כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ההזדמנות של בן אלקיים

מופע השקת אלבום בכורה "הזדמנויות חולפות" של בן אלקיים, שני, 08.06.2015, תאטרון תמונע, אורחים – דויד ברוזה ושמוליק נויפלד. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

בן אלקיים, חופן הזדמנויות. צילום: יובל אראל
בן אלקיים, חופן הזדמנויות. צילום: יובל אראל

כמעט חלפה חצי שנה מאז שפגשתי לראשונה בבן אלקיים כאשר הופיע מעל הבמה הפינתית הקטנה בקונטיינר בנמל יפו, מפגש אשר הגיע לאחר שורת הזדמנויות שהחמצתי מרוב מופעים שהעסיקוני במהלך העונה החולפת, מהמפגש הסתבר לי שבן אלקיים, מוזיקאי יוצר, כותב, מלחין ומבצע, לא הלך שבי אחרי פיתויי הרייטינג, הוא העדיף את הדרך הנכונה, מלמטה, מהשטח, את המנגינות שחיבר צרף לטקסטים המייצרים דמיונות והרמוניות מוזיקליות ששבו קהל, כזה שהולך אחריו, שמתאהב באיכויות הקוליות (פלאצט, אמר מישהו?…) המתפרצות בשירי רוק מהז'אנר האלטרנטיבי, הוא הצליח לחבור לשורת מוזיקאים מוכרים החל מדיויד ברוזה, אריק סיני, יגאל בשן ואחרים.

ורק עתה, לאחר עבודת שטח ממושכת, הוא מגיע שלם עם עצמו ויצירתו, להשיק את אלבום הבכורה הכולל 13 שירים אותם כתב והלחין, ובהפקתו המצויינת של שמוליק נויפלד הקליטם לכדי אלבום אחד שלם.

אמש המה אולם המוזיקה של תאטרון תמונע בקהל רב, בין החברים הרבים של בן אלקיים שהגיעו במיוחד כדי לפרגן נכחו מוזיקאים לא מעטים ואנשי התעשייה, סוג של אמירה כי קיימת הערכה אמיתית ליצירה של אלקיים.

המופע עצמו במהלכו ליוו את בן אלקיים שניגן בשלוש גיטרות שונות ושר חברי ההרכב שכלל את אלעד מרום בגיטרה חשמלית, ציקי לאור בגיטרת בס, רועי נויפלד בקלידים ואושרי קרפל על התופים, כלל ליין אפ של שירי האלבום לצד אירוח מצויין ומרגש של דויד ברוזה, אשר היווה מעין מנטור מקצועי ואמנותי לבן אלקיים בתחילת דרכו כנגן מלווה וכעת ביצע את שירו "האשה שאתי" בדואט גיטרות וקולות יחד עם אלקיים ובהמשך אף הלך על דואט מקביל וזהה בשיר מתוך האלבום החדש והטרי של בן – "אחיזת הלב".

בן אלקיים ודויד ברוזה, מנטור מוזיקלי אמיתי. צילום: יובל אראל
בן אלקיים ודויד ברוזה, מנטור מוזיקלי אמיתי. צילום: יובל אראל

בן אלקיים הנו מעין ציפור נדירה ואיכותית בתחום המוזיקה המקומית, עיניו אינן נשואות אל מעבר לים, באשר הטקסטים שהוא כותב עשויים בשפה העברית באופן צלול, ברור ואף איכותי, אך יחד עם זאת עולמו המוזיקלי המלודי עשיר בהשפעות בינלאומיות וכפי שכתבתי בעקבות המופע הקודם על הצלילים – חפירת הגיטרות הזורמת שמאוד מאוד לוקחת את האוזן והמחשבות למקום שאליו הוכוונתי מראש בחוץ, אל מיוז, אל האלטרנטיב, והקול, אין מה לדבר, הפלצט של בן לוקח את הוויברציות של מיתרי קולו למקומות אחרים, גבוהים, סמי מלאכיים בהווייתם.

את חלקו האחרון של המופע הקדיש בן אף לביצוע השיר "עוגות", מאלו שלא הצליחו להיכלל באלבום הנוכחי אך בוודאות מצביע על המשכיות הדרך הלאה לתחנה המוזיקלית הבאה המשמרת את אותו הקו וגם כיבד את שמוליק נויפלד, מפיקו המוזיקלי להתארח באחד השירים על הבמה ליד הקלידים, שנשארו למעשה באותה משפחה, מרועי נויפלד לשמוליק נויפלד…

בן אלקיים, חשמל בתמונע. צילום: יובל אראל
בן אלקיים, חשמל בתמונע. צילום: יובל אראל

המופע שעמד בסימן השקת האלבום הנו למעשה הפותח סדרת הופעות במסגרתן יארח בן אלקיים בכל פעם אמן אחר, הסבב החל כאמור עם דיויד ברוזה שאלקיים למעשה בן בית שלו והיה נגן גיטרה בהופעות שלו, בהמשך תתארח מיקה קרני שאירחה אותו גם בהופעות שלה , דודו טסה שיתארח גם בהמשך, ונורית גלרון תתארח כנראה במופע השלישי, נורית העומדת כעת בפני הוצאת אלבום חדש תכלול שני שירים שבן אלקיים כתב לה. יש לקהל המעריצים ומעריצות למה לצפות, ולקוראים זו הזדמנות להציץ ולשמוע, יוצר צעיר וותיק המגיש צלילים מרעננים אך נוגעים בלב. בבחינת ההזדמנויות של בן אינן חולפות, הן מחכות לקהל נוסף…

ליין אפ: מי זה, כמה, אין מי ש, מפגן כוח, אחות גדולה, הזדמנויות חולפות, מעל המים, האישה שאיתי (עם דויד ברוזה), זה הכל או לא כלום (עם דויד ברוזה), אחיזת הלב (עם דויד ברוזה), איתו במיטה, צעיר כל ימי חייך, בואי נתקן. הדרן: אין לי סיבות, עוגות, באת אלי.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא