כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 12.02.2015

חורף מתעתע, שבוע קיצי, ים וגלידות, שבוע חורפי, חול וגשם, אך המוזיקה לא עוצרת לרגע.

בונו בבארבי, אני מחמם ויואל במרצ'. צילום: אדוה אראל
בונו בבארבי, אני מחמם ויואל במרצ'. צילום: אדוה אראל

סוגר שבוע (שבועיים ליתר דיוק…) עם אסופה נוספת של אלו שעשו לי את זה, קליפים, סינגלים, אלבומים, עניינים ומופעים, אני לא יודע מה הסיבה, אולם השבוע הבנות חוגגות כאן (יש גם תימנים).

 

ויקטוריה חנה – אלף בית

האם זה הגימיק, הנרטיב הויז'ואלי, הדמות שובת העין או שמה מדובר ביצירה מצוינת? ויקטוריה חנה. והיא אמנית קול, עושה היפ הופ ארמי. ראפ קיצבי ופרוע מטקסטים עבריים עתיקים. ההגדרה "זמרת" אינה מכילה את טווח השימושים המגוונים והעמוקים שהיא עושה עם הקול. היא נולדה באחת השכונות הדתיות של ירושלים, בת לרב ספרדי חרדי. למדה במוסדות דתיים למהדרין, ובבית שכולו ספרים, היא לא באה בכלל במגע עם החברה החילונית בעיר. אבל מאז היא חצתה את הגבולות והחל לחפש את מקומה כאישה בעלת ביטוי עצמי משלה. אלף בית הוא השיר והקליפ הראשון שלה, קבלו אותו באהבה, הוא סנונית מאלבום בכורה שאני מצפה לו. מופע לכבוד השיר יערך ב – 28 לפברואר בפסאז, תמיר מוסקט יתארח, תאטנדו.

 

RONAJohnny B. Goode

רונית לוי, הזמרת עם הראסטות הצבעוניות שלבטח נחשפתם אליהן ואליה בכמה הרכבי מוזיקה החל מביצועי מחווה ליצירות רוק מתקדם משנות השבעים, עובר לימי היפ הופ ועד לחוויה יוצאת דופן עם איתי פריד מולטי טאלנט בהרכב Painkillers ששילב אלקטרוניקה, רוק, גראנג' ופופ, כיום היא עונה לשם הבמה RONA ומגישה סנונית חדשה מהפרוייקט האישי שלה – גרסת מחווה ללהיט של צ'אק ברי – Johnny B. Goode בעיבוד והגשה שונים לחלוטין, RONA תחגוג את השקת הסינגל בתאריך 23 בפברואר בתאטרון תמונע במופע חדש בלווי רקדניות ואורחים.

 

RONA בלווית רקדניות…

 

EREZ – So Tired

EREZ  ( ארז סיון)  כבר נחשפה בבלוג  הן בסינגל הראשון  Blending In the Universe  והן במופע לילי ברדיו EPGB, השבוע היא משחררת סינגל קליפ נוסף מהאלבום הצפוי לצאת השנה, את השיר So Tired  הלחינה EREZ  למילים של אמה, מרים סיון והוא מלווה בקליפ  בשילוב אנימציה שצולם בלוקיישן של מיזם האמנות " צבעי בסיס" בצפון הארץ , כשעבודות האמנות שנוצרו במסגרת הפרויקט משתלבות בו וקמות לתחיה, חגיגות השקת השיר יתקיימו בתאריך 17 לפברואר ב – KULI ALMA , תאטנדו.

 

ירונה כספי – זו לא אני

ירונה כספי, משוררת וזמרת רוק משחררת שיר חדש מתוך אלבום EP העומד לצאת החודש ומהווה הקדמה לסיכום שנתיים במהלכן הופיעה ירונה עם טריו הרוק שלה ברחבי הארץ. המיני אלבום "בנין קלפים" יהווה אפריטיף לאלבום סולו חדש הכולל שירי משוררים, אין ספק שצריך להיצמד השנה ולעקוב אחר ירונה כספי, ההופעה הקרובה תתקיים בתאריך 18 לפברואר בבר גיורא ת"א.

 

סיוון סטיבי בר-לב STEVIE  – FACE 

סינגל ראשון לסיון בר לב העונה לשם הבמה STEVIE העומדת להשיק אלבום אי.פי בכורה הכולל חמישה שירים שכתבה בסגנון סול, אר אנד בי אלקטרוני בהפקתו של אלון פרץ. דרכה של סיוון החלה עם משחקים באפליקציית לופי באייפון עימה יצרה קטעי מוזיקה, אל תתפלאו אם תראו אותה מופיעה בלווי אייפון, כי בתאריך 16 לפברואר בחצות היא תפציע על הבמה באוזן בר, תאטנדו עצמכם לשם.

 

הילה רוח – אהוב

הילה רוח, אחת המוזיקאיות המוערכות בסצנת האינדי המקומית, זמרת ויוצרת המוכרת במיוחד מההרכב "כלבי רוח", עומדת להשיק אלבום סולו בכורה, "אהוב" הנו השיר השלישי ששוחרר להאזנה לאחר "הקו" ו"תכפ בת 30" אותם כתבה והלחינה. הילה רוח תופיע בתארי 14 לפברואר בקונטיינר בנמל יפו.

 

שרון גסטהלטר – Mild

MILD הוא הסינגל השני של שרון גסטהלטר, זמרת יוצרת צעירה אשר הוציאה לאחרונה את אלבום הבכורה שלה, Promised Land. הכולל תריסר שירים שנכתבו והולחנו על ידה במהלך נסיעותיה על הקו שבין תל אביב לניו יורק. בהפקה מוזיקלית של רועי דהן, השבוע משחררת שרון את הסינגל Mild, שווה האזנה.

 

קלייר בן דוד – אל תשברי

סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה אותו כתבה הלחינה ושרה קלייר בן דוד, זמרת, יוצרת ושחקנית תיאטרון שככבה בהצגות ובמחזות זמר, כך קלייר מספרת על השיר –  "זה שיר פרטי ואישי על מסע של שנים ,על מאבק עצמי עם שאלות כה רבות ללא מענה , לקבל מקום ערכי בעולם הרחב, ועל אף הקשיים לא לוותר. אני בטוחה שכל אחד יכול למצוא בעצמו חיבור למקום הזה ."

 

חוה אלברשטיין – הארץ המובטחת

חווה משחררת שיר ראשון מתוך אלבום חדש 'סרנדה', הארץ המובטחת תורגם מאנגלית למילותיה של סבינה מסג והולחן בידי חוה אלברשטיין, יש רגע בקריירה של אמן ותיק ופורה שבכדי שיוכל להמשיך וליצור הוא חייב לחזור לנקודת ההתחלה, הדיסק החדש של חוה אלברשטיין נולד מהצורך הזה. לחזור לחוויה הראשונית שלה כזמרת שמלווה את עצמה בגיטרה.

 

סמדר אקראי ולירון עמרם – מול העיניים

בדרך לאלבומה השני ולאחר שני סינגלים "אבק" ו"לרוץ" ממשיכה סמדר אקראי ומשתפת פעולה עם לירון עמרם – השם החם בסצנת הגרוב התימני העכשווי, המוסיף את הטאצ' הנכון לקולה של סמדר אקראי, השיר החדש "מול העיניים" נוצר על יסודות אוטוביוגרפיים בעקבות משבר שאחיה עבר והשפיע עליה עמוקות, עד כדי כך שנאלצה להקפיא לתקופה ארוכה את יציאת האלבום. בתאריך 25 לפברואר היא תופיע במועדון הרדיו EPGB ובתאריך 1 באפריל היא תופיע במועדון הפסאז', תאטנדו.

 

רביד כחלני וימן בלוז – ימים של כוכבים

שלוש וחצי שנים אחרי שכבש את העולם בצעד תימני, הפרויקט הבינלאומי פורץ הדרך Yemen Blues של רביד כחלני חוזר עם אלבום חדש ממנו כבר משוחרר הסינגל הראשון ״ימים של כוכבים״, רביד וימן בלוז יוצאים לסבב הופעות ברחבי הארץ, תרשמו – 26.3 פטריה בקיבוץ דן,  30.3 החלוץ 33 בבאר שבע,  1.4 בזאפה ירושלים,  11.4 בזאפה ת"א.

 

דודו טסה – אני שר

עשרים וחמש שנים אחרי שיצא הסינגל הראשון שלו, הקליט דודו טסה מחדש את ״אני שר״. הביצוע החדש מתכתב עם השיר המקורי ומציע פרשנות חדשה של דודו הבוגר שהפך מנער פלא לאחד המוזיקאים המוערכים בארץ. ״עם סיום הקלטות האלבום האחרון ״עיר ובהלות״ מצאתי קלטת ישנה עם שירים מהאלבום הראשון שלי״ מספר דודו טסה, ״הקשבתי להם והחלטתי לחזור ל״אני שר״ ממקום חדש״.

והסיפור עצמו – ישי בן צור, לימים מנהלו של אייל גולן, ראה את דודו מופיע ב״בית דני״ בשכונת התקווה והתלהב. בן צור פנה לאביו של דודו וביקש רשותו להקליט את הבן המוכשר, לקח זמן ובסוף האב השתכנע והסכים. את ״אני שר״ כתב דודו על חברת הילדות שלו משכונת התקווה שהיה מאוהב בה, הלחן הטורקי של ז׳ושקון סאבה. השיר שיצא באלבום ״אוהב את השירים״ נמכר ב 200,000 עותקים בתחנה המרכזית. אחרי שיצא האלבום דודו הפסיק לשיר במשך שבע שנים כי התחלף לו הקול והוא התבייש. אז דאגתי להגיש לכם את השיר החדש לצד קליפ משוחזר מהעותק המקורי, תחגגו.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא