כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 10.07.2015

השבוע מגיע לסופו, הזמן לתפוס רגע ויותר של אתנחתא מהריצות, לנוח, להגביר ווליום וללחוץ פליי, כך נראה, בעצם נשמע, השבוע החולף, יוצרים ומבצעים מוכרים לצד כישרונות צעירים…

פילם. צילום: יובל אראל
פילם. צילום: יובל אראל

דילוג על שבוע בעטיו של מופע המחווה לזוהר ארגוב לכבודו הכנתי פלייליסט בשבוע שעבר, אבל כעת אין תירוצים, הסופ"ש מגיע ועימו אני פורש את שליקטתי במהלך השבוע מארגזי המוזיקה שיצאו לאור, קליפים, סינגלים, אלבומים, כמה מילים על הופעות ואפילו בקשות לתת כתף להפקות אלבומים חדשים, צאו לדרך.

 

אפרת גוש – ציפור שיר

שיר ראשון מתוך אלבום חדש שבדרך אחרי אתנחתא בת חמש שנים מאז צאת אלבומה האחרון, ציפור שיר שאת מילותיו ולחנו כתבה אפרת מדבר לדבריה על הזכות לחופש שמגיעה לכל אחד מאיתנו. אפרת מוסיפה כי מעולם לא הייתה שלמה ובטוחה כל כך כמו שהיא בטוחה במסר של השיר הזה. בלי כלובים. בלי גבולות. פשוט לשיר…את הקליפ היפיפה הכינו גלנדון ואיזבלה המצויינים.

 

דותן מלאך – נשמה

בדרך לאלבום שני "אדמה ריקה" שיכלול שירים אותם כתב והלחין דותן, הוא משחרר סינגל מלווה בקליפ מאויר – "נשמה", שהוא למעשה סרט קצר של רעות בורץ בוגרת בצלאל, אנימטורית ומאיירת. ההשראה לסרט, שיצא לעולם במסגרת לימודיה בבצלאל בשנת 2012 והצליח בפסטיבלים בארץ וברחבי העולם, הייתה סיפורים ששמעה בורץ על מקרים קשים אותם חוו חבריו של בעלה בישיבה החרדית, דותן שראה חש שיש התאמה בין הנרטיב הויז'ואלי לבין תמליל שירו והתוצאה מהחיבור מדהימה. האלבום השני שייצא בחודשים הקרובים מוגדר על ידי דותן כאלבום קונספט בסגנון פולק רוק עם נגיעות אתניות. דותן עתיד לצאת לסבב הופעות יחיד במהלך החודש מהלכן יעבור בקיבוצים, מושבים ופאבים, מבלי לחזור הביתה, בהן יציג ערב פולק רוק אתני משובח.

 

דאנה איבגי – Don't Stop

ממש שבוע לפני השקתו של אלבום הבכורה משחררת דאנה איבגי סינגל קליפ חדש – Don't Stop בבימויי\ו של גל מוג'ה יחד עם דאנה איבגי, את המילים והלחן כתבה דאנה, הפקה מוזיקלית בידי אדם שפלן. וידאו מדליק שצולם בסטודיו B בתל אביב, שיר מצוין ויאללה שיצא כבר האלבום!!

 

אדיר לוי – פוקח עיניים

אדיר לוי, בן 32, בחר ללכת בדרך הארוכה. בעשור האחרון חילק את זמנו בין כתיבת מוזיקה קלאסית-מודרנית להרכבים קאמריים ותזמורות סימפוניות, לבין נגינה בפסנתר ואף הפקה מוזיקלית עבור שורה ארוכה של מוזיקאים ביניהם: אסף אבידן, ברי סחרוף, יהונתן גפן, דויד ד'אור, אילנית, שלמה גרוניך, ישי לוי, פבלו רוזנברג, רות דולורס-וייס, שלמה בר, אפרת גוש ועוד. עתה עומד אדיר להשיק אלבום בכורה משלו "פוקח עיניים" בהפקתו של בועז וולף ("אלקטרה", “Men of North Country”) הכולל 13 שירים שנבחרו מתוך כמה מאות שכתב והלחין. הסינגל קליפ המהווה שיר הנושא נכתב מתוך מקום של סגירת מעגל, מתוך רגע אחד שבו אדם מסתכל לאחור ומביט בערגה ובהשלמה על הדרך אותה עבר, לומד מן הקשיים, מתרפק על ההצלחות ולוקח אוויר לקראת העתיד לבוא.

 

ריו – אומץ

סינגל קליפ ראשון לדואו הדרים פופ- דיסקו של  אור אדרי וזואי פולנסקי, מתוך אלבום הבכורה שיצא בחודשים הקרובים. בעבודה משותפת של הלחנה, כתיבה עיבוד והפקה מביאות השתיים רוח חדשה לסצינת האינדי, פופ קליט שהוקלט בעזרת ציוד אנלוגי, ובושל באולפן הביתי של אור ללא עבודת מחשב, תוך התנסות עם כלים  "מסורתיים" יותר – גיטרה, סינתיסייזרים, מכונות תופים וכלי הקשה  ובעזרת הפקה מושקעת נוצר הסאונד המתעתע הנשמע דיגיטלי ומבוסס ביטים אך למעשה נוגן כולו על ידי אור וזואי עצמן בלבד. אור וזואי יחגגו את השקת הסינגל בתאריך 31 ליולי בפסאז', תל אביב.

 

זיו בן שמחון – יום שעובר

זיו, בן 33 מנשר, הוא זמר ויוצר המגבש חומרים לקראת אלבומו הראשון ומשחרר עכשיו את הסינגל הראשון. כבר בהיותו בן 10 הופיע זיו בפסטיגל, המשיך בלהקות נוער, ואת שירותו הצבאי עשה בלהקת 'פיקוד הצפון'. השיר "יום שעובר" נכתב והולחן בידי נעם חורב ורן אביב, החתומים על לא מעט להיטים. זיו עצמו מנגן בפסנתר, ולוקח חלק בלתי נפרד מהעיבודים באלבום.

 

רותם סרי- ספקות

רותם, בן 27, נולד וגדל באילת ולא מזמן עבר למרכז, כיום הוא סטודנט בביה"ס רימון. רותם מספר שבתור ילד אהב לנגן על הפסנתר, מה שתמיד מאוד הפתיע את הסובבים, איך ילד ששר ושומע, בקולי קולות, מוזיקה תימנית, מוצא את עצמו יושב על הפסנתר ומנגן מוזיקה קלאסית. את שירותו הצבאי עשה רותם סרי בלהקת "משמר הגבול" כזמר וקלידן, וכעת הוא משיק שיר חדש שלא משאיר "ספקות" שמדובר ביוצר ומבצע מצוין.

 

עלמה זוהר – אם

סינגל ראשון מתוך אלבום הילדים של עלמה זהר "פלא". השיר "אם" הנו שיר ערש מלא חום ואהבה שרק אמא יכולה לשיר, השיר והאלבום עצמו מוקדשים לבנה הבכור הלל שנולד בשנה שעברה. הוא יושק לחנויות בתאריך 15 ליולי.

 

מאיה בוסקילה – זיכרון ישן

מאיה בוסקילה מעלה הילוך בדרך חזרה להופעות וחוברת אל משה פרץ שכתב והלחין לה את הסינגל החדש "זיכרון ישן" בעיבודו המוזיקלי של יעקב למאי. מאיה בוסקילה פותחת מבערים ובלי מאמץ מוכיחה שוב שהיא זמרת אדירה. לפני מספר שבועות פגשתי אותה ושאלתי – מאיה, מתי את חוזרת לבמה? היא ענתה בקרוב מאוד, תתכונן. אז אני מוכן, מאיה תופיע בתאריך 14 ליולי בזאפה הרצליה ותארח את צביקה פיק וסהר חגי.

 

שי המבר – לעוף

היא רק 17, אולם שי המבר הינה זמרת ויוצרת ישראלית, החיה ונושמת מוסיקה מגיל צעיר. בגיל 13 נחשפה לראשונה במסגרת תוכנית הטלוויזיה "בית ספר למוסיקה", מאז החלה בתהליך היצירה לקראת אלבום בכורה, הופיעה ברחבי הארץ כשהיא מלווה את עצמה בגיטרה. לעוף הוא שיר הבכורה שנכתב, הולחן ומבוצע על ידה.

 

רוסו וויינברג –  Stay

סוף סוף יוצא אלבום הבכורה של הצמד ארז רוסו ועדי ויינברג, האלבום הכולל תשעה שירים המבוססים על חומרים שארז רוסו כתב לאורך השנים האחרונות ועל חומרים שהשניים יצרו יחדיו. בנוסף, רוסו מנגן על גיטרות (ובכלים נוספים) ומפיק מוזיקלית, עדי וויינברג תורמת את קולה הקטיפתי והייחודי. בתאריך 11 לאוגוסט הם יחגגו את ההשקה במופע במועדון בארבי, זהו, עכשיו תלחצו כאן על הבנדקמפ להאזנה ורכישה. תאזינו, אפשר עם עיניים מצועפות, לא להתבייש.

 

תעני אסתר – מסקנות מכדור הארץ

יותר משלוש שנים לקח לדיויד מזרחי אקא זיסקינד (הוא אימץ את שם חברתו…) ולחבריו מתעני אסתר לכתוב, להלחין ולהקליט את שירי האלבום השני שבתחילת דרכו תוכנן להיות שלושה חלקים לכדי שלם, אז השלם הגיע, ברוך בן יצחק מרוקפור אחראי על ההפקה המוזיקלית והתוצאה משובחת, אינדי לא מתפשר במיטבו. אמש הם חגגו את השקתו בפסאז'.

 

 

תנו יד לאמנים וסייעו ליצור מוזיקה

כמה אמנים עובדים כעת על חומרים לקראת אלבומים ומבקשים באמצעות פלטפורמת "Headstart" לגייס מהציבור משאבים כספיים על מנת להשלים ולסיים את כל הכרוך בהשקת אלבומיהם, כמה מהחשובים והאיכותיים נבחרו השבוע בידי הבלוג, קראו, האזינו ושחררו (כסף), תודה.

ירמי קפלן @ ספנסרוסו – פטיש

הכל התחיל כשירמי קפלן ותלתליו נכנסו במקרה לאולפן ההקלטות של שני מוזיקאים צעירים בשם ספנסרוסו. מה שספנסרוסו עושים 24/7 זה להיות באולפן התל אביבי המסתורי שלהם וליצור מוזיקה. אבל לא מוזיקה שאתם רגילים אליה, אלא מוזיקה אחרת כפי שרק הם יודעים לעשות. החיבור בין ירמי לשניים הוליד תשעה שירים המבקשים להתאגד לתוך אלבום שיענה לשם "פטיש"

הנה הצצה לקטע מתוכו

עכשיו זה החלק שלכם, כנסו לעמוד הפרויקט וקחו חלק

http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=15733

 

נטע וינר בדרך לאלבום אישי "בזכות השיבה"

נטע, המוכר לרבים כאחד מעמודי התווך בקולקטיב היהודי ערבי רוסי שצמח ביפו "סיסטם עאלי", עבד על אלבום אישי שלו "בזכות השיבה" הכולל חומרים המושפעים הן מהעשייה במסגרת סיסטם והן מהשפעות אישיות ותוך כדי עבודה עם המפיק דרור רותם.

הנה קטע מהחומרים

עכשיו זה החלק שלכם, כנסו לעמוד הפרויקט וקחו חלק

http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=15966

 

מיכל שפירא בדרך לאלבום בכורה

מיכל כבר מופיעה שנים רבות ואף שחררה בעבר שירים, כעת היא מבקשת לאגד את כל חומריה לאחר שלפני מספר שנים כבר הייתה בדרך להפקתו אך אובדנו של החבר אורי סלונים שנפטר עצר את כל העשייה, כעת היא אוספת את השברים ומבקשת להתרומם מחדש, עם עזרה רבה מחברים כמאיר גולדברג, אבי בללי, אריק ברמן, טל רביב ותומר בירן ועוד, לדבריה האלבום הוא יותר ממוזיקה, הוא מעין תמיכה מורלית והחזרת אהבה לקהל.

הנה קטע מהחומרים

עכשיו זה החלק שלכם, כנסו לעמוד הפרויקט וקחו חלק

http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=12199

 

 הפעמונים – אלבום בכורה

הפעמונים הם עמרי ויטיס – שירה וגיטרה, ברק גרוסברג – גיטרות, רון אפרתי – בס, עדי ריבלין – תופים העומדים לסיים תהליך שנמשך כבר כשנתיים לקראת השקת אלבום בכורה. הכל החל במפגש אקראי בחנות מוזיקה, פגישה שהובילה להקמת הלהקה, וכעת הם עומדים לסיים את העבודה על אלבומם הראשון. הבעיה המרכזית בה הם נתקלו במסלול ההפקה היא כסף, ועל כן הם מגייסים כמה אנשים שינסו לשכנע אותכם להכניס יד לכיס ולשחרר, לשחרר. ברשימת הממליצים תמצאו את יואב קוטנר, לאון פלדמן, אלון עדר, דניאל זמיר, שדרים בכירים מ88FM ועוד.

הנה קטע מהחומרים וההמלצות

עכשיו זה החלק שלכם, כנסו לעמוד הפרויקט וקחו חלק

http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=13661

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא