כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהמוזיקה בצל מגיפת הקורונה
כולל וידאו

אמני ישראל מתגייסים למען אנשי תעשיית המופעים

ביום חמישי הקרוב יקראו אמני ישראל לממשלה לנקוט בצעדים למען ענף המופעים

מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים הפיץ אמש עצומה הקוראת לראש הממשלה להתערב ולפעול להצלת 150 אלף עובדים בתעשיית התרבות, הנפגעים הראשונים מבחינה  כלכלית בגלל עצירת הפעילות בעקבות מגפת וירוס הקורונה ויהיו למעשה האחרונים לשוב ולעבוד, רבים מהם כבר כעת בקריסה כלכלית, עצמאים כשכירים גם יחד.

עד עתה חתמו על העצומה אמנים רבים, ביניהם אביב גפן, שלום חנוך, שלמה ארצי, יהודה פוליקר, עדן בן זקן, משה פרץ, מתי כספי, ישי ריבו, אביתר בנאי, אהוד בנאי, מוש בן ארי, ריטה, הראל סקעת, ליאור נרקיס, עברי לידר, קובי פרץ, עדן חסון, חוה אלברשטיין ועוד.

העצומה היא האות הראשון לקראת אירוע מחאה אשר יערך ביום חמישי בערב בכיכר רבין בתל אביב, שיתקיים בסימן "לא מכבים את האור על תעשיית התרבות והאירועים" במהלכו תוקרן העצומה על קיר ענק שאליו יוזמנו אנשי התעשייה, ובהם אמני ישראל, להגיע ולחתום ולדרוש מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שלא יאפשר לתעשיית התרבות להתמוטט.

להלן נוסח העצומה: "אדוני ראש הממשלה, עולם התרבות והאירועים הם תפילה ומחאה כאחד, תמיד היינו שם, התייצבנו ראשונים כשנקראנו, בין אם זה שמחה או אסון, בימי חג או בימי אבל, בהתנדבות לצד עבודתנו היומיומית. תמיד היינו שם בשבילכם, והיום אנו מבקשים שתהיה שם בשבילנו.

"למעלה מ-150 אלף מובטלים מתעשיית התרבות והאירועים ללא אסטרטגיית יציאה. אנחנו הטכנאים, המפיקים, הברמנים, הבמאים, המאבטחים, האמנים, הנגנים, עובדי הניקיון, הנהגים וכל מי שאחראי לשמור על השפיות הלאומית. היינו הראשונים להסגר ונהיה האחרונים לשוב ולעבוד.

"התרבות הישראלית על כל גווניה תמיד היתה שם לעזור בעת צרה, אם זה במקלטים, בבתי החולים ובכל רחבי הארץ, היום אנחנו אלו שבצרה ומבקשים ממך לעזור. אנו החתומים דורשים ממך תוכנית כלכלית נדיבה ומיידית המבוססת על מענקי חירום ועל הזרמה של תקציבים למכרזים, כדי לחלץ את תעשיית התרבות והאירועים ולהצילה מקריסה. להציל את אלה שכותבים את פס הקול ומתמללים את פעימות ליבה של מדינת ישראל. "'אינני מדבר כי יש לי כח לדבר, אני מדבר כי אין לי כח לשתוק' (הרב קוק)".

אדוני ראש הממשלה אל תכבה עלינו את האור"

לחצו לחתימה על העצומה

האירוע יתקיים ביום חמישי, 23 באפריל, בשעה 19:30 בכיכר רבין. לא מתוכננות הופעות במקום. כל ההתנהלות בכפוף להוראות המשטרה.

האירוע הנו המשכה של הפעילות של אנשי התעשייה שהותנעה במהלך מפגש החירום שהתקיים בתאריך, בין הפעולות התקיימו מספר הפגנות ביניהן בשבוע החולף הפגנה אל מול קריית הממשלה ומשכן הכנסת, תזכורת –

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא