כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

האם יש פרפרים במדבר?

מופע השקת האלבום החדש של יוסי סאסי "Desert Butterflies" בהשתתפות אורחים מיוחדים מהארץ ומחו"ל. רדינג 3 נמל ת"א, 08.05.2014. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל.

יוסי סאסי והבוזוקיטרה. צילום: יובל ושילי אראל
יוסי סאסי והבוזוקיטרה. צילום: יובל ושילי אראל

האם ישנם פרפרים במדבר? זו השאלה שהציג יוסי סאסי, אל מול הקהל הרב שהגיע אמש למועדון רדינג 3 למופע ההשקה החגיגי לאלבומו השני "Desert Butterflies", אל תהרהרו פעמיים, הסטטיסטיקה מצביעה כי רוב הנשאלים ישיבו בשלילה, הטבע קבע כי יש, ועוד איך, ומסוגים וזנים רבים מאוד.

יוסי סאסי, גיבור גיטרה ווירטואוז המנגן על 17 סוגים של כלי מיתר וכלי נגינה נוספים, היה בין מייסדי  "אורפנד לנד" שגרירת המטאל הישראלית ברחבי העולם בהיותו בגיל 17, החליט לפרוש מקריירה מבטיחה בתחום ההיי-טק והקדיש את כל כולו לעולם המוזיקה. אורפנד לנד משקפת בסגנונה הייחודי את החיבור בין מוזיקת רוק לבין מוזיקה אוריינטלית/ערבית על פי חזונו של סאסי אשר פיתח כלי נגינה חדש מסוגו המחבר בין גיטרה חשמלית לבוזוקי אקוסטי – "בוזוקיטרה".

יוסי סאסי ומריאנג'לה דה-מוארטס. צילום: יובל ושילי אראל
יוסי סאסי ומריאנג'לה דה-מוארטס. צילום: יובל ושילי אראל

לאחר פרישתו מההרכב ויציאה לדרך מוזיקלית חדשה שימר סאסי את סגנונו המוזיקלי – רוק אתני, החל מאלבום הסולו הראשון שהושק לפני שנתיים – ""Melting Clocks, אשר בהשקתו נכחתי,  ועתה עם האלבום השני – ""Desert Butterflies המהווה מעין המשכו של הרעיון המוזיקלי.

פגשתי את יוסי לפני כחודש לקראת השקת אלבומו, מפגש במהלכו אף סיפר לי יוסי על עשיית האלבום בו נוטלים חלק מוזיקאים מוכרים מסצנת המטאל העולמית כרון "באמבלפוט" ת'אל מלהקת Guns N' Roses, מרטי פרידמן מלהקת Megadeth והזמרת מריאנג'לה דה-מוארטס.

 

אמש חגג סאסי את השקת האלבום במופע חגיגי במועדון רדינג 3 בנמל תל אביב אל מול קהל רב כולל מעריצים וחברים שהגיעו מעבר לים במיוחד. במהלך המופע ארח יוסי סאסי את דין דין אביב, ארז לב ארי, טל פרידמן עם הרכבו החתולים השמנים ואת זמרת הרוק האיטלקיה מריאנג'לה דה-מוארטס מלהקת "טריסטניה" הנורווגית.

הערב כלל תצוגת תכלית מעולה ובמהלכו אף הציג יוסי סאסי את הגרסה החדשה לכלי הנגינה האישי שלו הבוזוקיטרה שכעת אף כולל שלושה כלי מיתרים – בוזוקי, גיטרה חשמלית וגיטרה אקוסטית.

יוסי סאסי מנגן על הבמה בלי הרבה מניירות של כוכב רוק, אין לו יותר מידי פוזות המאפיינות כאלו העומדים בפני קהל אדיר ויוצרים דיסטורשן, הוא די צנוע בהופעתו האישית ואמש אף התייחס אל הקהל כמעין מפגש חברים, אף נקב בשמות של מעריצים ואוהדים מתוך הקהל, את האנרגיות והרוק הטהור הוא מגיש בעת שידיו מלהטות על מיתרי הבוזוקיגיטרה, אני לא ארחיב יותר מידי על המופע, אני מאלו הסוברים שמוזיקה צריך לחוות במו אוזניך ועיניך, לכן דאגתי מראש לתעד את המופע, הקטעים הנבחרים נמצאים כאן למטה, תיווכחו בעצמכם.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

 

וידאו

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא