כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

מתכוננים לפסטיבל הג'אז בים האדום 2012

חצי יובל עבר מאז הושק לראשונה פסטיבל הג'אז לחופי הים האדום, האירוע הכי חם לקהל חובבי המוסיקה האחרת, ההזדמנות לקלוט באפרכסת את הצלילים של מיטב היוצרים והמבצעים מעבר לים יחד עם הכישרונות המקומיים. הפסטיבל השנה נכנס לתהליך התנעה מוקדמת. יובל אראל מדווח ממסיבת עיתונאים על התוכניות הצפויות…הדיווח מתפרסם גם בפורטל "בילויים".

פסטיבל הג'אז בים האדום יוצא לדרך. צילום: יובל אראל
פסטיבל הג'אז בים האדום יוצא לדרך. צילום: יובל אראל

הפסטיבל חוזר עם מנהלים אמנותיים חדשים וממשיך את הקו המסורתי שלו בארבעה ימי פסטיבל תוססים ומלאי מוסיקה משובחת עם מופעים של אמני ג'אז מכל העולם לצד אמנים ישראלים מובילים.

פסטיבל ג'אז בים האדום יתקיים הפעם מוקדם מהרגיל, בין התאריכים 30 ביולי – 2 באוגוסט בנמל אילת,  זו השנה ה-26, לראשונה בניהול אמנותי משותף של איש הרדיו  דובי לנץ והמוסיקאי אלי דג'יברי.

פסטיבל הג'אז בים האדום, הדור הבא? צילום: יובל אראל
פסטיבל הג'אז בים האדום, הדור הבא? צילום: יובל אראל

בין המשתתפים השנה ניתן למצוא ממיטב היוצרים הזרים – חמישיית קני גארט, ג'רי אלן, ריצ'רד בונה, דודו טסה והכוויתים, כרמן סוזה, רות דולורס וייס, קרייג אדאמס, עומר אביטל, עלי ג'קסון וארון גולדברג, כריסטיאן מקברייד, גלעד הקסלמן ומארק טרנר, מינוייל סוארז דיפור, קרן מלכה, הראל שחל ואניסטר, שון ג'קסון,ז'וקה פרפיניאן, תומר בר, דניאל עורי ועומר קליין, יובל כהן, זוויות עם הרולד רובין, וגדי להבי ועדן לדין.

על קצה המזלג ניתנו טעימות לאוזן בדמות ביצוע מוסיקלי של דוד טסה באחד משירי אלבומו העיראקי וכן דואו פסנתר וסקסופון של אלי דג'יברי עם נער הפלא גדי להבי.

דודו טסה יורד דרומה לאילת. צילום: יובל אראל
דודו טסה יורד דרומה לאילת. צילום: יובל אראל

במהלך מסיבת עיתונאים שערכו מפיקי ומנהלי הפסטיבל בה נכחו ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי, המנהלים האמנותיים, נציגי ההפקה הוסבר כי השנה הוקדם תאריך הפסטיבל לאמצע הקיץ על מנת ל"יישר שורה" עם ארגון הגג של פסטיבלי הג'אז העולמיים המתקיימים באותו פרק זמן באירופה ובכך מאפשרים לצרף אמנים מצויינים הנמצאים בזמן הקרוב ממש כאן באגן הים התיכון.

מינד דה גאפ, ג'אז בדואו. צילום: יובל אראל
מינד דה גאפ, ג'אז בדואו. צילום: יובל אראל

אין ספק שפסטיבל הג'אז בים האדום הפך למסורת של ממש, במסגרתו, במהלך 25 שנות קיומו, זכה הקהל הישראלי ליהנות ממופעים של אמני ג'אז מהגדולים בעולם. בארבעה ימים של חוויה עשירה המשלבת מוסיקה, שמחה וים, סוחף אחריו הפסטיבל עשרות אלפי מבקרים צעירים ומבוגרים,  תיירים רבים, נופשים וכמובן תושבי אילת.

גם השנה ישולבו סגנונות שונים והשפעות מגוונות בין ענקי סצנת הג'אז בעולם לבין מוסיקאים ויוצרים ישראלים, בד בבד עם קריצה לז'אנרים נוספים בעולם המוסיקה כמוסיקת עולם ועוד.

את הנופך האחר המקומי יתנו דוד טסה במופע הכוויתים, מוסיקה עיראקית שורשית ורות דולורס וויס, הנושמת ג'אז אל תוך ליבה.

צוות הניהול של הפסטיבל ביקש לציין כי השנה מוכוון הפסטיבל למצב הכללי הכלכלי, חבילות האירוח, השהייה וההשתתפות בפסטיבל הוזלו בצורה ניכרת לתעריפים המאפשרים לחובבי מוסיקה איכותית רבים ליטול חלק בחוויה.

גם חברת התיירות ישראייר תשתף פעולה השנה עם הפסטיבל ותפעיל מערך תיירות בלעדי המעניק חבילות אירוח הכוללות שהות בבתי מלון וכניסה למופעי הפסטיבל, כמו גם טיסות במחירים מיוחדים.

דוגמאות לחבילות אירוח הכוללות לינה וכרטיסים למופעים:

אסטרל ויליג'

החל מ-1,620 ₪ ל-3 לילות א'-ד' ע"ב חצי פנסיון (כולל פס דו-יומי)

אורכידאה \אורכידאה ריף

החל מ-1,920 ₪ ל-2 לילות ב'-ד'\ ד'-ו'  ע"ב חצי פנסיון (כולל פס דו-יומי)

הילטון מלכת שבא

החל מ-2,040 ₪ ל-3 לילות ב'-ה'  ע"ב לינה וא.בוקר (כולל פס דו-יומי)

רימונים סנטרל פארק

החל מ-2,315 ₪ ל-4 לילות ב'-ו'  ע"ב לינה וא.בוקר (כולל פס רחב)

הוליטל לה פלאיה

החל מ-2,455 ₪ ל- 4 לילות ב'-ו'  ע"ב לינה וא.בוקר (כולל פס רחב)

רימונים אילת

מ-2,650 ₪ ל- 4 לילות א'-ה' ע"ב לינה וא.בוקר וא.ערב אחת בראשון. (כולל פס רחב)

**המחירים לאדם בחדר זוגי למס' הלילות/ ע"ב האירוח המצוין וכוללות כרטיסים למופעים.

מחירי טיסות :

החל מ-209 ₪ לכיוון מנתב"ג

החל מ-238 ₪ לכיוון משדה דב

ישראייר המשווקת הרשמית של הפסטיבל. הזמנות לטיסות במחירים מיוחדים ומוזלים, חבילות נופש וכרטיסים ניתן לבצע באמצעות מרכז ההזמנות בישראייר

בטלפון: 03-7957000 או 2737*.

חברת Bells tourism היא המשווקת הבלעדית של חבילות לפסטיבל לתיירים מחו"ל. 03-5731310.

הפרטים המלאים באתר הפסטיבל
הפרטים המלאים באתר הפסטיבל

http://www.redseajazzeilat.com

לחצו לצפייה בתמונות ממסיבת העיתונאים

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150945679179654.438341.721654653&type=1&l=539488eea5

קטעי וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא