כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

שירים בכיכר 2015

כמידי שנה בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מתקיים טקס הנצחה בלווית שירים בפני קהל אלפים בכיכר רבין בתל אביב, גם השנה נטל הבלוג חלק, מביא את המראות והקולות מהכיכר לצד פרויקטי הנצחה מוזיקליים נוספים.

החיילת יובל דיין, שירים בכיכר. צילום: יובל אראל
החיילת יובל דיין, שירים בכיכר. צילום: יובל אראל

כמידי שנה בשנה, במסורת כואבת של שנים רבות התקיים אמש, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, טקס "שירים בכיכר", המהווה את הטקס המרכזי של עיריית תל-אביב – יפו, בו נתנה הזדמנות לאזרחים ותושבי העיר לחוש אחדות ולנסות להתייחד אל מול רגשות השכול על אותם שבמותם ציוו לנו את החיים,  זהו אירוע המשלב סיפורי נופלים לצד מחוות שירים המבוצעים בידי שורה מכובדת של אמנים.

השנה נטלו חלק בטקס המוזיקאים – ריטה, מוקי, מירי מסיקה, אברהם טל, שלמה גרוניך, דקלה, יונתן רזאל, דקלון, סגיב כהן ויובל דיין.

האירוע הועבר בשידור חי  בשידורי קשת, בגלי צה"ל ובקול ישראל. הבלוג דאג, כמידי שנה, לתעד עבור הגולשים את ביצועי השירים והמראות מהכיכר.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהאירוע בכיכר רבין

תקציר וידאו

 

לצפייה בכתבות משנים קודמות

 

ובמקביל עלו לרשת לצד שידורם בתחנות הרדיו שני פרויקטי הנצחה מיוחדים, אף אותם תוכלו לחוות ולהאזין.

אחד הפרויקטים היותר מיוחדים השנה קרם תו ומנגינה כאשר שלושה גופים (לינקטון, רשת ג' ואתר (Ynet נרתמו יחדיו על מנת לאפשר למשפחות החללים להנציח את יקיריהם באמצעות המוזיקה ובאותו זמן לספק לתקשורת ולציבור הישראלי תוכן חדש המאפשר התייחדות עם השירים והסיפורים – "שיר וזכרון".

לדברי העומדים מאחורי הפרויקט הם יצאו בקול קורא לכלל אמני ישראל והציבור, בבקשה לקבל שירים העוסקים ביום הזיכרון. כמות השירים שהתקבלה הייתה מדהימה, עצובה ומרגשת כאחד. מאות שירים העוסקים בנושא מזוויות רבות, המשקפות את אינספור הגוונים של הקשת הישראלית.

תהליך בחירת השירים היה טעון מאוד ומורכב, בסך הכל 25 שירים, כל אחד מביא עימו פיסה קטנה מהסיפור של כולם.

חברת לינקטון, המחזיקה אתר ייחודי המשרת את אנשי התקשורת העוסקים בתחום המוזיקה, דאגה לשתף את הפרויקט לקהל הרחב באמצעות הפלטפורמה של יוטיוב.

לצפייה והאזנה באלבום "שיר וזיכרון"

 

פרויקט נוסף העוסק בשירים והנצחה הופק כמידי שנה בידי תחנת הרדיו הצבאית גל"צ – "אלה האחים שלי", פרויקט ההנצחה המוסיקלי השנתי של גלי צה"ל הופך השנה גם למשדר טלוויזיוני בהגשת נדב בורנשטיין בערוץ 24, בערוץ 2 ובתחנת הרדיו.

מדובר בחיבור בין כתבי יד שהותירו אחריהם חללי מערכות ישראל לבין חיילים המשרתים בצה"ל כיום, שהלחינו ויבצעו אותם. הרעיון בו חייל-מלחין-חייל ומבצע את שירו של הנופל, מבטא את הקשר הבין-דורי של הלוחמים ואת המחויבות של גלי צה"ל להביא את קולם האותנטי של החיילים ובכך להנציחם, החל ממלחמת העצמאות ועד המערכות האחרונות.

לחצו לצפייה והאזנה באלבום "אלה האחים שלי"

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

  1. בהופעה היה את השיר את פרי גנך בביצוע בערבית אשמח אם תוכל להעלות סרטון שלו 🙂

  2. מירי מסיקה לעולם לא תהסס להופיע בטקסים ובארועים חשובים למדינת ישראל. בזמן שחלק מהאומנים קוראים לחרם, הזמרת האהובה עליי נשארת שפויה. כל הכבוד.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא