כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות
כולל וידאו

המופע של אל סטיוארט בנמל תל אביב

המוזיקאי אל סטיוארט חתם את המופע שלו בהאנגר 11 עם הלהיט האלמותי - "שנת החתול", היינו שם

אמש הופיע המוזיקאי והיוצר הוותיק אל סטיוארט בפני כאלף וחמש מאות צופים בהאנגר 11 בנמל תל אביב. סטיוארט, אשר היה אמור להופיע כאן לפני שנה במופע שנדחה בעקבות הקורונה פיצה את הקהל כאשר הרכב הליווי שלו, להקת רוקבילי משיקגו בשם The Empty Pockets, הגישה מופע פתיחה בתחילת הערב בעוד הקהל הרב זורם אט אט וממלא את המושבים הרבים.

לקראת השעה תשע וחצי בערב, עלה סטיוארט בעצמו לבמה כשהוא מצוייד בגיטרה אקוסטית ושלל סיפורי אנקדוטות מהקריירה הארוכה והמגוונת שלו, החל מהימים בהם נדד בין סגנונות שונים, דרך הפולק האנגלי, הרוק המתקדם התזמורתי ועד העבודה המשותפת עם אלן פרסונס.

אל סטיוארט בתל אביב. צילום יובל אראל
אל סטיוארט בתל אביב. צילום יובל אראל

סטיוארט נחשב לדמות מפתח בהתפתחות המוזיקה הבריטית. כמי שניגן בפסטיבל גלסטנברי הראשון בשנת 1970, עבד עם יוקו אונו עוד לפני לנון וחלק דירה בלונדון עם פול סימון הצעיר, הוא היה שם בכל הצמתים החשובים ולא עצר עד היום למרות שכיום הוא מתגורר בארצות הברית.

אמנם רובו של הקהל הגיע כדי לשמוע ולראות את סטיוארט מבצע במיוחד את שני להיטיו הגדולים והאלמותיים מהאלבום המיתולוגי שיצא בשנת 1976 ונשא את השם  Year of the Cat עם שיר הנושא ולצידו הלהיט השני הכי ענקי שלו, אף הוא מאותו אלבום – On the Border. צמד להיטים שהפכו להמנונים במשך עשרות שנים לפחות אצל הקהל הישראלי שנשבה כבר בזמנו אחר המהלכים המוזיקליים, צלילי הגיטרה, האורגן וקולו הקטיפתי של סטיוארט.

אולם סטיוארט לקח את הקהל למסע בן שעה וחצי במהלכו פירגן לנגני הרכב הליווי שהשלימו אותו בנגינה באופן מושלם. המוזיקאי יליד גלזגאו בן ה- 77 הוביל את הערב מסיפור לשיר ומשיר לסיפור ממש כמו החלילן מהמלין,

אל סטיוארט בתל אביב. צילום יובל אראל
אל סטיוארט בתל אביב. צילום יובל אראל

זו הייתה הזדמנות נדירה למעריצים רבים שגדלו בצעירותם על להיטיו להגשים את חלומם מבלי לנדוד אחריו ברחבי העולם.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

הלהיטים הגדולים

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא