כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ערב עם שתי נשים

צמד מופעי השקת אלבומים, תמר אייזנמן בבארבי ומאיה יוהנה באזור, מוצ"ש, 22.08.2015. שוטט, תיעד ומדווח – יובל אראל.

תמר אייזנמן ומאיה יוהנה, השקות. צילום: יובל אראל
תמר אייזנמן ומאיה יוהנה, השקות. צילום: יובל אראל

חפירה – לא קל, כלל לא קל, ערב אחד ושתי השקות, ההחלטה לאן ללכת כרעיון בהתהוותו נפלה מהפרק מיד, אסור להחמיץ את החוויה ולו לרגעים ספורים אצל זו ואצל זו, ערב דילוגים נוסף יוצא לפועל.

מתחיל עם תמר אייזנמן, גיבורת גיטרה, רוקרית, ההכרות שלי עם המוזיקה של תמר מתחילה יד ביד עם הולדתו של הבלוג, פברואר 2011, תמר מופיעה במועדון בארבי, לאחר שהייה ממושכת מעבר לים, חצי שנה לפני שהיא משיקה את אלבומה Time for Creation הכולל תריסר שירים בשפה האנגלית, קוקטייל אמריקאי בהווייתו, רוק, בלוז, הרבה כבוד לגיטרה החשמלית, מאז הספקתי ליטול חלק כצופה במופע ההשקה של האלבום, ממש לפני ארבע שנים, לצפות בתמר מתארחת בכבוד בהופעות רבות של אחרים ולאחרונה, בחורף האחרון לטעום לראשונה את שירי האלבום החדש, לימבו, בו חזרה תמר עם הפנים לישראל, אלבום הכתוב כולו בשפה העברית ועוסק בהוויה המאוד אישית שלה כאמנית, מוזיקאית ואשה.

באותו מופע בו נחשפו שירי האלבום לראשונה הגדרתי כי אפשר לאמר בביטחון רב כי החומרים החדשים שתמר בצעה מעל הבמה מעידים על יצירה איכותית ואלבום עברי המשתף הרבה העזה בחשיפה פנימית כלפי חוץ של רגשות, תחושות, אהבות נשיות ולבטים ולצדם שימור פס הקול הייחודי של תמר המשלב את הגיטרה ה"פרחחית" ונועזת הצובעת בצבעי רוק, פולק ובלוז רתמי את השירה שלעתים די מתכנסת באינטימיותה.

אמש נסגר שוב מעגל כאשר תמר חגגה את השקת האלבום המלא, הכולל 11 שירים אותם כתבה, הלחינה והפיקה מוסיקלית, למעט שיר הנושא "לימבו" אותו כתב יענקלה רוטבליט ו"רגע לפני אחרון" למילותיו של דוד אבידן. וכן נכלל באלבום דואט של תמר אייזנמן ורונה קינן –  "תם".

ואכן, מועדון בארבי, הזירה הטבעית של תמר אייזנמן היה מלא במעריצים, מעריצות והחברים לדרך של תמר שהגיעו כדי לחגוג יחד עימה את ההשקה העברית, המופע גם עמד בסימן של יציאה נוספת אל מעבר לים באשר תמר אייזנמן הספיקה לחתום על חוזה בלייבל הבלגי Odacity ובקרוב ייצא בו אלבום בכורה בינלאומי.

תמר אייזנמן, לימבו, מדברת עברית. צילום: יובל אראל
תמר אייזנמן, לימבו, מדברת עברית. צילום: יובל אראל

המופע נפתח בביצוע אקוסטי של תמר לשיר "אראה לך אותי" מהאלבום כאשר תמר והגיטרה בלב הקהל הישוב או עומד במועדון וממשיך עם ליין אפ המשלב בין מיטב שיריה מהאלבומים הקודמים לצד חומרים בעברית מהאלבום החדש ואף ביצוע בכורה לשיר שישובץ באלבום הבא – "Easy Comes Free".

בשלב מסוים ותוך כדי המשכה של החגיגה המוזיקלית התקפלתי בשקט והמשכתי לקצה המזרחי של העיר על מנת להמשך בסבב ההשקות הלילי…

כן, כבר לא פתיחה ועדיין לא סגירה ואני דוהר ברחובות העיר בואכה מועדון האזור, כאן חוגגת מאיה יוהנה את השקת אלבום הבכורה שלה – "Bells In Our Stomachs".

את מאיה ראיתי לראשונה כמו הרבה מצופי הטלוויזיה עת השתתפה בתוכנית הריאליטי המוזיקלית " The Voice" בשנת 2013 ונקלטה בנבחרת הזמרות של אביב גפן עד שהודחה בדו קרב זמרות מול חברתה הטובה יעל שושנה כהן (לולה מארש).

מאיה יוהנה, להניח את הראש על הכתף. צילום: יובל אראל
מאיה יוהנה, להניח את הראש על הכתף. צילום: יובל אראל

מאיה נעה על הרצף של הצליל הפולקלורי, שטה בין האמריקנה הקלאסית, האלטרנטיב והפולק הבריטי קורץ לישראלי, הספיקה לחבור לפרויקטים מוזיקלים שונים ולהופיע יחד עם שי טוחנר ולפני שנה הכריזה על פרויקט אישי באמצעות פלטפורמת "HeadStart" לגיוס משאבים כספיים מהקהל על מנת להפיק את אלבום הבכורה שלה, אני הספקתי להאזין למאיה בעת שהתארחה בהופעות של אחרים ואף כמופע חימום, הפעם האחרונה הייתה בחורף האחרון במסגרת פסטיבל אקוסטי שהפיק רועי פרייליך (נערות ריינס) בבר שבניהולו "קמילה" לצד שורה ארוכה של יוצרים ומבצעים.

את אלבומה הטרי של מאיה קיבלתי לפני מספר ימים עם הקדשה אישית בכתב יד שובת לב ונפש, האזנתי, זיהיתי חלק מהשירים שכבר הספקתי לשמוע מפיה בהופעות הקצרצרות שזכיתי לחוות והגדרתי אותו במילים הבאות – "אלבום הבכורה של מאיה יוהנה, יפיפיית פולק שגורמת לך פשוט להתרפק על שירתה ושיריה, בהפקתו של ארנון נאור המוכר בטייטל המוזיקלי כסאן טיילור. אסופת שירים אותם מאיה כתבה, הלחינה ומבצעת, מתוכם כבר כמה הפכו ללהיטים החביבים עלי…"

מועדון האזור היה מלא אמש לעייפה בקהל רב שהגיע על מנת לחגוג עם מאיה יוהנה את השקת אלבומה, לצד בני משפחה, חברים ומוזיקאים נמנו תורמי פרוייקט גיוס ההון מההמון באמצעותו מנפה את תהליך ההפקה, כשהמפיק המוזיקלי של האלבום, ארנון נאור AKA סאן טיילור לימינה והיא מלווה בהרכב נגנים הגישה מאיה ליין אפ שכלל משירי האלבום, מחווה לביורק ואירוח של תומר ישעיהו שביצע יחד עמה את השיר "Dancing Yellow Stains" מאלבומו האחרון  ואת שיר הנושא מאלבומה של מאיה – " Bells In Our Stomachs", החיבור בין מאיה ותומר היה אחד הדברים המוצלחים במהלך המופע והייתי רוצה לראות יותר שיתופי פעולה ביניהם, כאשר החיבור בין הצליל היווני הודי של תומר והצליל הפולקי אמריקנה של מאיה יכולים ליצור חוויה מוזיקלית חדשה ומאתגרת.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות ממופע ההשקה של תמר אייזנמן

לחצו לצפייה בגלריית תמונות ממופע ההשקה של מאיה יוהנה

וידאו

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא