אחד, השיר "איך זה" ייכלל יחד עם שירים נוספים שאמורים לצאת באלבום הבכורה שלה בשם "שמונה שורות" בהפקתו המוסיקלית של אמיר צורף, ממש עכשיו, בתאריך 10 לינואר, היכונו!

 

שניר ימין – Taking

אחרי השקת אלבום בכורה "יופי של שקט" ואלבום בשפה האנגלית "Urban stories" שחשף אותו לקריירה מוסיקלית מצליחה מעבר לים, חוזר שניר ימין למקורות ומשיק שיר שמבקש להתמקד בשתי נקודות, מחד הנצחתו של יצחק רבין לצד הקונפליקט ישראלי-פלסטיני וישראלי –ישראלי, ומאידך ולא פחות אקטואלי בצילם של אירועי הפיגועים בפריז ובמלי. הנה אחת הוריאציות לשיר.

 

יותם אופק – עיר נמל

קצת יותר משנתיים חלפו מאז השיק יותם את אלבום הבכורה וכעת הוא מוציא אלבום נוסף, חדש "עיר נמל" הכולל שמונה שירים שכתב והלחין בשפה העברית, בין הנגנים הנוטלים חלק בהקלטות ניתן למצוא את עדי רנרט למשל, יותם יחגוג את השקת האלבום במופע שיתקיים בתאריך 29 לדצמבר באוזןבר.

 

לירון בן שמעון – כל חלומות העולם

אלבומה של לירון כבר זכה בפרס עוד בטרם יצא לאור, פרס לעידוד וטיפוח היצירה מטעם אקו"ם, האלבום הכולל שבעה שירים יצא לאור בתחילת החודש ויש בו הרבה השווה האזנה, אז פשוט תלחצו פליי, תאמינו לי שתאהבו אותו כמוני.

 

מירב הלינדר – במבט אחד כחול

זהו אלבום הבכורה של מירב וכבר שיריו קצרו שבחים מטובי ובכירי מבקרי המוסיקה בארץ, כל שנותר לי לעשות הפעם הוא להגיש לכם את האלבום להאזנה ולספר לכם כי בתאריך 14 בינואר מירב תחגוג את השקתו במופע חגיגי שיתקיים בתאטרון תמונע.

 

ENEST – My Silent Past

שמרית נתיב המסתתרת מאחורי הטייטל ENEST משיקה אלבום בכורה בשפה האנגלית הכולל תשעה שירים אותם כתבה והלחינה למעט שני שירים של משוררים סופיים ובהפקתו המוסיקלית של אביחי טוכמן, שמרית מגדירה את סגנונה המוסיקלי כבעל השפעות ג'אזיות, פופיות ואלטרנטיביות, עם הרבה צבע אקוסטי, אני חושב שצריך פשוט להאזין ולהשאיר את ההגדרות בצד. ובדרך אגב, מעת לעת ניתן לתפוס אותה במופע באחד מהמועדונים הקטנים הללו באזור שבין אלנבי, יהודה הלוי ולבונטין, חוץ מזה שמגיע לה מזל טוב לרגל נישואיה הטריים בשבוע שעבר עם עידו בקלמן, מזל טוב שמרית, גם לכבוד האלבום.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא