כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

יוון זה כאן

המופע של הזמר היווני ניקוס ורטיס בהיכל מנורה מבטחים בליל רביעי השבוע עמד בסימן כמה שיותר ועוד, אורח – איתי לוי. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, עין חדה על העדשה – שילי אראל.

ניקוס ורטיס בתל אביב. צילום יובל ושילי אראל
ניקוס ורטיס בתל אביב. צילום יובל ושילי אראל

ניקוס הוא הזמר של ישראל, הוא ולא אחר, כמות השירים בביצועו שעשו עליה לארץ הקודש ולמדו את השפה העברית היא מרשימה ומעבר לכך, כמעט כל שיר שני מתוך 48 השירים שניקוס ביצע במהלך שעתיים וחצי ללא הפסקה היו מוכרים לנו בגרסתם העברית, כמובן שהמקור אצל ניקוס ואצלנו רק השאילו וגיירו למהדרין את שיריו שכבר מזמן הפכו למעין נכס צאן ברזל.

ניקוס ורטיס, אלף להיטים. צילום יובל ושילי אראל
ניקוס ורטיס, אלף להיטים. צילום יובל ושילי אראל

בכלל מספרים על ניקוס שהוא אחד הכוכבים הכי גדולים ביוון אליה היגר עם משפחתו כילד מהולנד לאתונה, החל את דרכו המוזיקאלית בלימוד נגינה על בוזוקי והמשיך בתחום השירה במועדונים בסלוניקי וחבל מקדוניה, גדל והתפתח לתפארת עד שכיום בבעלותו שני מועדוני מוזיקה הכי נחשבים ביוון, "yton" שבאתונה ו"אורמה" בסלוניקי אליהם מגיעים מידי שנה אלפי ישראלים.

ניקוס ורטיס ואיתי לוי, חגיגה. צילום יובל ושילי אראל
ניקוס ורטיס ואיתי לוי, חגיגה. צילום יובל ושילי אראל

אבל אם נחזור לאמש אפשר לומר כי ניקוס, המלווה בתזמורת המונה 25 נגנים ווקליסטיות הגיש לאלפי הצופים שמלאו את יציעי ההיכל מופע עמוס בלהיטים כשהוא מעת לעת פונה בשפה העברית אותה כבר הצליח ללמוד מרוב ביקוריו השנתיים כאן וקשריו עם זמרים וזמרות ישראליים, באמצעיתו של המופע הזמין ניקוס את הזמר הישראלי איתי לוי להצטרף אליו כאשר השניים מבצעים יחדיו האחד משירי חברו בדואט כאשר את החלק הבלתי שגור איש איש שר מתוך דף מילים המונח מולו, האמת שזה לא ממש הפריע, כמו שהעובדה שהמופע לא התרומם לחפלת צלחות ושושנים המושלכות אל על ולרצפה עם ריקודים על השולחנות שלא היו בהיכל, אלא נשאר בגובה של זמר מצויין עם קאסט מקצועי ושירים אהובים וקהל שלא פוסק לצלם ולתעד בסלפי ובוידאו את המתרחש תוך כדי שירה מתלהבת.

היה פאן במקסימום.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו, סמאטרפון, כאחד החוגגים מהשורה…:-)

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא