כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הצלילים של הגר לוי

מופע השקת אלבום בכורה להגר לוי, אורחת – מאיה איזקוביץ', מועדון האזור, שני, 12.10.2015 נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל.

הגר לוי, מופע השקה. צילום: יובל אראל
הגר לוי, מופע השקה. צילום: יובל אראל

להגר לוי יש נוכחות בימתית ווקאלית מצויינת, שירי אלבומה הטרי שנכתבו והולחנו על ידה מסמנים קו ברור לתחומי הגרוב הלבן עם קורטוב של ארנ'בי והשפעות של כמה מהווקאליסטיות הסמי קלאסיות כטורי איימוס, פיונה אפל עד אריקה באדו.

התובנות הללו נחרטו במוחי עת רבצתי על אחד מכסאות הקש בשורה הראשונה אל מול הבמה במועדון האזור אמש במהלך המופע החגיגי שערכה הגר לכבוד יציאתו לאור של האלבום נושא שמה – HAGAR LEVY.

 

הגר לוי מגיעה לסצנה המקומית לאחר ילדות באנטוורפן בבלגיה, עיר היהלומים של אירופה ותרבות עשירה, שעות רבות על קלידי הפסנתר ממקמים את הגר עמוק עמוק ביסודות של המוסיקה הקלאסית כבסיס איתן ליצירה בת זמננו, יכולותיה הווקאליות הטובות לצד כשרונה לחבר טקסטים למלודיות ומקצבים תוצר כישרון יחד עם הכשרה בבית הספר רימון, קיבלו נפח והחלקה בזכות עבודה איכותית שנעשתה באלבום לצד הפקה מוסיקלית של יונתן יעקובי ובהשתתפות נגנים מצוינים ביניהם יונתן אלבלק אשף הצלילים, הנגנים הנוספים שאף מהווים את הרכב הליווי במופע הם אברי בורוכוב בגיטרת בס, עמרי סקופ בגיטרות חשמליות, רן גיל בקלידים ודניאל בלוך על התופים.

הגר לוי ומאיה איזקוביץ', האזור. צילום: יובל אראל
הגר לוי ומאיה איזקוביץ', האזור. צילום: יובל אראל

אחד הרגעים המרגשים במופע שהיה מרגש לכל אורכו הן מבחינתה של הגר ונגניה, הוא החיבור עם מאיה איזקוביץ, מי שכבר הוכיחה עצמה מעבר לים, כאשר תקלה מסויימת בסאונד הובילה את השתיים לרדת מהבמה, כשמאיה מצויידת ביוקלילי, ולבצע את הלהיט שלה – NOAM במתכונת אקוסטית לחלוטין, סומכות רק על קולן ללא אמצעי הגברה.

הגר לוי חוגגת השקת אלבום בכורה. צילום: יובל אראל
הגר לוי חוגגת השקת אלבום בכורה. צילום: יובל אראל

אמנם בהאזנה, האלבום נשמע בשל ומהוקצע אולם הסצנה שבה בחרה הגר לצעוד, סול, ארנ'בי וגרוב לבן, היא עמוסה לעייפה ביוצרים ומבצעים. הגר מוכרת כאחת מבנות ההרכב הנשי "Yes Ma'am" המתמחה בגרסאות מחווה לשירי שנות החמישים והשישים (אוהו אסקימו לימון בגרסה הנשית…) הכולל את רינה שוגל, מיטל הוכמן, נועה  סגל ודנה איילון, קורצת כבר לכיוון בחזרה לאדמת אירופה ובכלל מעבר לים, כמי שילדותה הייתה די אוניברסלית (כי בלגיה מן הסתם היא סוג של מדינה בינלאומית באיחוד האירופי…) סגנונה המוזיקלי זקוק לשדות המרעה שמעבר לים ולו בשל העובדה כי הסצנה המקומית קטנה מידי עבור הז'אנר המוזיקלי עליו הגר רוכבת בגאון.

מאחל לה הצלחה בהמשך דרכה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא