כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

מופע הצדעה לזמרת הג'אז עדנה גורן

מצדיעים לעדנה גורן, ערב הוקרה לגברת הראשונה של הג'אז הישראלי, מועדון צוותא

הערת המערכת – עדנה גורן, בנעוריה עדנה בדיחי, אחייניתה של הזמרת אסתר גמליאלית, החלה את דרכה המוזיקלית כבר בגיל 16 עוד בטרם התגייסה לשרת בלהקת חיל האוויר, הצלחתה הגדולה של עדנה, כיום נושקת לגיל 80, הייתה בשנות השישים והשבעים של המאה שעברה, עת החלה מסלול מוזיקלי לצידו של קובי רכט, חברה ללהקה הצבאית, עם אלבום משירי סשה ארגוב, בשנות השבעים התמקדה בפסטיבלי שירי ילדים ולקראת סוף העשור השיקה אלבום שהוקדש לדודתה וכלל ביצועי ג'אז לשירים חדשים.

בהמשך הקריירה עיקר שירתה הופנה לתחום השירה בג'אז ועד היום היא נחשבת לגברת הראשונה של הז'אנר המוזיקלי הזה בישראל. אמש חגגו לה מופע מחווה בצוותא עם הרכב האול סטארס בנד הכולל את מרטון קם בסקסופון וקלרינט, יוסי רגב בטרומבון, נחום פרפרקוביץ בפסנתר, אהרלה קמינסקי על התופים, אברהם פלדר- ניהול מוסיקלי, חצוצרה ופלוגלהורן.

אל המופע יצאו בשליחות הבלוג הצלם מוטי קמחי וחגית בן שושן המביאה את הסיפור והחוויה מהמופע.

במופע מחווה שהוקדש לזמרת הג׳אז האגדית עדנה גורן , הופיעה שורה של אומנים לצד בני משפחתה של עדנה , במבחר משיריה מתקופות שונות. את הערב המיוחד שנערך אמש באולם ״צוותא״ ערך והינחה  יואב גינאי, בניהולו המוסיקלי של רמי הראל.

את הערב פתחו רונית אופיר ויזהר כהן בדואט ,אחריהם הופיע דורי בן זאב עם הפרשנות ההומוריסטית   לשיר ״מנדלבאום״ ( שאגב נכתב על הקוסמונאוט הרוסי הראשון גגארין). במהלך הערב הופיעו גם חני דינור, נתן סלור, רז שמואלי שהפתיעה עם ביצוע לשיר ״כוכבים בדלי״  מלווה בסקסופון , יעל קידר, אורליקה ששרה בצרפתית את ״עלי שלכת״, וטל קרביץ שליווה את שירתו בנגינה על נבל קלטי.

עדנה גורן האגדית שעלתה לבמה ריגשה בקולה החם והעמוק את הקהל שמילא את האולם כאשר ביצעה קלאסיקות ג׳אז של גרשווין  ודוריס דיי עם הנגנים הוותיקים של מועדון הג׳אז של צוותא, ובקריצה של שובבות ביצעה את ״הוא יהיה לי בעל״ מהסרט ״קונילמל״.

התרגשות רבה התרחשה כאשר נכדתה של גורן , הזמרת לבלי גורן (שאף הופיעה ב the Voice) ביצעה את summer time  , ואחריה הופיעו נכדתה הילי , בנה שי גורן , והנכד בן.

רגעים מהמופע בכיכובה של עדנה גורן, צילום סלולארי מוטי קמחי

מוטי קמחי

צלם עיתונות עוד מהימים שבאמת קראו כאן עיתונים מנייר, נקבו בשם של עיתון, מוטי היה צלם במערכת, בעצם בשטח. מוטי גם שרוף על מוזיקה טובה, אולדסקול ישראלי של המאה שעברה, רוק, ג'אז, דברים טובים. מעת לעת כשהוא לא מוזעק לצלם אסיפת בחירות או הפגנה הוא מוצא את הזמנן להביא עבורנו מטעמי צילום מהופעות.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא