כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 18.12.2015

מסתיים שבוע, הבלוג פורש את השירים שעשו אותו, האזנה.

מוזיקת חורף. צילום יובל אראל
מוזיקת חורף. צילום יובל אראל

עשרה שירים אשר כיכבו לטעמי בשבוע החולף, הבחירות לא היו קלות, המועמדים היו רבים, אך אל תוך מסגרת של עשרה שירים הצלחתי לכנס קשת מגוונת של סגנונות, שפות וטעמים, קחו פסק זמן והאזינו .

 

 

שלמה ארצי ודיקלה – מחמל נפשי

פתאום קם אדם בבוקר ומתחיל ללכת בדרך לעוד אלבום, שלמה ארצי מתעתד להשיק אלבום חדש לקראת חג פסח באביב, בינתיים הוא משחרר את "מחמל נפשי", השיר הראשון מתוכו בדואט עם הזמרת דיקלה המספרת על השיר ועל העבודה עם שלמה – "מחמל נפשי הוא שיר נשמה שדיבר אליי עם ההאזנה הראשונה ואני שמחה שזכיתי לקחת חלק בביצוע שיר נפלא שכזה . העבודה עם שלמה הייתה מיוחדת מאוד עבורי, מעבר להערכתי הגדולה לאמנותו ופועלו זכיתי להכיר אדם יקר, חכם פתוח ונדיב.

 

ביצוע פומבי ראשון (וידאו ע"י מרגלית פלדמן – טולדו) בזאפה ת"א

 

עוז זהבי – רץ עם העדר

לאחר שנים של כתיבה למגירה משחרר השחקן וכעת גם הזמר יוצר עוז זהבי יצירה מוזיקלית מקורית ראשונה. "רץ עם העדר" נכתב במיוחד עבור פסטיבל "בסוודר"' במסגרתו מתקיימות הופעות בהתנדבות  במטרה לאסוף בגדים לחסרי בית. עוז זהבי כינס אל תוך השיר בקליפת אגוז את תחושותיו והתובנות מהאירועים הדרמטיים שהחברה הישראלית עוברת בחודשים האחרונים בניסיון לברר כמה שליטה יש לנו בגורלנו כעם ומה איבדנו כחברה. פסטיבל בסוודר יתקיים במועדון בארבי בתאריך 8 לינואר בצהריים, כניסה בתמורה לפריט לבוש חורפי כתרומה. בין המשתתפים יופיעו טיפקס ,עלמה זהר, אבטיפוס, דן תורן, סיון טלמור, יעל דקלבאום ויהודה קיסר.

 

מלכה באיה – נהר של זמן

הלהקה הנחשבת ובצדק כלהקת הבית בבלוג של יובל אראל עושה בימים אלו את הדרך הבטוחה לאלבמה הרביעי, "נהר של זמן" הוא סינגל קליפ מתוכו המשוחרר לצפייה והאזנה מבית היוצר המדהים של יקיר אברהמי, גולש גלים בעצמו (אסף שלם הוא מדריך גלישה לפרנסתו..) המתחבר מצויין לווייב המיוחד והמאוד קולי של חברי ההרכב, הטו אוזן והקשיבו לטקסטים של אסף גובר בהלחנת חבריו להרכב אסף כסיף ואסף שלם, נהר של זמן.

 

איקי לוי והראסטה היברו מאן – עף גבוה

איקי לוי  והראסטה היברו-מאן מוציאים את הסינגל- "עף גבוה" מתוך אלבום חדש אותו הם מקליטים בימים אלו תוך כדי סבב הופעות ברחבי הארץ. הקליפ צולם במסגרת הופעה למרגלות המצדה במסגרת פסטיבל התמר. המופע הקרוב שלהם בגוש דן יתקים בתאריך 22 בינואר בצהרי יום שישי בזאפה הרצליה.

 

נינט – Child

המאמי הבינלאומית! נינט משחררת סינגל קליפ מאלבום בינלאומי חדש המתבשל על הפתיליה, לא צריך להוסיף הרבה, אה, היא כתבה, הלחינה ומבצעת, תכלס, דרך ארוכה עברה נינט מאז אותם רגעים על בימת כוכב נולד ועד לקריירה מבטיחה במהלכה נטשה את הפופ המקומי לטובת התנסות בסצנת הרוק בה התגלתה ככישרון של יוצרת ומבצעת חוצת גבולות ויבשות, שוב ושוב היא מוכיחה לכולם שהיא כבר מזמן לא המאמי הלאומית כי אם מוזיקאית רצינית שאיננה מפחדת מגבולות ביצירה. האמת, אני כבר לא יכול להמתין לאלבום המלא!

 

Phototaxis – Please

יעל פלדינגר ואיתי צוק ממשיכים את הקו האמנותי בעקבות אלבומם האחרון עם ההרכב פוטוטקסיס – "Marinade" ומגישים את השיר Please מתוכו בליווי קליפ אשר צולם ברומא על ידי קובי פלשמן ומככבת בו השחקנית תימור כהן. הקליפ הוא הבזק של שיטוט נשי עמום ועמוק ברחובותיה הנסתרים והמפתים של בירת איטליה. קסום, אפלולי ומעושן, הצצה ראשונה אל מסע ההופעות החדש שידגיש את הקו האמנותי מסביב למוסיקה. הם יופיעו בתאריך 5 בינואר במועדון בארבי, בואו!

 

הפעמונים – Stadium Lights

כל מי שהיה פעם בהופעת ענק מכיר את התחושה הזאת. רובנו מכירים אותה מהצד של הקהל. רק מעטים זכו לחוות אותה מהבמה. Stadium lights הוא פנטזיה על הופעותיהם האגדיות של הרולינג סטונז בשנות ה 60 וה 70. פנטזיה המבוססת על סיפורים אמיתיים מתוך סיפרו האוטוביוגרפי של גיטריסט הלהקה קיט׳ ריצ׳ארדז – Life. להקת הפעמונים עומדת להשיק את אלבום הבכורה במהלך הקיץ הקרוב, Stadium lights יכלל בין שירי האלבום, תאזינו.

 

ניב דמירל – השעות הקטנות

ניב דמירל, חייל המשרת בלהקת חיל אוויר, אשר נחשף לראשונה בתכנית הטלוויזיה "דה וויס" כזמר יוצר ומבצע, עובד בימים אלו על אלבום הבכורה שלו אשר את רוב שיריו כתב והלחין בעצמו. "השעות הקטנות" כתב אורי בן ארי שהלחינו יחד עם איתן דרמון, ההפקה המוסיקלית לשיר ולאלבום עצמו נעשית בידיו של אריאל טוכמן. אני אומר שזו פיסת איכות.

 

יובל דיין – לבי ער

קבלו את האזרחית הטריה יובל דיין בשיר חדש, "ליבי ער", סנונית ראשונה שמשחררת הזמרת בעודה מחזירה את תעודת החוגר לצה"ל בסיימה את שירותה הצבאי והיא כבר בצעדים בטוחים לקראת השקת אלבום חדש במהלך החורף הממשמש ובא. על הדרך טיפ להופעות הקרובות בגוש דן – 15 לינואר בזאפה ת"א ו- 21 לינואר בגריי ביהוד.

 

יאיר זיו – Rain

יאיר זיו, הקול שמאחורי הלהיט הענק "בואי" עם הפרויקט של עידן רייכל עושה את צעדיו בדרך להשקת אלבום סולו שלישי, אישי ואינטימי בשפה האנגלית במהלך החורף –  Two Black Crows האלבום מאופיין בהפקה מינימליסטית- אקוסטית בסיועו של ג'ון גולדן Sun Kil Moon)). ואני אומר – פשוט תאזינו, פעם ועוד פעם ועוד פעם. את יאיר אפשר לראות ולשמוע בתאריך 25 בדצמבר בצוזאמן ובתאריך 26 לינואר בקפה ביאליק.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא