כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

קותימן מערבב במוזיאון

קותימאן והאורקסטרה משיקים את אפליקציית Mix the City במוזיאון תל אביב, חוגגים במופע לובי, חמישי, 24.09.2015, נכחו, שוטטו באולמות ותיעדו – יובל אראל, אדוה אראל.

קותימן במוזיאון. צילום: יובל אראל
קותימן במוזיאון. צילום: יובל אראל

המוזיקה יוצאת מאולמות המופעים במוזיאון תל אביב לאמנות אל חלל התערוכות ומציגה את אופיר קותיאל AKA קותימן באולם הכניסה בפרויקט – Mix the City המשותף לקותימן והמועצה הבריטית מלווה בהופעה חגיגית וחד פעמית של "קותימן והאורקסטרה".

קותימן אורקסטרה במוזיאון תל אביב. צילום: יובל אראל
קותימן אורקסטרה במוזיאון תל אביב. צילום: יובל אראל

פרויקט Mix the City נוצר בשיתוף פעולה בין קותימן, המועצה הבריטית ופלטפורמת האמנות הדיגיטלית "The Space Arts". מדובר בפלטפורמה אמנותית ייחודית זוכת פרסים על חדשנות דיגיטלית, המאפשרת חוויה מוזיקלית אינטראקטיבית של תל אביב באמצעות משחק שילובים בין קטעי מוזיקה וסימפולים מתועדים בוידאו וסאונד של תריסר מוזיקאים שהוקלטו ברחבי תל אביב וסומפלו, נערכו ומוקססו על ידי קותימאן, על המוזיקאים נמנים דיג'יי רונן סאבו שהוקלט במועדון הפסאז' באלנבי, דיג'יי כלבתא (אריאל תגר) שהוקלט בפארק אדית וולפסון, עופר (סקולמאסטר) טל ואורי (מיקסמונסטר) וורטהיים, הפועלים תחת השם רדיוטריפ הוקלטו בארכיון רשות השידור, הזמרת מרינה מקסימיליאן הוקלטה בפלורנטין, לירון מיוחס הוקלטה שטה בנהר הירקון; עידן K הוקלט בפארק הירקון, ספי ציזלינג ויאיר סלוצקי הוקלטו בכיכר הבימה, ניקי כינור, הדס קלינמן ויעל שפירא הוקלטו באולם מוזיאון תל אביב לאמנות, אמיר ברסלר הוקלט בחלל אחר במוזיאון, אורי בראונר כנרות (UBK) הוקלט בפארק צ'רלס קלור. זיואר בהלול הוקלט במועדון "לילות מרוקו" ביפו ואדם שפלן הוקלט בכיכר דיזנגוף.

קרולינה, אדם, מוזיאון. צילום: יובל אראל
קרולינה, אדם, מוזיאון. צילום: יובל אראל

הפלטפורמה שתועדה לערוץ הווידאו הרשמי של קותימן מוצגת באמצעות מסך פלסמה אינטראקטיבי בחלל הכניסה למוזיאון על מנת שבאיו יוכלו ליצור מיקס משל עצמם ולהעלותו לאתר המוזיאון (mixTAMA) או לחלוק אותו עם חברים דרך הרשתות החברתיות. הפלטפורמה תהיה נגישה לקהל הרחב המגיע למוזיאון עד יוני 2016, אז תיפתח תערוכת היחיד הראשונה של קותימאן במוזיאון תל אביב.

הנשפנים, שלומי וספי, במוזיאון. צילום: יובל אראל
הנשפנים, שלומי וספי, במוזיאון. צילום: יובל אראל

"קותימן הוא גאון, איזה תבשיל ואילו מוזיקאים, אחלה אורקסטרה, לא סתם הוחלט באקו"ם להעניק לו פרס השנה לתמיכה בהפקת האלבום אותו הוא עומד להשיק", במילים אלו תיארתי את הופעת חברי קותימאן אורקסטרה לא פעם ולא פעמיים…

במופע שהתקיים אמש בחלל הכניסה למוזיאון בפני קהל רב (סולד אאוט…) לכבוד השקת הפלטפורמה המוסיקלית נטלו חלק לצידו של אופיר קותיאל חברי האורקסטרה אדם שפלן בגיטרה חשמלית, שחם אוחנה בגיטרת בס, שלומי אלון בסקסופון, ספי ציסלינג בחצוצרה, אלרן דקל בכלי הקשה, קרולינה בשירה וכלי הקשה, אמיר ברסלר על התופים שבצעו ליין אפ הכולל מבחר מיצירות ההרכב ממבחר האלבומים האנלוגיים לצד הדיגיטליים, החל מאלבום הבכורה פורץ הדרך שלו משנת 2007, דרך פרויקטי האינטרנט המהפכניים שלו ועד החומרים החדשים, העתידים לצאת בקרוב בלייבל החדש של קותימאן, סיאל, אשר הושק ממש לאחרונה עם יציאתו של הLP המצופה Space Cassava, ומוקדש כל כולו ליצירותיו של קותימאן.

קותימן, מיקס במוזיאון. צילום: יובל אראל
קותימן, מיקס במוזיאון. צילום: יובל אראל

ייחודו של המופע המחשמל והמלהיב שצליליו לא השאירו יישות אחת עומדת על מקומה, הגיע בתובנה והאפשרות שנתנה לקהל הרב לא רק לחוות את המופע אל מול הבמה המרכזית אלא לנוע ולשוטט בין אולמות המוזיאון ולחוות את התערוכות הקבועות והתקופתיות המוצגות על קירותיו.

היה גרוב…

ליין אפ: White Monkey, Gimmel, I Think I am, She's a revolution, I'm loosing it, Saloof, Space Casava, Sefi Ramirez, No Groov?

 

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

לחצו להפעלת הפלטפורמה Mix the City

לחצו להאזנה ורכישה של אלבומי קותימן במחנה הלהקות 

קליפ Mix the City מתוך Thru Tel Aviv

 

וידאו מהמופע, צילום – אדוה אראל

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא