כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

טברנת הפרחים של סרנגה

שלומי סרנגה חוגג את השקת אלבום חדש "שלומי סרנגה" במועדון זאפה בהרצליה, צהרי שישי, 18.12.2015. אורח – טונה. נכח, רקד, תיעד ומדווח – יובל אראל.

שלומי סרנגה, השקת אלבום. צילום: יובל אראל
שלומי סרנגה, השקת אלבום. צילום: יובל אראל

כמעט שנתיים חלפו מאז פגשתי את שלומי סרנגה במסגרת סבב הופעותיו "שוברים צלחות" כאשר ארח את מושיק עפיה בתאטרון חולון עליו הכרזתי כטברנה של חולון וקצת פחות מכך עת פגשתיו כאורח במופע החגיגי של טריפונס בנמל תל אביב, אירוח שהחזיק מעל חציו של המופע.

סרנגה, הנחשב כאחד הבכירים, הוותיקים, האהובים ואפילו ניתן לאמר הנערצים בין הזמרים הישראלים שחיים את הסצנה היוונית, מאז שאלבומו "חגיגה יוונית" הגיע לתואר אלבום זהב וזמן קצר לאחר מכן לתואר "פלטינה" ולהימכר במעל ממאה ושלושים אלף עותקים ולהפוך לפס קול הנעוץ עמוק במיינסטרים הישראלי, חוזר כעת אל מרכז הבמה עם אלבום חדש, הנקרא בפשטות "שלומי סרנגה" ובו נכללים תריסר שירים אשר כמה מהם אף נכתבו והולחנו בידי סרנגה עצמו לצד שירים שכתבו והלחינו למענו מיטב הכותבים בסצנה הימתיכונית, יוסי גיספן, ברק פלדמן, מיכה שטרית, יעקב למאי, יוני בלוך, גל תורן, דודוש קלמס, מאיר עמר, איתי זילברשטיין, אהרוניקו קימיאגרוב, תמיר קליסקי, עודד גולדשמידט, שיקו חייק ועוד. חלקם טקסטים ששולבו על גבי מנגינות יוניות מקוריות פופולריות מהזמן האחרון, אפילו דואט בו משתף שלומי סרנגה פעולה עם הראפר העולה טונה בעקבות אלבומו של האחרון.

סרנגה, יוון זה כאן. צילום: יובל אראל
סרנגה, יוון זה כאן. צילום: יובל אראל

סבב הופעות חדש החל החודש לכבוד האלבום ובצהרי שישי האחרון חגג סרנגה את השקתו הרשמית של האלבום במועדון זאפה בהרצליה, כשהוא מלווה בהרכב בן שבעה נגנים ואולם מלא עד אפס מקום בקהל רב שטרח לכבד את הזמר אשר ביצע ממיטב להיטיו הגדולים משלל אלבומיו בעברית לצד שירים הנמנים על הקלאסיקות היווניות.

אין ספק שאהבתו הגדולה של שלומי סרנגה היא הקהל המגיע להופעותיו. במהלך המופע ירד סרנגה מספר פעמים מהבמה והתחבר בפשטות וקלילות אל הקהל הרב אשר עטף אותו באהבה כשהוא מטפס על כסאות ושולחנות. שלומי סרנגה פשוט שר, חיבק, לחץ ידיים, הצטלם תוך כדי סלפי עם המעריצות והמעריצים, היה ברור שהוא פשוט חי את הרגעים הללו והם עבורו כחמצן לנשימה.

סרנגה וטונה, דואט. צילום: יובל אראל
סרנגה וטונה, דואט. צילום: יובל אראל

כאמור, אחד השיאים במופע היווה אירוחו של איתי זבולון המוכר בכינוי טונה אשר ביצע יחד עימו את השיר "למה לא עכשיו" המופיע במקביל באלבומים החדשים של השניים. איתי המשיך בביצוע סולו לשיר "גם זה יעבור" הלהיט שפרץ ופתח בפניו את הדרך לקהל הרחב מכל הקצוות.

כאשר הכסאות באולם הפכו להמלצה בלבד או שלב אחרון בדרך לריקוד על השולחנות עת המועדון הפך לטברנה אמיתית, במיוחד לאחר שלכל שולחן חולקה קערה עם ראשי פרחי שושן צחור שמוללו והתעופפו באויר כל רגע נתון, המשיך שלומי סרנגה בשלל שיריו המצוינים שאינם מאפשרים לך לנמנם או להתרווח על הכסא אלא למחוא כף, לנופף בידייך ולנסות איזה צעד יווני אחד או שניים.

סרנגה, טברנה בהרצליה. צילום: יובל אראל
סרנגה, טברנה בהרצליה. צילום: יובל אראל

כך כמעט שעתיים תמימות ורשימת השירים בליין אפ הסתיימה, עניין פעוט לשלומי סרנגה שברגעים אלו ומבלי לשים לב הוא כבר ניצב מול שולחן משפחתו שהייתה ישובה בצד הבמה ופתח במחרוזת ממושכת של שירים יוונים, מהסוג הנקרא קלאסיקה מקורית ושורשית, לאמו, אחותו ובני משפחתו,  בעוד הקהל הרב במועדון ממשיך לרקוד על השולחנות.

המופע לא תם רק לאחר שמחרוזת משירי זוהר ארגוב היוותה האות לסיום שנמשך עוד ועוד.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו, מאת גלנדון ואיזבלה, לפי התסריט הקפדני של סרנגה, כך הם סיפרו לי עת חלקנו שולחן משותף במהלך המופע..

 

וידאו, רגעים מתוך המופע, צילום יובל אראל תוך כדי ריקוד מעל השולחן..

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא