כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הכח הנשי

תמר אייזנמן חוזרת למועדון בארבי עם שירים בעברית לקראת אלבומה החדש "לימבו", אורחות – אתי אנקרי ורונה קינן, רביעי, 11.03.2015. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל.

תמר אייזנמן, שרה בעברית, בארבי. צילום: יובל אראל
תמר אייזנמן, שרה בעברית, בארבי. צילום: יובל אראל

השבוע צוין כאן וברחבי העולם יום האשה, סוג של מאבק שטרם הסתיים להבהיר שנשים הן שוות זכויות כמות הגברים, עניין שאיננו מובן מאליו במקומות שונים בעולם ולצערנו גם בארצנו, בשוק העבודה האזרחי, בתחומי חיים שונים, במסגרת האמונה הדתית ובכלל, הן, הנשים עדיין נאבקות להשיג את הברור מאליו.

ההזדמנות לחוות מופע חדש של תמר אייזנמן, גיבורת גיטרה ויוצרת אמיתית, לדידי מהחשובות בסצנת הרוק, הבלוז והדיסטורשן המקומי ומעבר לכך, התלבשה עבורי כמו כפפה ליד, אני יכול לאמר בוודאות ובשקיפות מלאה (מושג פופולארי בימים אלו…) כי כאן, בבלוג, הנשים זוכות לייצוג שווה והמבחן היחידי זהה הן לגברים ונשים – ליצור מוזיקה שטוב וחשוב לשמוע.

תמר אייזנמן, כח נשי ברוקנ'רול הישראלי. צילום: יובל אראל
תמר אייזנמן, כח נשי ברוקנ'רול הישראלי. צילום: יובל אראל

את תמר וצליליה ראיתי ושמעתי לא פעם, עד עתה היא והם התנהלו בשפה האנגלית, תמר יוצרת חוצה גבולות ובארץ מעבר לסצנת הרוק המקומית בה היא משתפת פעולה עם מוזיקאים מוערכים כאסף אבידן, שאנן סטריט ונחשבת למובילת תרבות בקרב נשים גאות, בחודשים האחרונים, ולמעשה כבר מהקיץ האחרון היא שחררה להאזנה שני סינגלים בשפה העברית "כלום לא" ו"ממשיכה" כחלק מאלבום חדש, חמישי במספר, שיענה לשם "לימבו" והוא על טהרת השפה העברית ובמסגרתו היא משתפת פעולה עם מוזיקאיות יוצרות נוספות.

אמש, עם טפטופי גשם קלים ששברו את הקיץ האינדיאני שנחת כאן, לקחתי את עצמי למועדון בארבי על מנת לטעום לראשונה את שיריה העבריים של גיבורת הגיטרה.

תמר, המלווה בהרכב שכולל את מיקי ורשאי בגיטרת בס, קרן טפרברג בתופים וכלי הקשה, עידו זלזניק בקלידים ומחשב, מנגנת בעצמה לחילופין בגיטרה חשמלית וגיטרה אקוסטית, הגישה לקהל שמלא את המועדון במופע שהוגדר כחצי ישיבה וחצי עמידה, ליין אפ משובח שכלל הרבה חומרים חדשים, שירים בעברית, בבחינת הצגת האלבום העומד להבשיל, והן כמה מהחומרים המוכרים שלה משלל אלבומיה הקודמים.

תמר אייזנמן ואתי אנקרי, חיבור מצויין. צילום: יובל אראל
תמר אייזנמן ואתי אנקרי, חיבור מצויין. צילום: יובל אראל

אל המופע חברה תמר את היוצרת, פזמונאית, מלחינה והזמרת המוערכת על ידה – אתי אנקרי, מי שהחלה לפני עשרים וחמש שנים את דרכה למיינסטרים הישראלי עם הלהיט "רואה לך בעיניים" הספיקה לעבור תהליך רוחני של חזרה בתשובה ולהשיק אלבומים דוגמת "בשירי רבי יהודה הלוי" המשחרר את הטקסטים העתיקים לכדי מוזיקה בת זמננו.

אחת מנקודות השיא במופע אמנם "נגנבו" על ידי אנקרי בביצוע הממש שמימי לשיר שלה "בכל ליבי" שדימה בעוד שניות והנה מלאכי אלוהים נוגעים בה באצבעם…

אפשר לאמר בביטחון רב כי החומרים החדשים שתמר בצעה מעל הבמה מעידים על יצירה איכותית ואלבום עברי המשתף הרבה העזה בחשיפה פנימית כלפי חוץ של רגשות, תחושות, אהבות נשיות ולבטים ולצדם שימור פס הקול הייחודי של תמר המשלב את הגיטרה ה"פרחחית" ונועזת הצובעת בצבעי רוק, פולק ובלוז רתמי את השירה שלעתים די מתכנסת באינטימיותה.

תמר אייזנמן ורונה קינן, כח מוביל. צילום: יובל אראל
תמר אייזנמן ורונה קינן, כח מוביל. צילום: יובל אראל

ההפתעה הגדולה במופע הגיעה ממש בסופו ולמעשה הייתה בסימן שאלה, האם תספיק האורחת רונה קינן להגיע בסיומו של מופע שלה בכפר סבא, בזמן לתל אביב, סימן שאלה שנמחק מיד עם הזמנתה להצטרף לבמה לביצועו של שיר משותף "תם" הכלול באלבום המתהווה, אם אלו החומרים שימצאו באלבום אני כבר מצפה לו בכיליון אוזניים..

ליין אפ: שושן אחד, כל בוקר, 2 step, easy comes free, איפה היא, רצה, I know, Hey Woman, Dates and Time, אראה לך אותי, רגע (עם אתי אנקרי), אסתר (עם אתי אנקרי), בכל ליבי (עם אתי אנקרי), New Touch, כלום לא, Bad Luck, לימבו, Sun, Creation. הדרן: ממשיכה, hit me, תם (עם רונה קינן).

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא