כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות
כולל וידאו

מחבקים את אנריקו מסיאס

המופע של אנריקו מסיאס בסבב "ישראל חבקי אותי בזרועותיך" בהיכל התרבות תל אביב. היינו שם.

כמו הדוד האהוב שחוזר שוב ושוב לבקר את בני משפחתו בארץ, כך אנריקו מסיאס, אחד השאנסונרים הצרפתים היהודים הוותיקים והאהובים ברחבי העולם. אחד משלנו, חזר לביקור בישראל כשהוא מקיים סבב הופעות ברחבי הארץ לשמחת נשי ואנשי קהילות יוצאי צפון אפריקה וצרפת, ולא רק…

אנריקו מסיאס בהיכל התרבות. צילום יובל אראל
אנריקו מסיאס בהיכל התרבות. צילום יובל אראל

מסיאס, אשר נולד באלג'יריה בשנת 1932 והיגר בצעירותו לצרפת, מנהל קריירה מוזיקלית של נגן, זמר ומלחין חוצה יבשות מזה למעלה משישים שנה. כעת הוא שב לישראל, כבר בן 82 אולם כוחו במותניו ובגרונו.

כור היתוך

במשך שעתיים תמימות עמד, רקד ואף ניגן בגיטרה אנריקו מסיאס, כשהוא מבצע ממיטב שיריו מכל התקופות בפני הקהל שמילא את היכל התרבות בתל אביב עד אפס מקום. מסיאס אף אירח מעל הבמה את הזמרת יוצאת הכוכב הבא – ואלרי חמאתי ששרה יחד עמו את השיר – Adieu mon pays (להתראות מולדתי) שהפך להמנונם של צרפתים ויהודים רבים.

אנריקו מסיאס וואלרי חמאתי. צילום יובל אראל
אנריקו מסיאס וואלרי חמאתי. צילום יובל אראל

ואלרי גם ניצלה את ההזדמנות לבצע בפומבי את השיר שרק השיקה לפני ימים ספורים – "ככה לוותר" וסחטה תשואות מהקהל. אך לא רק ואלרי התארחה לצידו של מסיאס.

המשפחה

אנריקו אשר לווה בידי תזמורת הסימפונט של רעננה בניצוחו של דוד זבה, אירח גם את נכדותיו של חברו, שמואל צמח המנוח, האמרגן שליווה אותו עשרות שנים, הראשונה מיה, ביתה של הילה, אשר ליוותה את ביצוע השיר "זינגרלה" בריקוד פלמנקו צועני מרשים, אחייניתה, שלי, ביתה של טלי בצעה את השיר "שמע ישראל". הנכדות הגיעו במיוחד ממקום מגוריהן בלונדון כדי ליטול חלק במופע החגיגי. היו אלו רגעים של הווי משפחתי לאור הקשרים הארוכים עם משפחת צמח המלווה את מסיאס לאורך השנים הרבות. בשנים האחרונות מי שאמון על הקשר וליווי אנריקו מסיאס הוא בנו של שמואל המנוח, יואב צמח, מי שנכנס לנעליים הגדולות ומוכיח כי התפקיד תפור עליו

אנריקו ושלי, כמו משפחה. צילום יובל אראל
אנריקו ושלי, כמו משפחה. צילום יובל אראל
אנריקו ומיה, כמו משפחה. צילום יובל אראל
אנריקו ומיה, כמו משפחה. צילום יובל אראל

בסיומו של המופע הזמין אנריקו מסיאס את הקהל לקום על רגליו ולהתקרב לקדמת הבמה ואף סימן בידו על פיו לאות שחרור הצהלולים, אלו נשמעו טוב מאוד מפי נשים רבות שמלאו את ההיכל, חפלה צפון אפריקאית לצלילי שירתו של אנריקו מסיאס ששילב בשירתו צרפתית, עברית וערבית. לכו תאמינו שהאיש בן 82, גבר גבר.

אנריקו מסיאס בהיכל התרבות. צילום יובל אראל
אנריקו מסיאס בהיכל התרבות. צילום יובל אראל

היה פאן במקסימום. אנריקו מסיאס ממשיך את סבב ההופעות שלו ברחבי הארץ, הערב הוא חוזר להיכל התרבות בתל אביב ובהמשך הוא יופיע בירושלים, באר שבע, אשקלון וראשון לציון

2.11.21 (שלישי) תל אביב – היכל התרבות בשעה 20:00
4.11.21 (חמישי) – ירושלים – בנייני האומה – בשעה 20:00
6.11.21 (מוצ"ש) – באר שבע – משכן לאמנויות הבמה -בשעה 21:00
8.11.21 (שני) – אשקלון – היכל הספורט – בשעה 20:00
10.11.21 (רביעי) – ראשון לציון – היכל התרבות בשעה 20:00

כרטיסים אחרונים ניתן להשיג כאן
לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה

רגעים מהמופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא