כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

השכונה של דודי לוי

דודי לוי – "שכונה של איש אחד" – מופע חשמלי חדש בעקבות אלבומו השישי, אוזןבר. 24.04.2014. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל. הכתבה מתפרסמת גם ב"מגפון" עיתון עצמאי ברשת.

דודי לוי, שכונה של איש אחד. צילום: יובל אראל
דודי לוי, שכונה של איש אחד. צילום: יובל אראל

המפגש שלי עם דודי לוי בהופעה החל בעת השקת אלבומו הקודם "דודי לוי והתזמורת הקטנה" לפני שנתיים וחצי, אז הגיש דודי לוי את שירי אלבומו, שהוקלט במופע מיוחד לחברים, עם הרכב אקלקטי שכלל פסנתר, צ'לו ועוד לצד אורחים רבים. לפני כחודשיים, שש שנים אחרי אלבום האולפן המקורי האחרון "במקום לרוץ",  השיק דודי לוי את אלבומו השישי – "שכונה של איש אחד".

האלבום עליו עבד במהלך השנתיים האחרונות מהווה מסמך מוזיקלי מיוחד שצליליו מזוהים עם האופי והצבעוניות המוסיקלית האקלקטית של דודי לוי שהתגבשה עם השנים, דהיינו חיבור בין מזרח ומערב, אוריינטל, עולם, רוק ופולק מקומי.

כל הזמן שבעולם, דודי לוי. צילום: יובל אראל
כל הזמן שבעולם, דודי לוי. צילום: יובל אראל

כך הגדרתי את האלבום לפני החג במסגרת המלצות למתנות מוזיקליות – "מאז הפריצה ההיא עם נוער שוליים, דודי לוי מותיר את חותמו בכל פינה ושעל ביצירה המוזיקלית המקומית, אלבומו החדש – שכונה של איש אחד מבקשת להעביר את המסר המאוד אופייני לו, מוזיקה ושירה הם חוויות שאסור לפספס".

שותפו של דודי לוי ליצירה, ולתמלול היה שותפו הוותיק מאיר גולדברג ( האחראי בין היתר ללהיטים "דוד", "כל הזמן שבעולם" ועוד) חתן פרס אקו"ם למפעל חיים ע"ש אהוד מנור בתחום הזמר העברי לשנת 2012, אליהם הצטרף המלחין והמפיק המוסיקלי דורון פלסקוב. וכל השלושה שיתפו פעולה בכתיבה, הלחנה והפקה של האלבום. ממנו שוחררו עוד בטרם השקתו שיר הנושא "שכונה של איש אחד", "בית" המהווה דואט עם אהוד בנאי ו"איך שאני אוהב אותך", שירים שהצליחו היטב במצעדי ההשמעות בתחנות הרדיו.

דודי לוי והנגנים, ארצישראלי. צילום: יובל אראל
דודי לוי והנגנים, ארצישראלי. צילום: יובל אראל

הואיל ומופע ההשקה התקיים עוד בטרם הגיע האלבום עצמו לחנויות ומכיוון שהייתי באותה עת במופע אחר (קוראים לכך אליבי…), ניצלתי את ההזדמנות שסבב ההופעות בעקבות האלבום נפתח באוזןבר בליל אמש והתייצבתי במקום.

הפעם המופע של דודי לוי מקבל נופך אינטימי, הקהל ישוב סביב שולחנות עליהם דולקים נרות, הקטע של האווירה האינטימית במופעי ישיבה באוזןבר שהיה מלא בחברים, מוזיקאים שעשו כברת דרך עם דודי לוי וקהל שוחר מוזיקה ישראלית טובה.

המופע נפתח בסט משירי האלבום החדש – איך שאני אוהב אותך, חתונה ובית. אמנם ללא הדואט עם אהוד בנאי שבסתר ליבי קיוויתי שיפציע לרגע כפי שעשה ללא הודעה מראש במופע ההשקה של נועם רותם לפני כחודש, ההרכב של דודי לוי חדש לחלוטין – ושי חלמיש בגיטרת בס  ושי ברוך על התופים, הרכב חשמלי לחלוטין שקיבל חיזוק בהמשך המופע עם אביבשטיין והבוזוקי.

המשכו של המופע בשלל שיריו המוכרים של דודי לוי מאלבומיו הקודמים לצד ביצועים לעוד דגימות מהאלבום החדש, המופע, אינטימי בדרך מסוימת בהווייתו הסתיים יחסית מהר בהדרן שרץ בין השכונה של איש אחד לכל הזמן שבעולם, מתומצת, חזק ונקי כפי שדודי לוי יודע להגיש את חומריו.

דודי לוי הנו יוצר מיוחד בפס הקול המקומי, לא שגרתי אך יחד עם זאת מאוד "ארצישראלי", אני ממליץ לעקוב אחר לוח ההופעות המתוכנן, אולי המופע הבא יתקיים בסמוך למקום מגוריכם…

 לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא