כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 14.05.2015

עוד שבוע עומד להגיע לסיומו, סיום יוצא דופן, כשאלפי צעירים ועוד כמה קשישים (אני) נכתת רגלינו במשעולי החורש של יערות חבל מנשה רק על מנת לזכות בחוויות של הופעות מטובי הסצנה, לאלו שנשארים בבית הכנתי פס קול מעניין ומאתגר, ממיטב תנובת המוזיקה השבועית.

סטרוד עושה סאונד בקונטיינר. צילום: יובל אראל
סטרוד עושה סאונד בקונטיינר. צילום: יובל אראל

(המצולם אחראי על הסאונד במהלך ההופעות בקונטיינר, נמל יפו, מקום שיתחמם במיוחד במהלך הקיץ, בסופ"ש תמצאו אותו ביער של מנשה, רועי סטרוד תועד במסגרת מבט על האנשים שבתעשייה אך לא על הבמה..) כן זהו פתיח חופרני במיוחד, יש הרבה חומרים מעניינים, אלבומים חדשים מהמחנה, שירים, סינגלים וקליפים, באמת שמגוון, הזיות, האזנה. (ובדרך אגב, לקראת חג השבועות\ החלב\ מתן תורה, קציר חיטים וכו', יש כאן התחזקות, חשיפה לכמה מוזיקאים ומוזיקאיות יראי שמיים).

 

לא – נועה

עובר מפה לאוזן – "לא" הם טריו אקוסטי. על הגיטרה והשירה גיא שמי (אינפקציה, מרסדס בנד, מידנייט פיקוקס), שגם כותב את המילים והלחנים, ואליו מצטרפים גיא לוי על קונטרבס וניר וקסמן בשירה. קשה להגדיר או לתייג את הסגנון של השלישיה, מדובר בצליל ייחודי המשוטט בין רוק אקוסטי, מינימליסטי ומדויק לבין פולק ועד גראנג'. אישית ראיתי אותם לראשונה בבית מזרח מערב ומאז לצערי אני מחמיץ פעם אחר פעם את הזדמנויות לשוב ולחוות את המופע המעודן שלהם, אולם מכיוון שיונתן קוטנר אסף את "לא" לחיק הלייבל החדש שלו "סוס", המאגד יוצרים ישראליים הנותנים דגש לטקסטים ולחנים מקוריים, הם כבר בדרך להשקת אלבום, זה יתרחש בצהרי יום שישי 19 ליוני במועדון האזור, אני אהיה שם. בינתיים תאזינו לנועה, קליפ מסשן באולפן יותר טוב מסינגל.

 

אבירם צור והשמועות – אולי זה אני

"אולי זה אני" הוא שיר רוק אלטרנטיבי בסגנון גראנג' בועט ואנרגטי של המוזיקאי והיוצר אבירם צור מתוך אלבומו השלישי – "פחות מרוחק", שיראה אור בחודש יוני הקרוב. אבירם צור ,מוזיקאי ויוצר רוק  הספיק להקליט לאורך השנים שני אלבומי רוק, שלא שוחררו באופן רשמי למדיה אך זכו לתגובת קהל מפרגנת ואוהדת. להקת השמועות סוחפת אחריה גדודי מעריצים. שהובילו את הקליפ החדש אל מעבר לעשרים אלף צפיות בתוך זמן קצר, הישג לא מבוטל לסצנת הרוק הכסחני המקומי. אבירם צור והשמועות ינחתו בלבונטין 7 בתאריך 2 ליולי.

 

שגיא להט – אגם קסמים

לשגיא להט יש עסק וג'וב טוב, הוא מנהל את העסק המשפחתי – רשת "סקס סטייל", אולם בתוך תוכו הוא שואף ליצור, לשיר ולנגן וחוזר לעשות מוזיקה לאחר פסק זמן של מספר שנים. "אלביס לא מחכה לך"  הוא אלבום רוק אישי שעליו הוא עובד בימים אלו. המרכז את חוויותיו, כרווק המתגורר בקומה ה31 של מגדל בלב תל אביב. השבוע משחרר שגיא סינגל קליפ שני מהאלבום – "אגם קסמים", זהו שיר רוק עצבני, המתאר סיטואציות של משחקי כוח, עצב, תשוקה, שתיקה ופנטזיה בין גבר לאישה. הקליפ המלווה צולם בין בריכת הכרישים החדשה באילת לבין קולנוע זמיר בתל אביב והוא שואב את הנרטיב הצילומי מהספר חמישים גוונים של אפור, כי סקס מוכר.

 

עופר קולקר – השיר האופטימי

עופר קולקר, זמר, מלחין, יוצר משחרר את "השיר האופטימי", סינגל שלישי מאלבום הבכורה העומד לצאת בקרוב – "נער עיר" שיכלול תריסר שירים אותם כתב וגם הלחין בהפקתו של ארי גורלי. השיר האופטימי מחדד את הקושי במציאת בן או בת זוג בחיי הלילה. עופר נוחת למופע בצוזאמן בתאריך 19 למאי.

 

Tiny Fingers – The Fall

האצבעות הקטנות חזרו לאחרונה ממסע בארץ המנדרינים והשמועה אומרת שבליל שישי הם יתחרו בדרבי יערות מנשה מול אינפקציה כשהם מחוזקים בזמרת שלהם דניאלה תורג'מן, האצבעות הקטנות משחררות השבוע וידאו קליפ מעניין ומאתגר לקראת אלבום חדש האמור לצאת בקיץ הקרוב, הזדמנות טובה להאזין גם לאלבום הבכורה של דניאלה שיצא לאחרונה, תתחברו, אני כבר התחברתי.

 

 

 

נדב דלומי – סוף היום

נדב דלומי מעיד על עצמו – בן 39. נשוי ואב לשלושה ילדים. עו"ד מומחה בתחום דיני העבודה. תמיד דגדגו לו כל מיני מנגינות ושירים שכתבתי, לפני כשנתיים וחצי לא יכל עוד לעמוד בפני הדגדוג הזה, והרגיש מספיק אמיץ בכדי לנסות ולהקליט שיר ראשון, מאותו הרגע החיים שלוי השתנו. דרך הסדק הצר שהעיז לפתוח, חלחל עולם שלם ויפה כל כך של אומנות, אל תוך חייו. לא היתה דרך חזרה. מה שהתחיל כהגשמת חלום הפך לבסוף לחלק בלתי נפרד מהחיים. נדב כתב שירים חדשים, התחיל להופיע – "אנשים התחילו לעצור אותי ברחוב פתאום ואמרו לי שרגשתי אותם. לא להאמין." חלק מהשירים שנדב כתב בשנתיים האחרונות נאספו אל תוך אלבום הבכורה שנקרא "סוף היום". והבלוג אמר – האזנתי, התרגשתי, נדלקתי, עכשיו תורכם.

 

הילה רוח – רופאה במערב

הילה רוח, אחת המוזיקאיות המוערכות בסצנת האינדי המקומית, זמרת ויוצרת המוכרת במיוחד מההרכב "כלבי רוח", משיקה אלבום סולו בכורה, הכולל שירים אותם כתבה, הלחינה ואף הפיקה, למעט דובה גיריזלית שאת מילותיה כתבה המשוררת המנוחה יונה וולך. באלבום סולו זה תופסת הילה רוח מקום מכובד ועכשווי לצד יוצרות רוק ישראליות עצמאיות דוגמת ירונה כספי, הן בבחינת אושיה עצמאית והן בבחינת מתווה סגנון אישי בעל נוכחות משלו בסצנה. הילה תחגוג את השקת האלבום בעוד חודש, 17 ליוני במועדון בארבי ותארח לידה את ערן צור, רם אוריון ורייסקינדר.

 

EREZ – Proper Lady

השירה של סיון ארז אקא EREZ היא מאוד גרובית, ארז חיה בעולם הרחב, ניו יורק בעצם, שם גדלה, אני מזהה אצלה המון השפעות, בשירות, בקטעי הנגינה, היא יוצקת את כל זאת לתוך אלבום בכורה הכולל 10 שירים שאת כולם כתבה והלחינה EREZ (למעט שיר אחד שאת מילותיו כתבה אמה, מרים סיון) לכדי קוקטייל מרגש המכיל טעמי סול ואראנ'בי, רוקנרול ו Fאנק מתובלנים בעבודת גיטרה חשמלית של ארז. חגיגת השקת האלבום תתקיים בתאטרון תמונע בתאריך 5 ביוני, יהיה שמח!!

 

Galli Allon – My Way Home

בטח קראתם את הספר פינוקיו בכיתה ב', זוכרים את הפיה עם השיער הכחול? אז ככה, מוקסם ושבוי אני לצלילי שירתה ומנגינותיה של גלי אלון, לבטח אזחול על ארבע במוצאי שבת 30 למאי לתאטרון תמונע כדי לחוות את מופע ההשקה של האלבום, תקשרו עצמכם בחוט או חבל למציאות לפני ההאזנה, רצוי, שתוכלו לחזור אחר כך לחיים.

 

ISAIAH – DAYS OF DAYDREAMS

תומר ישעיהו והרכבו האקלקטי איזאה משחררים סוף סוף את אלבומם השני "ימים של חלומות בהקיץ" בתרגום סימולטני עצמאי, הסגנון המוזיקלי שתומר מתווה עם חבריו להרכב צועד בין עולמות, מצידו האחד מעין דרים פופ פולקי מעודן ומצידו השני טעמי תבלינים מהמזרח הרחוק חוצה הסהר הפורה בואכה חצי האי הבלקני, שילובים ההופכים כל שיר ושיר באלבום החדש לפנינה מוזיקלית מענגת. מצידי אתם יכולים להשיל סנדלים, לקפל קצות המכנסיים ולצאת במחול.

 

אבי גולדפינגר – מה אתה בכלל יודע על ישו?

אבי גולדפינגר, מנהל חברת הייטק העומד מאחורי האלבום "להיטים מכל הזמנים", משיק ביוטיוב את אלבומו הבא – "מה אתה בכלל יודע על ישו?", האלבום החדש, בהפקתו המוסיקלית של אסי איילון, יצא בקרוב לחנויות בליווי ספר שירה מסקרן פרי עטו.

  

מלי שלום – זה לא עובר

לקראת יציאת אלבום הבכורה שלה, " סיפורים לטוטו ", משחררת הזמרת והיוצרת מלי שלום את הסינגל  – "זה לא עובר", עליו היא אומרת " אני מעדיפה שלא לתת לזה את הפרשנות שלי. השיר די מדבר בעד עצמו, ובעיקר הייתי אומרת עליו – שצריך מאוד להיזהר בדברים שאתה מאחל לאחרים … ". מלי שנחשפה בתוכנית הריאליטי "כוכב נולד 9" ואף הצטרפה להרכב המחודש של המכשפות בתפקיד הסולנית במקום ענבל פרלמוטר המנוחה, כותבת ויוצרת מגיל צעיר מאוד, האלבום שהופק בידי ארז רוסו הוא מסע מוזיקלי אוטוביוגרפי. השירים בו מרכיבים סיפור על חייה של מלי.

 

אבישג זיו – מרחוב ומקרוב

סינגל הבכורה של הזמרת יוצרת אבישג זיו, ילידת ירושלים, המתגוררת בקיבוץ גבעת חיים איחוד. בוגרת רימון, ומופיעה ברחבי הארץ בהופעות אקוסטיות אינטימיות בהם היא מלווה את עצמה בגיטרה ולצד נגנים, עם חומרים מקוריים אותם כתבה והלחינה. בימים אלו סיימה אבישג לעבוד על אלבום הבכורה שלה בהפקתו המוסיקלית של יניב הורוויץ תוך גיוס ההון הנדרש באמצעות פרויקט הדסטארט.

 

מירב הלינגר – אם תלך ממני

מירב הלינגר, זמרת יוצרת ופנסתרנית בת 26, גדלה במשפחה דתית בפתח תקווה ומאז ומתמיד נמשכה לאומנות ולמוסיקה. היא החלה לנגן בפסנתר ולכתוב שירים וחיה בתסכול בעניין האיסור להופיע מול גברים. על אף הקונפליקט היא בחרה להתעסק  במוזיקה ובמקביל ממשיכה לחיות חיים דתיים עם כל המורכבות הטמונה בכך. השירים בליוויי פסנתר והפקה חשמלית, משקפים את הקונפליקט בין דת, אהבה, ושפיות ומציגים את הדילמות בחייה. לקראת החורף הבא נוכל להאזין לאלבום הבכורה עליו היא עמלה בימים אלו בהפקתו של שמוליק דניאל. בינתיים ניתן לשמוע את מירב ביום שני 18 למאי בהודנא בר בפלורנטין, חוגגת השקת הסינגל..

 

רות נודלמן – תני בי אור

בין מסורת לאוונגרד, בין קודש לחול, בין אינדי לקלאסי. אני לא בטוח ששמעתם עד עתה מישהי כמו רות נודלמן. מוזיקאית, יוצרת ופרפומרית החיה מתחת לבית כנסת בנווה צדק, מסלול חייה איננו שיגרתי עבור בת המגזר החרדי והשפעותיה המוזיקליות רבות ומגוונות. רות סיימה לימודים ב"רימון", הופיעה ברחבי הארץ, חיממה את אתי אנקרי ונעם רותם, לקחה חלק בפרויקט "פנסים"  ושתפה פעולה עם דין דין אביב וירמי קפלן. כעת היא עושה את צעדיה בבטחה לעבר אלבום הבכורה המלא, "תני בי אור" הנו סינגל נוסף אותו היא משחררת העוסק באינטואיציה הפנימית שיש בכל אחד מאתנו, זו שתמיד יודעת לכוון אותנו לתשובה הנכונה לנו, גם ברגעי סערה ומשבר. נתקלתי בה לפני מספר שנים עת השיקה את הסינגל הראשון, אני מצפה לאלבום המלא, בע"ה…

 

נתן גושן – דברי איתי יותר

זהו שיר שני מתוך אלבום חדש ושלישי במספר הצפוי לצאת בקיץ הקרוב הכולל אסופת שירים שנכתבו והולחנו בידי נתן גושן. מאז פריצתו לראשונה לפני 4 שנים, נתן גושן הספיק להוציא שני אלבומים מצליחים ("נתן גושן", "בין כל הרעשים"), לזכות ב"אלבום זהב", מלחין השנה של אקו"ם, פריצת השנה, שיר השנה ("כל מה שיש לי"), השיר המושמע ביותר לשנת תשע"ג ("עוד"), שלל להיטים, שיא צפיות ביו טיוב, שיתוף פעולה עם עברי לידר שהפיק את סיבוב ההופעות האחרון וגם הקליט איתו דואט ("הייתי כאן"). אין ספק כי קהל המעריצות הגדול של נתן ממתין להשקת האלבום.

 

אהרון רזאל – הי אחי יש'ך אש?

אהרן רזאל ממשיך להוכיח שהוא לא רק הרוקר דוס הכי קול שיש, הוא גם רגיש. אהרן רזאל עומד להשיק את אלבומו העשירי בו הוא פותח צוהר נוסף ומרחיב לב באישיותו. רזאל, מכוכבי המגזר הדתי שהיו בין הראשונים שצברו לעצמם קהל במגזר החילוני עם הלהיט "מה עשית היום", שב באלבום שהשראותיו המוזיקליות נעות על הציר שבין בוב דילן לג'ואן באאז. לדברי אהרון מדובר באלבומו האישי ביותר והוא עומד להפתיע את הקהל הנאמן שלו ולא חדל מלחפש ולשאול שאלות מוזיקליות ופילוסופיות. הופעות השקה חגיגיות יתקיימו 9/6 בצוללת הצהובה בירושלים וב 16/6 במועדון האזור בתל אביב.

 

עדי מדנס – הסטאר של המגזר

זהו שיר נוסף מתוך אלבומו השלישי של עדי מדנס – " לחלום, לרקום, לפרום", שיר אהבה לא סטנדרטי, קצת בועט ויותר קצבי, בו עדי נפרד מאהובתו בת המגזר החרדי, אשר סגנונות החיים הפרידו ביניהם. עדי מדנס, מוזיקאי ותיק ומוכר בזירה, ישחרר בקרוב את אלבומו השלישי  בו הוא נחשף בוגר יותר, שקול יותר, ואף מרוכך מה בעשייתו העכשווית. האלבום מהווה תיעוד לתהליך ההתבגרות האישית שלו, ואף לשיתופי פעולה עם מוזיקאים כדודוש קלמס, אריה וולניץ, שיקו פלדמן, עופר קורן, אסף אמדורסקי, ניר גבע, זאב נחמה וחיים לרוז.

 

בלוז ליום השבת – The Gimzu Blues Band

הגמזו בלוז בנד הוא הרכב בלוז/רוק/פולק ישראלי, משפחתי, מקומי שבסיסו הוא במושב גמזו. חברי ההרכב, מלבד היותם מוזיקאים מוכשרים, מתעסקים במגוון תחומים: חינוך, נגרות, אומנות. בימים אלו הגמזו בלוז בנד סיימו להקליט אלבום בכורה שנקרא 'מעבר לקו הערוב '. הטקסטים בחלקם, לקוחים מהספרות התלמודית ומהמקרא וממסורות שונות בכתב ובעל פה, וחלקם נבעו ממקורות השראה אישיים. השפות ארמית, עברית, ויידיש משמשים בו בערבוביה ונענים לקצב הבלוז, או יה!

 

שליחי הבלוז – טוב לי עם עצמי

סינגל ראשון שכתב והלחין צ'לי סיגלסקי מתוך אלבום חדש המורכב כולו מחומרים מקוריים! להקת "שליחי הבלוז" שהתפרסמה כלהקת הקאברים הכי וותיקה בסצנה ואף שתפה פעולה עם חמי רודנר באלבומו "גאולה" הנחשב לאחד מאלבומי הרוק החשובים בארץ, משחררת בקרוב אלבום חדש ומקורי בשם "חדר 26" שיכלול 11 שירים אשר נכתבו במחלקה האונקולוגית בחדר מספר 26 בבית חולים בילינסון שם אושפז צ'לי סיגלסקי לאחר שאובחן כחולה לוקמיה בשנת 2013 . צ'לי שהחלים מאז ממשיך להופיע עם ההרכב וכולנו המלווים את הופעותיו יותר מעשור מאחלים לו עוד שנים רבות של מוזיקה ובריאות. "טוב לי עם עצמי" המרגש הינה הסנונית הראשונה מתוכו!

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא