כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 28.05.2015

סוגרים שבוע בין הופעה להופעה עם אסופת שירים חדשים, האזנה.

יעל קראוס, חוזרת לפאניק אנסמבל אחרי ארבע שנים. צילום: יובל אראל
יעל קראוס, חוזרת לפאניק אנסמבל אחרי ארבע שנים. צילום: יובל אראל

כמידי שבוע (בדרך כלל) הוא מגיע לסופו והבלוג מציג את המבחר מבין השירים שיצאו לעולם השבוע, שבו בנחת, לחצו פליי והגבירו את הסאונד. בחוץ חם…

 

גידי גוב – אם היינו

בלי הרבה ניתוחים ופרשנויות, הפעם זה מיותר, גידי גוב משיק שיר שיר ראשון מתוך אלבום אולפן חדש, השביעי במספר, לאחר עשור. שיקרא על שם השיר "אם היינו", מילים – ברק פלדמן, לחן –  אסף אמדורסקי.  האלבום יכלול 11 שירים שנכתבו והולחנו ע"י: נתן אלתרמן, חיים גורי, נתן זך, יוני רכטר, יהלי סובול, חמי רודנר, אסף אמדורסקי, שאנן סטריט, אשר ביטנסקי, שילה פרבר, עדית פאנק, ברק פלדמן, מירון ח. איזקסון, עומר קליין, איתי פרל, דורי מנור, ערן ויץ ויובל שפריר.

הבלוג מעריך כי הוא יצא בשלמותו לחנויות לקראת ערב ראש השנה…

 

עברי לידר – ילדות והעיר הגדולה

מספר חודשים לאחר שהשיק את אלבומו האחרון – "האהבה הזאת", משיק עברי לידר וידאו קליפ לשיר מתוך האלבום – "ילדות והעיר הגדולה", ילדות שותות אספרסו כמו בטלוויזיה הגדולים, עושות פרצוף משועמם כאילו כל העניינים עניינים, תכלס, פעם קראו לכך סקס והעיר הגדולה, זמנים משתנים…

 

מופע הארנבות של ד"ר קספר – מנגינות

אורן ברזילי ושי להב, הגרעין האטומי של מופע הארנבות של דר' קספר, אחרי וותק עם למעלה מעשרים שנות יצירה שהשפיעו על הנוף המוסיקלי בישראל, להיטי המנונים כ – אחלום לנצח, תראו אותי, עולם שקט, שמלה אדומה, הכול יהיה בסדר ושורת הופעות חיות שהפכו ממש לקאלט בקרב דורות על גבי דורות של מעריצים, מתארגנים על אלבום ומופע חדשים, השבוע הם שחררו את הסינגל הראשון – מנגינות. ועל כך אפשר לאמר בביטחון מלא – יש אלוהים ושנית מצדה לא תיפול, אוף, מתי ההשקה?

 

קמילה – גבר תתקדם

קמילה, ילידת באקו באזרבייג'ן היא יוצרת מלאת כריזמה, קצב וצלילים ייחודיים, היא חזרה לארץ מולדתה אחרי 20 שנה, על מנת להקליט את אלבום הבכורה המלא שלה, מלווה בלהקתה, אליהם הצטרפו נגנים מקומיים עם כלים אתניים מקוריים. מדובר בתופעה המזכירה את ההתרגשות סביב אביהו פנחסוב,  קמילה סוחפת אחריה קהל גדול שמסרב לתת לה לרדת מהבמה. בשנה האחרונה חרשה את הבמות והמועדונים, כשכל הופעה הופכת למסיבה גדולה, דחוסה בקהל משולהב, שיכור ושמח. בתאריך 15 ביולי היא תכבוש !! את מועדון בארבי כאשר תחגוג את השקת אלבום הבכורה, סמנו ביומן!!! האזינו גם לגרסת אלבום האי.פי המוקדמת שיצאה לפני ארבע שנים.

 

 

טלמה – love to love you

טלמה, זמרת ויוצרת ישראלית, רקדנית, חברת להקת "מיומנה", עומדת להשיק אלבום הבכורה הכולל תשעה שירים בעברית ובאנגלית. הסינגל הראשון מתוכו נקרא Love to love you . בתאריך 3 ליוני טלמה תשיק את האלבום בפסאז במופע קבארט מדליק. מלווה בארבעה נגנים על בימות שונות ושתי רקדניות, סמנו ביומן.

 

לירון בן שמעון מארחת את אהובה עוזרי – בית

הזמרת והיוצרת לירון בן שמעון בסינגל חדש שכתבה והלחינה "בית" ומארחת את אהובה עוזרי בנגינה. השתיים משתפות פעולה בהופעות, ואף בכתיבה והלחנה. שילוב סגנונות לא שגרתי שהוליד הפקה מסקרנת עליה חתומים מאור ויזל ולירון עצמה. לירון עובדת על אלבומה השני שייצא בחודשים הקרובים – "כל חלומות העולם" עליו זכתה לאחר האזנה מוקדמת לשירי האלבום בפרס עידוד וטיפוח היצירה של אקו"ם. לירון תופיע בתאריך 4 ביוני בבר גיורא, תל אביב.

 

דנה לפידות  – כמו בהתחלה

זהו סינגל ראשון לקראת אלבום חדש, שני במספר של הזמרת והיוצרת דנה לפידות. דנה לפידות הזכורה מהשיר "יש לך" שהוגדר כשיר השנה בגלגל"צ בשנת 2012, כותבת ומלחינה שירים עבור זמרים רבים דוגמת שלומי שבת, משה פרץ, ליאור נרקיס, מאיה בוסקילה ועוד, הפעם היא מבקשת להגיש את שיריה בקולה ומשלבת את העולמות בהם היא חיה, מזרח ומערב, שירה צלולה עם גווני  צלילים אוריינטליים.

 

YUARSignal

ההרכב YUAR כולל את ארינה פופובה ויורי פויסיק. ארינה השתתפה בעונה הנוכחית של THE VOICE כאחת המובילות בקבוצה של אביב גפן. YUAR עובדים כרגע על האלבום הראשון שלהם. תהליך יצירת האלבום אסף הרבה מוסיקאים מוכשרים, הן מישראל והן מרוסיה. המילים באנגלית ונכתבו על ידי האמן הישראלי-רוסי איליה קוטוזוב. סגנונם בהיר, מלודי ותופס את האוזן. הקול של ארינה נעטף במעטפת סאונד ועיבוד עכשווי הכולל אלמנטים של אינדי פופ, מוזיקה אלקטרונית, רוק, מוזיקה אתנית ודאנס. אחרי שהשיקו את הקליפ Miracle הם חוזרים כעת ומשמיעים סינגל נוסף – Signal.

 

 

מור מנדל – מנגינה ישנה

את מור ראיתי לראשונה במופע השקת אלבום האוסף של אמה, דורית ראובני, מור ביתם של דורית ויענקל'ה מנדל החלה לנגן על פסנתר בגיל עשר, שלוש שנים מאוחר יותר לימדה עצמה לנגן בגיטרה, במהלך הקריירה שלה שנעה בין הופעות להפקה ומשחק היא הספיקה לשחרר אלבום בכורה ועתה היא בדרך לקראת האלבום השני שהשיר "מנגינה ישנה" הינו הסנונית הראשונה ממנו המשוחרר כקליפ המעוטר בתצלומים מילדותה.

 

ליעד אסנר – אמיתית כמוך

ליעד אסנר, הוא יוצר וזמר שגדל בבית שהמשחק ההפקה והיצירה היו חיי היום יום. אביו ניהל והפיק את להקת הבנים המיתולוגית "הי פייב", "אוף שיימחס" ועוד. ליעד ספג מינקות את העולם שהיה לו טבעי לקחת בו חלק, סיפור התבגרותו מילד לבחור צעיר מלווה במאבק אישי ובהתמודדותו כילד שמן ודחוי בחברה שלקח עצמו בידיים, השיל את משקלו העודף ונראה כיום בדמות ייצוגית מרשימה, כיום הוא עובד עם ילדים גם כמורה מחליף בבית הספר הדמוקרטי וגם כמורה לגיטרה ומשמש לילדים כמנטור ותורם מסיפורו האישי לעזור לילדים במצוקה. המוסיקה הכתיבה והיצירה תמיד היו חלק מחייו, וכעת מגיש ליעד את הסינגל הרביעי שלו מתוך אלבום הבכורה, ששיריו הקודמים כבר זכו לחשיפה כאן בבלוג, אשר יראה אור בקרוב.

 

סלע דנא – לא מבינה

סלע דנא, בוגר בית הספר רימון חרש את את הארץ בהופעות עם שיריו, כעת הוא משיק סינגל שני מתוך אלבום בכורה ההולך ומתעצב – "לא מבינה", בשירו החדש סלע עוסק ברווקה צעירה שספק בורחת מעצמה ספק הולכת לאיבוד. נמשכת להרס והלקאה עצמאית, תופסת את מציאות חייה באופן מעוות במקום להביט במראה ולראות את יופייה באור צלול וחיובי. אלבום הבכורה של סלע, הצפוי לצאת בקרוב בהפקתו המוזיקלית של מיכה הרשליקוביץ' מהווה מעין תעודת זהות לכתיבה המתמודדת עם נושאים חברתיים, פוליטיים, וחוויות  צבאיות..

 

כפיר אפשטיין – קורה

זהו השיר ראשון מתוך אלבום שלישי של הזמר והיוצר כפיר אפשטיין שחזר ליצור לאחר הפסקה בת ארבע שנים, בעקבות פרידה מזוגיות ארוכה. כפיר יופיע בתאריך 13 ליוני בפקה ביאליק בתל אביב, בואו לשמוע.

 

מאור כהן – מצטער

אמש, במועדון בארבי, חגג מאור כהן את השקת אלבומו החדש "אולי?" המגיע אחרי אלבומי סולו שנעשו בשיתוף פעולה עם מוזיקאים ומפיקים מוסיקליים ואחרי שנים של עשייה מוזיקלית בצמדים, הרכבים, ולהקות, כי מאור באמת רצה לבד לבד. לכבוד האלבום, שכבר זכה לחשיפה כאן באחד מפסי הקול הקודמים, מאור משחרר סינגל קליפ – "מצטער" המשולב בוי ארט עצבני משהו, אבל ככה זה עם מאור, קבלו וסתמו, לא מתווכחים עם גאון.

 

 

האנג'לסי – B​-​sides

רותם בר אור וחברי האנג'לסי העומדים להופיע השבוע בפסטיבל פרימוורה בברצלונה, ספרד, דאגו גם לקהל מעריציהם בישראל ושחררו היום מיני אלבום חדש – B​-​sides, כשמו כן הוא, אי.פי הכולל ארבעה שירים, שלושה מתוכם שלא נכללו באלבום המלא ועוד שיר מחווה להנרי מנציני, תלחצו פליי.

 

 LayerZ – Things On Top Of Each Other – 04 Mad Hats

אנשי השכבות משחררים השבוע טראק חדש מתוך האלבום שבדרך, כנסו למוד ותזיזו את הראש.

 

לולה מארש –   You're Mine

סינגל שני מתוך אלבום הבכורה של לולה מארש – להקת אינדי פופ  שהוקמה לפני כשנתיים על ידי צמד היוצרים גיל לנדאו ויעל שושנה כהן וכבר זכתה להכרה והצלחה מעבר לים ולהופיע בפסטיבלים רבים. לולה מארש יופיעו בתאטרון תמונע בתאריך 12 ליוני, סמנו ביומן, האזינו.

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא