כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

בלגן במחסן…

מופע התזמורת הבלקנית "בלקן במחסן אורקסטרה" בקונטיינר בנמל יפו, אורחת – אסתר רדא, חמישי, 26.03.2015. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל.

בלגן במחסן, בלקן בקונטיינר. צילום: יובל אראל
בלגן במחסן, בלקן בקונטיינר. צילום: יובל אראל

את מה שהתחולל אמש בחלל הענקי של הקונטיינר בנמל יפו זיהיתי מראש, לא, אני לא נביא או מומחה בתורת העתיד, אך כשראיתי כי מעל ארבעת אלפים איש סימנו אטנדינג באיוונט המופע המתוכנן מתוך חמשת אלפים שקיבלו הזמנה פייסבוקית, ממש ימים ספורים לאחר שחרור הסינגל קליפ החדש של ההרכב – הספסל, ידעתי כי המזח היפואי יהיה עמוס בלילה הטרום שרבי הזה לעייפה, ולכן דאגתי מבעוד מועד להיכנס להוויה הבלקנית בארוחת קבבים במסעדת מונקה היפואית, היידה יפו!

טובה ובריטון, כלים כבדים,  בקונטיינר. צילום: יובל אראל
טובה ובריטון, כלים כבדים, בקונטיינר. צילום: יובל אראל

"בלקן במחסן אורקסטרה" היא תזמורת הקיימת כעשר שנים וכוללת תשעה חברים המנגנים בכלי נשיפה ואקורדיון המתמחים במוסיקה בלקנית מסורתית, עם נגיעות של כלייזמר מזרח אירופאיות לצד צבעים ים תיכוניים.

אין ספק כי המוזיקה הבלקנית כבר הפכה מזמן לשם דבר לשמחה וצהלה, צלילים שורשיים וצועניים היוצרים סיבה לפרוץ בריקודים ולהתחרע עד לא ידע…

נושפים ביפו, בלקן במחסן. צילום: יובל אראל
נושפים ביפו, בלקן במחסן. צילום: יובל אראל

אז מה באמת היה אמש בנמל יפו? ליתר דיוק בקונטיינר שבהאנגר 2?… אכן גם בעלי המקום צפו את כמות הקהל האדירה והמתחם הפנימי התרוקן משולחנות (כמעט), בשעה תשע וחצי בדיוק, כפי שהכריזו חברי ההרכב, אפילו לסרדינים היה צפוף במקום, אמנם לא ארבעת אלפים איש אבל כאלף איש מלאו את המקום ואלו שאיחרו נאלצו לשהות על המזח, הנגנים – גל קליין (רמזיילך) בקלרינט, אשר כהן באקורדיון, ניר טייב בסקסופון, עומר גבאי בחצוצרה, חיים מזר בטובה, נועם גרינפלד בבריטון (עוד חצוצרה שאכלה יותר מידי בילדות…) ויוני בן דור מצויד בתוף מצעדים, התכנסו על המזח ופצחו בנגינת הנעימה "בדרך לירושלים" תוך שהם מפלסים את דרכם בתוך ההמון הצפוף עד לבמה הפינתית שבאולם הענקי, פתיחה טובה ומצוינת המגדירה באחת כי הצלילים של הבלקן במחסן מתחברים לקהל דרך הרגליים, הצפיפות, הזיעה, כוסות הבירה הגדולות והאווירה מלאת השמחה לחגיגה.

הגבר גבר והמלכה אסתר, הקונטיינר. צילום: יובל אראל
הגבר גבר והמלכה אסתר, הקונטיינר. צילום: יובל אראל

ההרכב אליו מצטרף בהמשך המופע גם הסולן, ניר גבר המוכר גם כסולנה של להקת השמחות "גברבנד", משלב ברפרטואר הן שירים מקוריים וחדשים והן נעימות או עיבודים לשירים מוכרים תוך אינטרפטציה בלקנית, אולם גולת הכותרת של הלילה החם ונוטף הזיעה הזה היה כמובן העובדה שאסתר רדא, נסיכת הגרוב כובשת היבשות שצמחה כאן מהתאטרון היישר לבמות המופעים, אמורה להתארח, כן, אפשר לאמר ששמעתי בתוך הקהל כמה קריאות, היכן אסתר…

אז אחרי סט ארוך ועולץ במיוחד קרא ניר גבר כדבריו למלכה, אסתר רדא שבצעה דואט ללהיט הכי מוכר שלה – Life happenes ולאחריו הצטרפה לביצוע חי של הסינגל החדש של הההרכב – הספסל.

הקהל, הנגן העשירי בתזמורת, הקונטיינר. צילום: יובל אראל
הקהל, הנגן העשירי בתזמורת, הקונטיינר. צילום: יובל אראל

זה היה קצר מידי, אסתר סיימה את שני השירים ונעלמה לאחר סדרת תצלומי סלפי עם הקהל, קצת חבל, השבוע שחררה אסתר אלבום אי.פי חדש – I Will המוקדש לביצועי מחווה לשיריה של מלכת הסול נינה סימון הנערצת על ידי אסתר, חשבתי שאולי אחד מהשירים ימצא את מקומו הערב כאן, במחסן של הקונטיינר, אבל לא.

תכלס, הייתה זו חגיגה מטורפת  של צלילים שסחפה את הקהל למסע גרוב בלקני וים תיכוני עם צלילים ומנגינות שמצליחות להיכנס לנשמה ומקפיצות את כל הגוף, בלקן או בלגן במחסן, היה יפו!!!

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא