כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 20.05.2017

סוגרים שבוע עם אסופת קליפים, סינגלים, אלבומים וכמה מופעים מתוכננים, היכנסו כדי לשמוע.

צבעים של סופשבוע. צילום: יובל אראל
צבעים של סופשבוע. צילום: יובל אראל

את השירים והאלבומים של השבוע החולף בחרתי מתוך ערימות ענק שהתגבשו להם, מבשרות את הפריחה המחודשת של סוף האביב ותחילת הקיץ העומד בפתח, השתדלתי לשלב שכל עם רגש ונשמה, מקווה שהלקט ימצא חן באוזניכם\ן.

 

ג'ירפות – הכלבים

חמש שנים אחרי אלבומם "צריך לסגור הכל", עומדים חברי להקת ג'ירפות להשיק אלבום חדש, החמישי במספר, בדרך להשקה הם משחררים סינגל קליפ חדש שאת מילותיו כתב גלעד כהנא הזורק את המאזין מחדש למערבולת של מחשבות ואסוציאציות. הקליפ המלווה את השיר זוכה לאחר בין צבעיו את רותם סלע לצד חברי הלהקה. ג'ירפות סגרו על המופעים הבאים – מועדון זאפה בהרצליה בתאריך 25 במאי ומועדון גריי ביהוד בתאריך 27 במאי.

 

נצ'י נצ' – כל הזמן הזה

רביד פלוטניק, או בשם הבמה שלו נצ'י נצ', משחרר סינגל קליפ – "כל הזמן הזה", בדרך לאלבומו הרביעי  – "שפל וגאות" שיושק בלוויית מופע חגיגי שיתקיים בתאריך 20 ביולי באמפי שוני,  מושר מנקודת מבט נשית,  פזמון השיר נכתב והולחן על ידי דודו טסה שגם לקח חלק בהפקה המוסיקלית עם ניר מיימון ואיציק פצצתי. מרקיד ומעניין.

 

ברק ביטון – דרך לעבור

סינגל שני מתוך אלבום בכורה לאחד השחקנים הצעירים המבטיחים של תיאטרון הבימה שכבר הוכיח את כשרונו בשירה כשנטל חלק במחזות הזמר 'גברתי הנאווה' ו- 'אוויטה'. כעת כיוצר ומבצע הוא עומד להשיר את אלבום הבכורה והשבוע הוא מגיש למאזינים את הסינגל קליפ החדש – "דרך לעבור".

 

ענבר זיגדון – יש לי למה לחכות

ענבר זיגדון ,היא זמרת יוצרת, בת 24 המתגוררת בפריפריה התל אביבית של גבעתיים, במקביל ללימודיה במכללה האקדמית בראשל"צ היא פגשה את המוסיקאית במורן דוד והשתיים החלו בתהליך יצירה במשך שנתיים במהלכן כתבו והלחינו יחד את אלבום הבכורה של ענבר אותו הפיק פטריק סבג. "יש לי למה לחכות" שנכתב והולחן בידי השתיים הנו הסנונית הראשונה מתוכו ונראה כי אכן יש למה לחכות..

 

איתמר חלוץ – Alexandra-Clyde

איתמר, יליד ראש העין, מתגורר ביפו עומד להשיק אלבום בכורה  באנגלית ובדרך משחרר סינגל ראשון, זהו שיר הנושא, שיר מלודי וקצבי, באווירה פסיכדלית המזכירה את המוזיקה של סוף שנות ה-60, עם השפעות של הביץ' בויס והביטלס. השיר, כמו רוב שירי האלבום, נכתב בניו זילנד, ושמו לקוח משמן של שתי ערים שביניהן נע ועבד איתמר במשך שנה. האלבום "Alexandra-Clyde" יצא ביולי 2017, והוא אלבום מתוצרת בית במלוא מובן המילה – הוא הוקלט באולפן שבנה אביו המוסיקאי בראש העין, ואיתמר עושה בו הכל – מהסאונד והמיקסים ועד הנגינה על רוב הכלים, עם עזרה מחברים לדרך שחלקם מלווים אותו בהופעות (גל פטל – תופים, עומרי שני – באס, רועי אביבי – גיטרה, בראל עובד – קלידים). לאחר ההזאנה אמרתי לאיתמר כי הוא הביא לאוזני אסוציאיות של להקת כנפיים וארוחת בוקר באמריקה. כנראה בזכות הפסנתר. שיר עם פלואו טוב, יש למה לצפות.

 

אלישע בנאי וארבעים השודדים – לא שמתי לב

כאשר אתה לוקח קריירה של מוסיקאי יוצר ומבצע ומשלב אותה במסלול משחק מעל המסך אתה מקבל שיר חדש שאלישע בנאי כתב הלחין ומבצע יחד עם חבריו השודדים במיוחד לסדרה הטלויזיונית "פולמון" שצולמה בתאילנד. כך אלישע על השיר והטקסט: "לא שמתי לב הוא שיר על התבגרות, התפכחות וניסיונות כושלים ומחשלים בעולם האמיתי, מנקודת מבט של אדם המנסה לעצב לעצמו את העתיד ולא תמיד מצליח. למזלו, הוא מוצא את הצפון דרך המוסיקה". אלישע בנאי וארבעים השודדים יופיעו במועדון זאפה ת"א בתאריך 7 ביולי.

 

שר ניב – לנעול את הדלת

שר היא גיטריסטית, זמרת ויוצרת בת 29 העוסקת בהוראת פיתוח קול לצד כתיבת טקסטים חשופים המלווים בלחנים הפורטים על נימי הרגש ובשירה אפופת עשן צרוב וצרוד מה. לפני שנה היא השיקה את אלבום הבכורה שלה כשהיא מלווה בהרכב נגנים הכולל את יובל מסנר, יובל וילנר ורוני וגנר. שר מתכננת להופיע עם ההרכב במועדון לבונטין 7 בתאריך 29 במאי.

 

יוני ליבנה מארח את יונינה – הרופא לשבורי לב

זהו הסינגל הפותח את אלבומו השני של יוני ליבנה, שאותו כתב והלחין – 'הרופא לשבורי לב: שבעה שירי אהבה לאנשים שלא אפגוש'. השיר מתאר מאבק יומיומי של מי שיצא מזוגיות ארוכת שנים: פגישה מדי בוקר עם עולם חדש וזר, במרחק מאדם אהוב ומגופו, אחרי לילה נוסף של זכרונות וחרטה. יונינה הם יוני ליבנה ונינה טוקייר. יש למה לצפות

 

טל תמרי – הם מפחדים

טל שבדרך כלל יושב מאחורי מערכת התופים בהופעות של עברי לידר, TYP ופאנקנשטין, לפעמים גם אוחז בגיטרה בהרכבי מוסיקה מקומיים בסצנת האינדי, עושה את דרכו בבטחה לכיוונו של אלבום סולו אישי ומשחרר סינגל שלישי בסדרה, "הם מפחדים" מבקש להיות קריאת ההשכמה של המאזינים, להתעורר ולחיות את התקוות.

 

פלורה – מותר

פלורה Flora הלו היא לירון משולם, משחררת שיר חדש המצביע יותר מתמיד כי בסוף כולם חוזרים לשורשים, אחרי שני אלבומים בינלאומיים שזכו להערכה והצלחה החליטה לירון לחזור לשפה העברית, השיר הראשון מתוך האלבום הצפוי לצאת מציג את קולה המיוחד של לירון בשפה העברית, שירתה המעודנת משתלבת בקווים האלקטרונים האופייניים ליצירתה לצד שימוש בכלים אקוסטיים, לירון לוקחת את הגלובלי ללוקאלי בהצלחה רבה, יש למה לצפות.

 

ידידיה בלחסן – פרא

ידידיה, יוצר ומוסיקאי החי את אסונו של אחיו המנוח, המוסיקאי המוערך גבריאל בלחסן, עושה את דרכו לקראת אלבום חדש, לדבריו שירי האלבום, אותו הוא יקדיש לזכר אחיו, יתמקדו בעיסוק בין רוח לתכלית, בין האסור למותר, בין מה שאבד ומה שעדיין עוד קיים. השיר פרא עוסק בשבריריותו של אדם במקרה הזה של ידידיה , הנע ונד בין הקצוות, מאבק של נשמה, שכל ורגש.

 

נדב דלומי – So Far

בין אלבום הבכורה העברי "סוף היום" לבין תחילת העבודה על אלבומו השני בעברית, מתכוון נדב דלומי, יוצר, מלחין ומוסיקאי מבצע להניח על מדף האלבומים מיני אלבום בשפה האנגלית, אלבום שיכלול בסך הכל ארבעה שירים. So Far הנו הסינגל השלישי מהפרויקט. הנרטיב מדבר על חבר רדוף שדים, הנאבק בים של פחדים, רחוק מיבשה יציבה, רחוק מישועה, על סף הצלילה הסופית. השיר הינו יד מושטת לעזרה.

 

אלעד שודלר – הזכרת לי אושר

זהו סינגל בכורה מתוך אלבום שלישי שייראה אור בחודשים בהפקתו המוסיקלית של משה לוי ובחסותה של סי הימן המנהלת האמנותית של אלעד. הנה כמה מילים מאלעד על השיר: " השיר הוא סיפור מנקודת מבט אישית על מפגש מקרי בין בחור לבחורה בפינת רחוב. הם לא נסחפים לתוך סיפור אהבה, רק חולפים אחד על פני השני והבחור מהצד שלו מתנחם בכך שמפגש כזה הזכיר לו את טעם האושר והשמחה." אלעד יופיע במועדון צוזאמן במשכנו החדש בתאריך 22 ביוני. תגיעו.

 

חן לב ארי – סרט ערבי

זהו הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה של הזמרת היוצרת חן לב ארי, בהפקתו של עומר הרשמן אשר לקח את הטקסט והלחן האישי והסנטימנטלי של חן ועטפו בעולם צלילים הנשזר בין רוק גיטרות עם השפעות אוריינטליות לצבעים של שיר פופ צלול. את היירה הטריה של חן לב ארי מלווה הלייבל "סוס" של יונתן קוטנר, המתמחה בשיווק והפקת יצירה אלטרנטיבית המציבה את הטקסט האיכותי בקדמת ההאזנה.

 

האוסטרי – מרמור של שמנמנה

סינגל חדש מתוך אלבום הבכורה הצפוי לצאת בקרוב, בהפקתו המוסיקלית של אמיר שדה. השיר נכתב בידי איתי פלאוט, הסולן, לפי סיפור חייו האמתי. איתי סבל רוב חייו מעודף משקל ונאלץ להתמודד עם דימוי הגוף והמראה החיצוני, שאינו תאם את "אידיאל  היופי". בזמן שירותו הצבאי הצליח איתי להשיל את המשקל מגופו, אך המשקעים וחוסר הביטחון לא עזבו עם הקילוגרמים, והתחושות עליהן הוא מספר עדיין מלוות אותו יום יום:  "אושר מורכב מהרבה דברים, אך החשוב מהם הוא היכולת שלנו לקבל את עצמנו, להצליח להביט במראה ולפגוש את מי שאתה אוהב”. את תחושותיו המיר איתי לכתוב דרך האשה שאיתו,

 

פבלו רוזנברג – החיים שלי עכשיו

הרוקר ארוך השיער שהפך במרוצת השנים לרומנטיקן הלטיני האולטימטיבי של ישראל, פבלו רוזנברג, משחרר את הסנונית הראשונה מתוך אלבומו הבא שאמור לצאת הקיץ, "החיים שלי עכשיו" שנכתב והולחן בידי פבלו מספר את הרגשתו כאן ועכשיו ובכלל, את השמחה הגדולה שלו הוא יחגוג במופע שיתקיים בתאריך 21 ביולי באמפי שוני יחד עם חבריו מלהקת הרוק המיתולוגית סטלה מאריס ועם ידידו הזמר הספרדי אנטוניו כרמונה, יהיה שמח.

 

לונא אבו נסאר – כישוף

אלבומה השני של לונא אבו נסאר שוחרר השבוע להאזנה, לונא, בוגרת בית הספר Muzik שנסגר לאחרונה תפסה את האוזן כאחת היוצרות הייחודיות הנעות במעגל הקרוב של היצירה בתל אביב, לונא משלב את הזהויות היצוקות בה כערביה ישראלית ליצירת שירים בשתי השפות (שלמרות כל מיני פוליטיקאים מטומטמים אסור לנו לשכח שגם עברית וגם ערבית הן השפות הרשמיות של מדינת ישראל, כך קבעו בעת הכרזתה…) המהוות פלטפורמות לנרטיבים המשלבים את מחשבותיה ותובנותיה על החיים ובכלל, לונא כותבת, מלחינה ומבצעת, האלבום הוא יצירה מעודנת ואיכותית שמןה ראוי להטות אליו אוזן, לשמוע ואף להקשיב.

 

לילי פרנקו – אפשר לראות דגים

אלבומה השלישי של להקתו של עירא נוסבאום המלווה בדרור תשובה ומייקי גלאס, הטקסטים של עירא הם מהזן האישי הביקורתי המתיישבים על שילובי סגנונות והשפעות החל מהצליל הארצישראלי הוותיק ועד הפוסט פאנק והפסיכדליה. ארבע שנים מפרידות בין אלבום לאלבום ובתוכן שנתיים תמימות של עבודה עד להפקה הסופית שעברה דרך פרויקט גיוס הון מההמון באמצעות פלטפורמת הדסטארט, האלבום כבר כאן ואתם יכולים לרשום לעצמכם את התאריך – 7 ביוני במועדון בארבי, עירא והחברים מבטיחים בית משוגעים!!!

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא