כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 29.01.2015

סוגרים שבוע עם חבילה יפה של שירים ואלבומים, האזנה.

מוזיקה אורגנית. צילום יובל אראל
מוזיקה אורגנית. צילום יובל אראל

התנובה השבועית בשדות המוזיקה המקומית עשירה, מגוונת ומכובדת, עם שלל שירים, קליפים, אלבומים ותאריכי הופעות לצד פרויקטי גיוס הון לאלבומים חדשים, כל הפרטים לפניכם, צאו לדרך.

 

יובל בנאי – באבא קוסמי

הסינגל השני מתקליטו החדש של יובל בנאי ״עוד שיר אחד״ (שאני מאזין לו בלופ בזמן נסיעותי), יובל כתב את השיר במהלך מסע להודו, והשיר מעביר את הניגודים הקיצוניים שהם מצד אחד הודו- עושר בצד עוני, חיים מול מוות, צחוק מול עצב- ומצד שני נמצאים בכל מקום וגם בתוכנו. מופע השקת האלבום יתקיים בתאריך 9 במרץ 2015 במועדון רדינג 3.

 

מאור כהן – אדם אחר

מאור כהן משחרר השבוע שיר חדש מתוך אלבום E.P העומד לצאת בקרוב. הפעם מדובר באלבום סולו אמיתי, בלי אנשים ליד. כך מגדיר מאור את העבודה על האלבום – "אחרי שנים של עשייה מוזיקלית עם עוד אנשים, רציתי לצאת לטיול מוזיקלי של מיני אלבום והופעה והפעם לבדי. הרגשתי שזאת חובתי הקטנה כלפי הקהל, לקבל אותי אחד על אחד מולם, לטוב ולרע. לעשות משהו שהוא הכי קרוב לאותנטיות שקיימת בראשוניות, להביא אליהם את שלב הרעיון, הרישום והקו כשהם עדיין קרובים לרגע שנולדו במוחי. כמו שאמר פעם אריק קלפטון אומנם על הבלוז אבל זה מאוד תפס אותי : "הכול מתחיל ונגמר באדם לבד עם גיטרה כנגד כל העולם"". מאור כהן נוחת בתל אביב בתאריך 19 לפברואר באוזןבר.

 

Nomke – One Of A Kind

סנונית ראשונה מתוך אלבום היוקליילי של נועם סדן, מוזיקאית עצמאית המגיעה לעיר הגדולה מלהבים שבדרום ועונה עתה לטייטל Nomke, והספיקה להופיעה יחד עם רועי פלד ובן אלקיים באינדינגב, בתדר ואף בבארבי. את האלבום ששמו It's Ok I'm Alone הפיק אלן מון. נועם תופיע בתאריך 11 לפברואר בקפה ביאליק, בתאריך 18 לפברואר בסלון ביפו ובתאריך 27 לפברואר באוגנדה התל אביבי.

 

ליאור פרלה – הלב הזה

סינגל ראשון מתוך אלבום שני שיראה אור בקרוב, שנכתב והולחן בידי ליאור פרלה, מוסיקאי, יוצר ומבצע שחי ונושם את המוסיקה והשפה העברית. השיר עם הגיטרות המלחשות וקולו של ליאור אפוף באווירה חלומית, ומלווה בקליפ בבימויו של מיכאל מושונוב, ליאור יופיע בתאריך 10 בפברואר בקפה ביאליק.

 

אורית נהרי – זמן מרפה

רגע לפני צאת אלבום הבכורה שלה, משחררת הזמרת היוצרת אורית נהרי סינגל שני מתוכו, "זמן מרפה". בשירה החדש אורית עוסקת באובדן, בהשלמה עמו ובגעגוע שנשאר, ומציעה פרשנות אישית מרירה-מתוקה לביטוי "הזמן מרפא". השיר מוגש באמצעות קליפ שנעשה בטכניקת ה- Stop Motion. יש בו מעל ל 1500 פריימים, כאשר כמעט בכל פריים יש תנועה!

 

Wasserman – Fire

סינגל חדש מתוך אלבומו השני של ישראל וסרמן – 9Songs  המאגד שירים שנכתבו במהלך השנתיים האחרונות ע"י Wasserman בהפקתו של תומר ישיעיהו אקא Isaiah.  זהו אחד השירים האישיים ביותר באלבום,  שנכתב לאחר שישראל איבד את אביו, האלבום צפוי לצאת אחרי פסח. המופע הקרוב בתל אביב יתקיים בתאריך 3 בפברואר ברוטשילד 12.

 

יריב בן יהודה – עומד על צלע הר

יריב בן יהודה, לשעבר כתב גל"צ, מראשוני יוצקי התוכן לאינטרנט הישראלי, יוצר פעיל מזה כ 6 שנים, ובגילוי נאות ארשה לעצמי להגדירו כחבר. אחרי יצירת והפקת אופרת הרוק "שכיר" חוזר יריב לרזולוציות הקטנות והאישיות עם שיר חדש "עמדתי על צלע הר" המבקש להכיל בקליפת אגוז סיפור אישי, שתחילתו אכזבה קשה ואבדן, ממשיך בכעס, ונשלם באהבה גדולה. יריב מספר על השיר: "המילים נכתבו אמנם בתוך רבע שעה, אבל אני מרגיש שהן פורקן של שנה מאלפת וקשה בחיים שלי", אומר בן יהודה, "הטקסט יצא ממני אחרי התבשלות ארוכה, מתוך צורך לשחרר מהר נטל כבד של שנה שהחלה בפרידה וגירושין והסתיימה באהבה גדולה והמון תקוה. הלוואי והיה דרך לייצר טקסט כזה בלי לעבור את הדרך."

 

ליעד אסנר – יש לך מקום

חמוש בגיזרה חדשה ומראה מעולה, הקליט ליעד את אלבומו הראשון ממנו הוא משחרר כעת סינגל שני, ליעד כותב על חוויות אישיות מעולמו של בחור צעיר, על עניינים שבינו לבינה, על תקוות חלומות ועל ניצחונות קטנים וגדולים בעוצמות גבוהות. זהו שיר רוק מעט יותר בועט שרצוי לשמוע בווליום גבוה..

 

עברי לידר – מקום ליותר

זהו הסינגל האחרון שעברי לידר משחרר לפני השקת אלבומו החדש – האהבה הזאת שלנו, לידר יחגוג את השקת האלבום במופע שיתקיים בתאריך 13 בפברואר בשני סשנים צהריים וערב בהיכל התרבות.

 

שירי מימון – זכוכיות

זהו סינגל שני, שנכתב, הולחן והופק עבור שירי בידי דור דניאל, עבור אלבום חדש הנמצא בשלבים אחרונים, במקביל לעבודה על האלבום ממשיכה שירי מימון לקיים מופעים כמיטב המסורת שלה – בתאריך 9 בפברואר היא תופיע בזאפה הרצליה ובתאריך 21 למרץ היא תופיע בזאפה תל אביב.

 

מאיה בוסקילה – תקשיבי לי

תקשיבו למאיה בוסקילה החוזרת כעת עם שיר ראשון מתוך אלבום הצפוי לצאת בקיץ, מאיה  חוזרת אחרי שנתיים בוגרת ובשלה יותר. על השיר אחראים התמלילן סהר חגי והמלחין ניצן קייקוב.

 

עילי בוטנר וילדי החוץ – טיפות

עילי בוטנר חוגג עשור לפעילותו בימים אלה ממש. מה שהחל עם שני להיטים באלבום הבכורה של נינט, שיר באלבום "רמזים" של ריטה והמשיך עד היום עם "ילדי החוץ" ושלל להיטיהם עם סבב הופעות הנמשך כבר שלוש שנים על במות ברחבי הארץ. במהלך חודש מרץ, לקראת פסח, יראה אור אלבום אוסף הלהיטים הראשון של עילי בוטנר, "מילים, לחן, גיטרות" שיכלול לצד הלהיטים המוכרים גם חמישה שירים חדשים והסנונית הראשונה ממנו היא הפתעה, עילי שר בעצמו.

 

פוטוטקסיס – Marinade

אלבום האולפן השלישי של להקת פוטוטקסיס עם יעל פלדינגר ואיתי צוק משמר את הקו המוזיקלי הייחודי של הרכב הטריפ אלקטרו סול המקומי ומציג חומרים חדשים מקוריים לצד ביצועי מחווה דוגמת When Doves Cry המיתולוגי של פרינס בפרשנות מעושנת ומשמרת עם הרבה כבוד, בגילוי נאות אציין כי אני מעריץ מושבע של ההרכב, אולם בנימה אובייקטיבית אני דורש ממכם להניח יד על עותק ממנו.

 

קטב מרירי – של בני תמותה

לאחר ארבעה אלבומים שהציגו את קטב מרירי כהרכב ייחודי ומרתק הראוי לתשומת לב, הלהקה משיקה אלבום חדש "של בני תמותה" לשירים מתוך הספר "אביבה-לא" של שמעון אדף, שזיכה אותו בפרס יהודה עמיחי לשירה בשנת 2010. המפגש המוזיקלי בין שני היוצרים, חיים רחמני ושמעון אדף, ילידי שדרות, ניתן להבחין כי מעבר לנוכחות עיר מגוריהם הם נוגעים בעולמות שונים – מעולם התפילה המסורתי לעולם החדש, אלבום שהנו יצירה טקסטואלית ומוזיקלית חשובה.

 

שיטי סיטי – עם ישראל טראש

לביקורת כמו שרשמה הדמות הוירטואלית מורן דוד על עמוד הפייסבוק של שיטי סיטי הם בטוח ציפו – "להקה של טמבלים.. לוקחים שיר מזרחי כמו של עומר אדם וליאור נרקיס והופכים אותו לסגנון מטאל..זה ממש לעשות צחוק מהמוזיקה המזרחית.." האמת, יש כבר אלבום חדש שאת השקתו יחגגו במוצאי שבת הקרובה בפאפאיתו.

 

תנו כסף קבלו אמנות

רעיון גיוס הון מההמון באמצעות אפליקציית הרשת הדסטארט אומץ בימים האחרונים על ידי מספר מוזיקאים, מצאתי לנכון להביא זאת לידיעת הקוראים ולסייע  בכך ולו במקצת.

אז הנה דברי חברי להקת השייקס שנולדה בהוד השרון לפני שבע שנים וחבריה מנגנים רוק על גווניו. אלבומה השלישי"Lord of Visions"   המכיל 11 שירים צריך את תמיכתכם כדי לצאת לאוויר, האלבום כבר בשלבי עבודה. "אנו נרגשים להזמין אתכם להיות שותפים בהוצאת האלבום החדש של הלהקה, כאן ניתן להזמין את האלבום מראש ובכך לעזור לנו להפוך את החלום למציאות!"

 

גם דנה ליקוורניק עומדת בימים אלו ממש לפני ההזדמנות להפיק אלבום עם FEMI TEMOWO  המפיק המוזיקלי של איימי ויינהאוס!! ואתם יכולים להיות שותפים ליצירתו! דנה נמצאת לפני המהלך שישנה את מהלך חייה עם מפיק על שייקח את האלבום הזה לחלל, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הלינק לעמוד הפרוייקט, לתרום ולקבל תמורה ממשית לתרומתכם.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא