כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

היהודים במופע אקוסטי בהיכל התרבות

מוצ"ש החג - להקת היהודים חוזרת להיכל התרבות בתל אביב בהופעה אקוסטית חד פעמית, שיחזור של מופע האנפלאגד האייקוני משנת 2004.

מוצאי שבת, קצת אחרי תשע בערב, ובהיכל התל אביבי הענקי שהתמלא במאות צעירים/ות וקהל אדוק ונאמן להם מתחילת דרכם, נראית במה מרהיבה ביופייה המעוטרת בעצים, עלים ענקיים לבנים, נרות וכסאות לבנות מעוצבות (עיצוב במה מטורפת).

"מחפש תשובה", "איך זה שאני מחפש תשובה ולא מוצא ואיך תמיד נכבה האור כשאני בוכה" פתח את ההופעה ותום רק משתבח עם השנים. "זוג יונים", "ליפול" והבלדה האהובה, "הימים שלנו", "ואם יש שם אל אחד אז אני לא יודעת למה בלילות אני לבד, לא שלחת לי אף אחד", אורית שחף בקולה האדיר והנפלא.

"עד שירד" ו"אם כבר" שכיכב גם דאז באלבום האקוסטי הכפול מלפני 18 שנה. "סמי חופשי" מאלבומם השני והמצליח מאוד מ1998. הביצועים נעטפים בעיבודים משגעים והאקוסטיקה מרהיבה בצליליה. כמה כיף כאן בהיכל והקהל שואג מילה במילה ומריע להרכב האדיר.

"תענה לי", "אינטרמת" , "לפעמים" בגרסאות מיוחדות רק לערב זה. זכינו בערב נדיר. "תעזור לי" מבקשת אורית הסולנית, "ואין אין לי כוח, תיקחו אותי מכאן, תיקחו ועם הרוח, לא משנה לאן". "עידן האלוהים" כי אלוהים אני פוחד למות ו"מלחמה שקטה" , "כבר לא ילדה אבל מצאה עצמה שבגילה, השיעור עוד לא גמור" .

היהודים אנפלגד. צילום מתיאס פליו
היהודים אנפלגד. צילום מתיאס פליו
היהודים אנפלגד. צילום מתיאס פליו
היהודים אנפלגד. צילום מתיאס פליו

מציינים יום הולדת לגיטריסט האהוב, איציק סולם ותום מספר על התחלת הקשר ביניהם. "פעמון מלחמה", "יכול להיות" והסולו המטורף של אורית כי זה הזמן שלה ורק שלה להפציץ, "גניבה", "כבר כמה ימים אני במצב איום", לא איתנו, תום, כאן אתה הכוכב הבלתי מעורער.

"Father" מ"פורטה" ואורית מחפשת מטרה, מחפשת בנשמה שלנו, מחפשת מתחת לגדר. תום קורא לה ל"אלה" למרות מה שעשה. ביצוע אדיר שזרק אותי להופעה מפסטיבל ערד 1997  שם ראיתם יחד עם אביב גפן. ברי סחרוף ועוד.

אורית מציינת שאנו בשלבי סיום והקהל מתפרץ לרחבת ההיכל ועוטף באהבה ובשירה אדירה. מי אמר לך שאת מוזרה ומי אמר שזה אסור. אם אתה הולך אז קח אותי. ביצוע מענג ומצטמררות השערות בגוף. השיר קיבל תאוצה ותודעה נוספת כשנינט ביצעה אותו בכוכב נולד.

היהודים אנפלגד. צילום מתיאס פליו
היהודים אנפלגד. צילום מתיאס פליו
היהודים אנפלגד. צילום מתיאס פליו
היהודים אנפלגד. צילום מתיאס פליו
היהודים אנפלגד. צילום מתיאס פליו
היהודים אנפלגד. צילום מתיאס פליו

הדרן והיהודים חוזרים לתת את כל כולם בשלוש ביצועים חזקים ביותר ל"ג'קי", וככה זה מה שיש לה, תמיד אותו דבר, ככה זה מה שיש בה.

זכרון מתוק קיבלנו ממאיר בנאי ז"ל עם ביצועם המשובח ל"אצלך בעולם" (תני לי יד , תני לי מקום). "עוד ארון אחד" האחרון בהחלט והראוי לסיום.

חברי היהודים: שירה ונגינה – תום פטרובר ואורית שחף, קלידים – ערן מיטלמן, גיטרה בס – גרג פרל, גיטרות- איציק סולם, תופים – יהב ליפינסקי, אורחת מיוחדת על הצ'לו – קרין מרקוביץ.

אין ספק בכלל שהיהודים יחד עם קהל תומך ונאמן היא אחת הלהקות האהובות ביותר בישראל ביחוד בתחום הרוק הכבד. הם יחודיים, מגניבים ושורפים את הבמות כבר כמעט 30 שנה וההופעה האקוסטית הערב היתה מיוחדת ומרהיבה.

אורית, תום, מיטלמן, יהב, גרג ואיציק – תמשיכו לתת בראש. אנחנו נמשיך לקפוץ בהופעות ולהנות מכם

 

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא