כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

יום חנויות התקליטים 2015

היום, שבת, 18 באפריל, חל יום חנויות התקליטים הבינלאומי, סצנת אנשי הוויניל חוגגת, כל הפרטים, עיינו וצאו לבלות.

יום התקליט
יום התקליט

יום התקליט – Record store day, הוא אירוע שנוסד לפני כשבע שנים בניו- יורק, במסגרתו מוציאות חנויות תקליטים עצמאיות אלבומים מיוחדים ועורכות יום של הופעות חיות, מבצעי הוזלות, השקות והוקרה לאותו מוצר חם, אמין, רומנטי ואיכותי, שממשיך לנכס לעצמו ובצדק, את הסטאטוס הדומיננטי, הרלוונטי, והמעניין ביותר בתחום צרכנות המוזיקה כיום – הוויניל.

הבלוג, שהחל את מסלולו בתחום המוסיקה בחנות התקליטים המיתולוגית פאז, שמח לדווח על ההכנות  – השנה תתמקד פעילות לציון יום התקליט במספר מוקדים בתל אביב, כל הפרטים:

 

מגדילים לעשות בלבונטין 7 – כבר מאתמול בצהריים ועד היום בלילה שלל אירועים במסגרת היום המיוחד, הופעות, תקלוטים, שוק יד שניה לוויניל ועוד, היום בערב מיקה שדה ולאחריה דני דורצ'ין – להקת של איש אחד, יופיעו במרתף, כניסה חופשית, בבר העליון יתקלטו ערן גלובוס וערן מקס לוי,

מפיקי האירוע בלבונטין ממליצים לכם להגיע לקראת הערב לחנות "מוסיקה נטו" הממוקמת בלונדון מיניסטור בתל-אביב (אבן גבירול 30) אחת מהחנויות העצמאיות הבולטות והבודדות בישראל כבר למעלה מ-20 שנה, הייתה הראשונה לקיים את האירוע בישראל, ובעקבותיה הצטרפו לחגיגה חנויות נוספות.

מעבר למבחר מיוחד של סינגלים ותקליטים נבחרים היוצאים לאור מחדש ובמיוחד לרגל היום, יתקיימו בפסאז' לונדון מיניסטור מספר הופעות הפתוחות לקהל ללא תשלום

מי יופיע?

18:30: Phototaxis

הרכב האלקטרו-סול המשובח הוציא ממש עכשיו את אלבומו השלישי 'Marinade', הכולל חידוש מפתיע ל-'When doves cry' של פרינס ועוד קטעים בהפקה בינלאומית נוצצת.

19:00-20:30: שלוש זמרות/יוצרות אינדי מוכשרות שמאוד כדאי לכם לראות לפני הפריצה:

Kama Vardi (קמה ורדי)

קמה ורדי, המנגנת את שיריה על יוקליילי, גיטרה ובנג'ו, הוציאה ב-2011 את אלבומה הראשון 'ForgetMeNot' וכעת עובדת על אלבומה השני. "קמה ורדי היא הכוכבת הזוהרת העולה שלנו… בינתיים תהנו מהראשוניות והגילוי" נכתב עליה בבלוג "בלוז הבית".

Nomke

המוסיקאית (נועם סדן) שתוציא בקרוב את אלבומה הראשון באנגלית 'It's Ok I'm Alone' כבר הופיעה על במת האינדינגב, התדר וחיממה את סן טיילור בבארבי. מופע השקה שלה בהרכב מלא יתקיים ב20.4 במועדון Buxa בת"א.

Gitla

יוצרת הפולק בעלת קול הדבש, המתאפיינת בכתיבתה השורשית ומנקודת מבטה כסטורי טלר, לקראת הוצאת אלבום בכורה חשוף ונוקב.

וגם: בועז כהן (88FM) יחתום ויקריא קטעים מספרו החדש "סיפורים קטנים, תקליטים גדולים".

גם באוזן השלישית חוגגים את היום המיוחד הזה בהפנינג הכולל הנחות, מגוון ענק של תקליטי יד שניה, רליסים מיוחדים של וויניל הן של אלבומים ישראליים והן ייבוא מיוחד מחו"ל,

על פי התכנית יתקיימו מספר הופעות כדלקמן:

בשעה 15:30 יפרוץ עוזי רמירז מהכיס, עם גבינה והופעה קצרה, לכבוד תקליטו החדש.

בשעה 16:00: 1979 – השנה שבה הכל השתנה. בועז כהן מרצה באוזןבר על התקליטים הגדולים של שנת 79. הכניסה חופשית.

בשעה 18:00 מכירה פומבית באוזןבר בהנחיית לאון פלדמן!  האוזן תציג מתוך הרפרטואר שלה, 15 תקליטים ישראלים נדירים שיוצעו למכירה פומבית. מחירי התקליטים שמורים (Reserve Price) וייחשפו רק בתום כל Bid במכירה עצמה.

בשעה 20:30: רביד כחלני (Yemen Blues) בהופעה חיה על רצפת החנות! הופעה אינטימית לכבוד מכירה מוקדמת וראשונה של האלבום החדש של Yemen Blues.

כמו כן חנויות התקליטים העצמאיות המובחרות פותחות שעריהן למספר שעות ומבטיחות מבחר וויניל מעניינים במחירים מפתיעים – בקמע פותחים את המחסן הממוקם ברחוב גורדון 31, סמוך לפינת דיזנגוף, כניסה מהשביל שמימין לבנין בין השעות 12:00 ועד 16:00 רק אל תצעקו, אפשרו לשכנים לנמנם…

גם בביטניק, הממוקמת ברחוב י.ל.פרץ 18 פותחים את הדלתות בין השעות 10:00 ועד 17:00 ומבטיחים כי יש להם הרבה הפתעות כולל סטוק ענקי המגיע מהצפון…

בפורט סעיד, הבר המקדש את הויניל מתחת לבית הכנסת הגדול באלנבי מבטיחים השמעות בכורה פומביות לאלבום החדש של גארדן סיטי מובמנט Modern West שחמש מאות יחידות ממנו יועמדו למכירה במקום!! הפורט פתוח לצורך העניין בין 12:00 עד 21:00 או אז חוזרים לשגרה…

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. תקליטים!! דבר בהחלט חשוב לנפש לכייף ולרוח.18.000 תקליטים למכירה ובזול 052-8438008

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא