כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 27.06.2015

סוף השבוע, זה הזמן הנכון להאזין לשירים שיצאו לחופשי…

ערימות מוזיקליות. צילום: יובל אראל
ערימות מוזיקליות. צילום: יובל אראל

בין מופע למופע, ידיעה וחדשה, מוצאים את הזמן להאזין, לבחון ולהתרשם משירים, קליפים ואלבומים חדשים, קצב הפעילות הקדחתנית לא משאיר ברירה אלא לתפוס את יום המנוחה כזמן המתאים, והפנוי, כדי לשחרר את כולם לפס קול שבועי מותאם להאזנה, תלחצו פליי.

 

קותימן –  Inner Galactic Lovers

המוסיקאי ואמן הוידאו קותימאן משחרר שיר חדש, Inner  Galactic Lovers. הפעם, קותימאן לא מחדש רק בתוכן המוסיקלי אלא גם בטכניקה בה יצר את השיר. קותימאן חבר לFiverr – פלטפורמה אינטרנטית למכירה וקניה של שירותי פרילאנס, ויחד עם 24 מוסיקאים מתריסר מדינות יצר את InnerGalactic Lovers. קותימאן איתר ובחר את המוסיקאים ונתן להם הנחיות בסיסיות בלבד. כעבור חודשיים, הוא ערך והלחין את החלקים לכדי יצירה אחת.

במקביל לפרויקט האינטרנטי עומד קותימאן לשחרר אלבום וויניל מיוחד האמור לכלול שני קטעי מוזיקה בלבד, במהדורה כתומה ומהדורת שחורה, הכתום הוכרז כסולד אאוט עוד בטרם ירד המכבש על החומר, יש גם עותק דיגיטלי, סייבר וירטואלי, בינתיים קחו האזנה לטראק אחד מתוכו.

 

 

קרולינה, אדריאן יאנג, עלי שאהיד מוחמד ולורן אודן – Feel Alive

ואם כבר נגענו בקותימאן אז אפשר לספר כי המפיק מוזיקלי אדריאן יאנג הגיע להופעה של קותימאן אורקסטרה בתל אביב. שם נחשף לקרולינה כמות שהיא, איתנה, מתולתלת ועם קול מבערים, ההמשך הוביל לדואט משותף עם לורן אודן ועלי שאהיד מוחמד, מהשמות החשובים בסצנת ההיפ הופ האמריקאית. ציפור קטנה לחשה לי שיהיה לזה המשך..

 

טלי מן – גוף בגוף

טלי מן, תל אביבית , מורה למוזיקה העושה את צעדיה לקראת אלבום בכורה בהפקתו של יוסי מזרחי המיועד לצאת הקיץ, משחררת סינגל קליפ "גוף בגוף", מעין פופ מתקתק בנוסח הסיקסטיז ובהשתתפותן של חברותיה המוזיקאיות מאי לביא ואפרת לוטנברג. האלבום יושק במופע שיערך בתאריך 20 לאוגוסט בפסאז', סייב דה דייט…

 

אניה בוקשטיין – איך שלא תסובב את זה

שנתיים לאחר צאת אלבום הבכורה, אניה בוקשטיין כבר בדרך לאלבום השני ומשחררת כעת סינגל ראשון "איך שלא תסובב את זה" אותו כתבה והלחינה סאבו וקותימן הפיקו.

 

מאיה אברהם – אם תחזור

בדרך לאלבומה השני משחררת מאיה אברהם סינגל נוסף "אם תחזור" אותו כתב, הלחין והפיק עבורה רפי קריספין. אני אומר כי כדאי להאזין למילים ולקול.

 

יונתן דורמן – הקיץ הבא

זהו הסינגל הראשון של יונתן דורמן, מלחין וזמר, מתוך אלבום בכורה עליו הוא עובד כעת, השיר מהווה תרפיה לתגובה רגשית עזה לחוויות הקיץ הקודם, על רקע האזעקות והדי פיצוץ הטילים…

 

אילן שערי – מנסה שוב

דרך ארוכה עבר אילן שערי כיוצר וגיטריסט בהרכבים שונים עומד להשיק מיני אלבום  אישי "ביום עומדי" המשלב מוטיבים של פופ, רוק אלקטרוניקה ומוזיקה ערבית קלאסית, "מנסה שוב" הוא הסנונית הראשונה מתוכו.

 

מועדון הקצב של אביהו פנחסוב – את מצילה אותי

הרכב השמחות שהופך בצעד בטוח לאחת ההצלחות וההבטחות של השנה משחרר סינגל נוסף בדרך לאלבום חפלות מדליק, "את מצילה אותי" נכתב בידי אביהו פנחסוב ומולי אלון, אביהו ומארק פנחסוב הלחינו. כפיים, רגליים, לרקוד.

 

שליחי הבלוז – חדר 26

חדר 26 הינו החדר במחלקה האונקולוגית בבי"ח בלינסון שם אושפז צ'לי סיגלסקי, הגיטריסט והיוצר המרכזי בלהקת שליחי הבלוז המיתולוגית לאחר שהתגלה סרטן לוקמיה בגופו לפני כשנתיים, צ'לי החלים כליל ואת החוויות בהן רגעים ומצבים הטורפים את הקלפים ומסדרים אותם מחדש נטמעו בתודעתו הפך לשירים שמצאו את מקומם באלבום החדש, השני במספר של הלהקה שהתמחתה בביצועי מחווה, חדר 26 הוא שיר הנושא.

 

בועז ריינשרייברראיון עבודה

בועז הוא מספר סיפורים במהותו – כשהסיפורים האלה נעים בין האישי לבין הפוליטי והגבול הלא ברור ביניהם, הסינגל החדש של בועז, השני באלבומו החדש ההולך ומתהווה, יוצא בלייבל סוס, מותג מוזיקלי שמאגד יוצרים אלטרנטיביים ישראלים השמים דגש על טקסטים אישיים, לחנים מקוריים וסאונד מעניין ומאתגר. בין האמנים בלייבל: עמית ארז, "לא" של גיא שמי, דני גלבוע, דניאל ספיר ועוד.

 

איגי וקסמן – אורות וצללים

עשרים שנה אחרי שכתבו איגי ווקסמן ורם אוריון יחדיו את "תישא אותי לאישה" כחלק מאלבום הבכורה של איגי "אדום" משחררים השניים שיר חדש, סקיצה שנכתבה בידי איגי אז ונשארה מוצנעת בקלטת במגירתו של רם אוריון, עתה כאשר השניים מתכוננים לחגוג יובל עשרים שנה לאלבום ההוא הם לקחו את השיר לאולפן ההקלטות והפיקוהו מחדש, תאזינו לרוק הישראלי הישן והטוב ותרשמו לכם ביומן – 29 ליולי, מועדון בארבי, איגי ווקסמן ורם אוריון חוגגים עשרים שנה ל"אדום", אורחים – חמי רודנר ומאור כהן.

 

מופע הארנבות של ד"ר קספר – עד בלי די

הארנבות משתחררות מכובעו של הקוסם ושולפות סינגל נוסף בדרך לאלבום חדש, עד בלי די הוא טקסט ומלודיה המייצגת את הקו הבלתי מתפשר של אורן ברזילי ושי להב, האזינו.

 

היהודים – I Guess It's for You   

היהודים מעלים הילוך לקראת השקת האלבום החדש המתוכננת לסוף יולי ומשחררים סינגל נוסף – I Guess It's for You, מתוכו, רוק אצטדיונים ישראלי במיטבו, שירה, מילים ולחן – אורית שחף, דיסטורשן – היהודים.

 

יאיר רובין – נצחונות קטנים

עם סאונד גיטרה ייחודי, קול שחודר עמוק ללב וטקסטים שלוקחים את המאזין הרחק מכאן יאיר רובין עובר לקדמת הבמה. לאחר שנים של 'עבודה על אלבומים של אחרים' בעמדת נגן הגיטרה ובעמדת המפיק המוזיקלי, משיק יאיר רובין את אלבום הבכורה שלו "נצחונות קטנים" הכולל תשע סיפורים הנעטפים בחספוס מחד ועדינות מנגד, האלבום הוקלט בטייק אחד, ללא תיקוני סאונד ועריכות.

יאיר יחגוג את השקת האלבום במופע שיתקיים ביום שישי 10 ביולי בשעה 14:00 בבית היוצר בנמל תל אביב.

 

שירת איזאק – Second Skin

שירת היא מוזיקאית הכותבת, מלחינה, מנגנת ושרה את שיריה אשר לוקטו לכדי אלבום בכורה לפני חמש שנים, אך משהו עצר בעדה מלשחררו והוא נגנז, בינתיים הספיקה לעבור לברלין, ללדת בן ולהמשיך ליצור במטרה להגיע לאלבום נוסף, מפגש עם המפיק המוזיקלי צח דרורי שלקח את שיריה, חמישה במספר, לכדי מיני אלבום מרתק ומענג. את חלקו של תקציב ההפקה הכוללת לאלבום מימנה שירת באמצעות פלטפורמת הדסטארט. אני מזמין את הקוראים להאזין.

 

ליירז – Things On Top Of Each Other 

האלבום החדש של ליירז נכתב והוקלט במהלך 3 ימים באולפן, כאשר אל הטריו האלקטרו אקסטרימי  מצטרפים קרן דוניץ, מרינה מקסימיליאן וניתאי הרשקוביץ כל אחד ברכו ובצבעו האופייני, אלבום אווירה המאתגר אינטנסיביות עם מרככי שמנת מעודנים…

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. המון זמן חיפשתי את השיר של קותימן – Inner Galactic Lovers ובזכותך מצאתי. עכשיו נרגע עם מעט מוזיקה וקוניאק. תודה מותק

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא