כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

מחזות זמר בתאטרון

המוות, האם הוא הסוף או ההתחלה

"הסוף", מחזמר גדול מהחיים ומהמוות מתחיל לרוץ מעל בימת מועדון צוותא לתרבות בכיכובם של עידן אלתרמן, ג'וי ריגר ואבי דנגור, היינו שם.

במה מדובר?

סיפור העלילה של המחזמר החדש "הסוף" אשר נכתב בידי מעין אבן וגיא וינטרוב, עוסק במדען גאון ושבור לב (המגולם בידי עידן אלתרמן) בעקבות מותם של הוריו בילדותו המשתף פעולה עם המוות בכבודו ובעצמו, פקיד בירוקרטי המואס בעבודתו ומחפש את הקומבינה הנכונה, (המגולם בידי אבי דנגור הלו הוא אבי הזמר…)בשביל למצוא פתרון לחיי נצח (עניין שייתר את עבודתו של המוות…) ולהציל את חייה של אהובתו לילי (המגולמת על ידי ג'וי ריגר שנותנת כאן גם משחק כפול בשתי דמויות בעלות אותו שם). לפנינו מחזמר מצחיק, מותח ונוגע ללב עם תריסר שחקנים, רקדנים ולהקה המנגנת בלייב.

הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל

ומי על הבמה?

לצידם של שלושת הכוכבים מצויים שחקנים נוספים בתפקידי משנה  – הראל ליסמן, רפאל עבאס, מרב צברי ואביב הורוביץ.

את סיפור העלילה והשירים מלווה הרכב נגנים בניצוחו של תומר רבינוביץ' המנגן בגיטרות, רום שני בגיטרת בס ואיתמר לבשטיין על התופים, אליהם מצטרפים הנגנים סלש קריינים סלש חלק מהעלילה גיא וינטרוב בקלידים ושירה ואלעד טל בחצוצרה, גיטרה ושירה.

הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל

המחזמר, סוג של פרינג' מקומי העשוי ביד טובה ואמונה, מדובר בסוכריית צחוק בלתי פוסק לכל אורכו, אלתרמן מיטיב להעביר את המסרים ולקחת את הקהל למסע בין טרגדיה וקומדיה, לעתים יוצא בפני הקהל אלתרמן המוכר כסטנדאפיסט אקטואלי, עניין המוסיף לשבירת הקרח המדומיין בין הבמה לקהל, הוא גם שובר פיזית את החומות המדומיינות ברגעים שהוא יורד אל הקהל, גם דנגור מביא את הטוויסט החייכני עם קריצות סרקזם מחוייך. ג'וי ריגר היא האוף ברודווי של המחזמר בנוכחות המתוקה שלה. זו ההזדמנות לומר שהמוזיקה והשירה במחזמר נעה לא פעם בין שלל סגנונות כאשר מעת לעת מביאים מחברי המלודיה והמילים את הטוויסט הזה שנותן תחושה שאכן מדובר במחזה ניו יורקי קלאסי.

הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף - מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל
הסוף – מחזמר גדול מהחיים והמוות. צילום יובל אראל

חובתי לציין כי תחילתו של במחזמר העלתה בראשי זכרונות ממחזה ישראלי נוסף מאת המחזאית שירלי בייטל נתיב – "מתים על הדמוקרטיה" שעלה בהפקת התיאטרון הלאומי הבימה, גם שם מתקיים מפגש בין המתים לפקיד הקבלה….

רוצו

סיכום – למחזמר הסוף יש את כל הדרוש להפוך לקאלט בנוסח מופע הקולנוע של רוקי באווירה מקומית, חבל שהוא לא רץ על בסיס ערב ערב ויש מרווחי זמן בין תאריכי המופע. ממליץ לעוף על זה בעודכם בחיים. כאן תאריכי ההצגות והכרטיסים.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא