כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 28.08.2014

נדמו קולות התותחים והמרגמות, חזרו קולות השירה והמוזיקה, לקט שבועי.

תזמורת חיל האוויר 1948. צילום מארכיון צה"ל
תזמורת חיל האוויר 1948. צילום מארכיון צה"ל

 

אכן, קיץ קשה עבר על הסצנה המוזיקלית בארץ, ביטולי הופעות מקומיות ואמנים מעבר לים, דחיית פרוייקטים והתגייסות של עשרות מוזיקאים להנעים זמן יושבי המקלטים ולוחמי הצבא, יתכן ושאון הקרב שכך, זה כן זמן טוב לשירים, במיוחד אלו שנאספו השבוע, האזנה וכמה פיסות מידע…

 

יונתן לויטל – נמאס

יונתן הוא בסיסט, גיטריסט, מלחין, מעבד, יוצר, ומפיק מוזיקלי, כעת הוא גם זמר, שירו החדש "נמאס" הופק לכדי קליפ מדליק בביומה של רוני קידר, גם אתם תחייכו בקול בסופו כמוני… יונתן יופיע עם הרכבו בתאריך 1 לספטמבר, סבב ראשון (21:00) בלבונטין 7, לכו לשם.

 

שמֶמֶל – ברלין

חברי להקת שמֶמֶל מתים על הארץ, אבל הם מעדיפים לזנוח את הלביבות של חנה זלדה לטובת הנוחות, השקט והרווחה שמעבר לים, השיר החדש שלהם "ברלין" מנסה להציג את הסיפור בקליפת אגוז מוזיקלית וויז'ואלית,

 

טורקיז – שאלו אותי

טורקיז היא להקתם של דלית פרידמן זמרת וחלילנית צד בעלת קול ייחודי, והגיטריסט אורן אליעזרי, ממייסדי להקת ‘משינה’ ו‘שלום הציבור’,  ‘שאלו אותי’ הוא הסינגל הראשון מתוך ה-EP שצפוי לצאת במהלך החורף וילווה בהופעות ברחבי הארץ. השיר שנקרא במקור 'סאלוני אנ-נאס' (Sa'alouni El Nas), הוא שיר געגועים של הזמרת הלבנונית פיירוז שפרוש שמה בעברית הוא – טורקיז..

דלית מספרת על החיבור שלה לזמרת –  "בתחילה לקח לי זמן לשחרר מחסומי תרבות. אבל ככל שקילפתי קליפות מהשירים נחשף בפני מכרה זהב: שירים עם סיפור, רגש, תמימות, יפים להחריד, צועניים וחופשיים, הרחתי מהם את הנוף שלנו, את הגליל, את החיפוש המתמיד".

 

שי גבסו –  מ.ש.ו.ג.ע קצת

שי גבסו משיק את השיר "מ.ש.ו.ג.ע קצת" אותו כתב, הלחין ואף היה שותף בעיבוד המוזיקלי לשיר יחד עם רפי קריספין שהפיק את השיר. מ.ש.ו.ג.ע  קצת הנו סינגל חדש מתוך מהדורת DELUXE מיוחדת לאלבומו של שי גבסו "כל הימים" שתצא בחגים בלוויית מופע חגיגי חדש "ארים ראשי" בו יסכם עשר שנים על הבמה בליווי עשרה נגנים ואורחים מיוחדים.

 

אביעד סייביץ׳ – לבד בעיר הזאת

אביעד סייביץ׳ מוזיקאי בן 25 מראשון לציון. סטודנט לתקשורת חזותית בשנקר החל את מסלולו המוזיקלי בגיל 15 בתיכון ובהמשך בלהקת חיל הים בשירותו הצבאי, כיום לאחר שהשתפשף כמבצע במסגרות שונות החל מ"מלצר מזמר" ועד השתתפות בתוכנית הריאליטי ״הכוכב הבא״, החל לכתוב את שיריו בעצמו, הסינגל הראשון "לבד בעיר הזאת" הולחן בידי רומן גרינבלט ומהווה את הסנונית הראשונה לקראת אלבום בכורה.

 

תמר אייזנמן – כלום לא

לאחר שלושה אלבומים עטורי שבחים באנגלית משחררת תמר אייזנמן את "כלום לא", הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה שלה בעברית שצפוי לראות אור בהמשך השנה. השיר הוקלט ברובו באולפן של תמר  כשהיא מנגנת בגיטרות, גיטרה בס ופסנתר כשעל התופים וכלי ההקשה קרן טפרברג.

תמר תופיע עם חומריה, ישנים וחדשים בתאריך 6 לספטמבר במועדון אברקסס. ולכם מוגש בונוס – ביצוע לייב לסינגל החדש באדיבות הבלוג של יובל אראל מצורף לגרסה הרשמית…

 

 

דניאלה ספקטור – כל הזמן אנחנו שוכחים

סינגל ראשון מתוך אלבומה החדש של דניאלה ספקטור הצפוי לצאת בסתיו 2014. בסינגל החדש, "כל הזמן אנחנו שוכחים", שיתפה פעולה, בנוסף לחברי ההרכב הקבוע שלה, עם המעבד והכנר אבנר קלמר, עידית מינצר בכלי נשיפה, מאיה בלזיצמן בצ'לו וטליה אליאב בקלידים. בן ספקטור, בן זוגה, ליווה אותה גם באלבום הזה בהקלטות, במיקסים ובהפקה.

זהו אלבומה השלישי וכולו שירים שכתבה, הלחינה והפיקה בעצמה. על תהליך העבודה דניאלה מספרת: "אלבום הבכורה היה כמעט כולו פרי עבודה שלי לבד מול המחשב, ואילו באלבום הזה ביקשתי לשתף אחרים בנגינה ובעיבוד. תוך כדי הופעות עם ההרכב הקבוע (דן קרפמן, רן יעקובוביץ' ולאחרונה דניאל שהם מהקולקטיב) בדקתי שירים חדשים, ניסיתי עיבודים שונים והזמנתי נגנים אורחים שסיקרנו אותי, כשהגענו לאולפן הזמנתי אותם שוב לנגן ממה שהביאו להופעה."

 

שירן אלעד – בשקט מתעטפת

שירן היא זמרת-יוצרת ושחקנית כדורסל לשעבר אשר נאלצה בעקבות פציעה, להפסיק לשחק ומאז ריכזה את זמנה הפנוי בתחום המוזיקה. עד אותה נקודת זמן, לא העזה לשיר בפני קהל ואף אחד מקרוביה לא ידע שהיא שרה וכותבת. אלבום הבכורה הופק על ידי מיקי אביעוז נקרא "תמימה" והוא עתיד לצאת לקראת סוף 2014 מלווה במופע חדש.

 

שרון טובה לוי – לילה ויום

הסינגל הראשון של שרון טובה לוי או בקיצור שט"ל בוגרת מגמת מוזיקה הן בתיכון והן בבית הספר רימון, זוכת תחרות "רוקרימון" לשנת 2010. סנונית ראשונה מתוך אלבום אי.פי שעתיד לצאת בחודשים הקרובים, המציג סגנון מוזיקלי ייחודי: אתנו-טריפ-הופ – שילוב קוסמי בין מוזיקת עולם, ג'אז, רוק ומוזיקה אלקטרונית

 

FLORA – Everything is Here

אלבומה החדש של לירון משולם אקא FLORA  יצא רשמית השבוע –  Everything is Here. יחד עימו משיקה לירון וידאו קליפ שיוצא בקרוב פרי שיתוף פעולה עם האמן Klone ויחשף לראשונה במופע שיתקיים בתאריך 3 לספטמבר בפסאז', מופע פותח: תינוקת (רם אוריון ואור אדרי) המחיר  20 שקלים, אל תבקשו חינמים…

 

רוני דותן – אלבום בכורה

רוני דותן היא זמרת-יוצרת ושחקנית, בוגרת בית הספר לתאטרון "סמינר הקיבוצים" ובית הספר "רימון". המופיעה מספר שנים עם הרכב מקורי במסגרתו היא כותבת, מלחינה ומנגנת בפסנתר בסגנון השואב השראתו מעולם הג'אז,השנסונים והקברט. הזדמן לי לחוות אחד ממופעיה הראשונים לפני מספר שנים והיא השאירה בי חותם חזק של איכויות, האלבום הטרי הופק בסיוע הקרן לעידוד היצירה של אקו"ם.

 

פראנקי והאלטר איגוז – כישלון בתל אביב

הרכב צעיר שמקורו בעיר רחובות (פריפריה…) הכולל את פראנקי בגיטרה ושירה, נתנאל רצאבי בגיטרה, אור דורון בגיטרת בס ואיתי אליאב על התופים משיקים בסיוע רועי דותן ועוד חברים מהסצנה אלבום בכורה בגרסת EP – כישלון בתל אביב, פראנקי וחבריו מגדירים את עצמם כאינדי רוק היפראקטיבי מודרני וקשוח, עם הרבה הומור, תאזינו, תקשיבו לשיר הנושא… הם יופיעו בתאריך 1 לספטמבר במסעדת סמיר ברמלה.

 

ועוד כמה מילים – לפתוח את הארנק ולהרים את התרבות

מספר מוזיקאים השוקדים כעת על חומרים חדשים מבקשים לקבל כתף תומכת ממכם, במסגרת פרוייקט Headstart. 

גבע אלון הוא אחד מהם, אחרי חודשים של עבודה, אפשר סוף סוף לדבר על האלבום החדש שבדרך -״תהיי איתי״. אלבום בשפה העברית אותו הפיק יחד עם עמיר לב, גבע מספר על העבודה  – "לאורך כל הזמן הזה, התפתחה אצלי תחושה חדשה. משהו שלא הכרתי. אולי משהו ששכחתי שהיה בי. עשיתי כבר הרבה אלבומים, כל אחד מהם משקף נקודה בזמן בשבילי ואני מאד גאה בהם. אבל עכשיו אני מוצא את עצמי חושב שהם היו כמו חזרות לקראת המופע המרכזי ושהאלבום הזה הוא בעצם האלבום הראשון שאני עושה. כמו תסריט שמישהו כתב מראש ואני רק מטייל בתוכו בחוסר מודעות."

גבע פונה אליכם אוהבי המוזיקה לסייע לסיים את תהליך ההפקה באמצעות הפרוייקט. כנסו והשתתפו.

http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=11387

 

גם אורן ברזילי (מופע הארנבות של דר' קספר) מבקש להסתייע בקהילת אוהבי המוזיקה באמצעות פרוייקט Headstart.

אורן שוקד עתה על העלאת מופע חדש –  White Lies במסגרתו יגיש הן משירי אלבום הסולו הראשון והן מחומרי האלבום החדש "White Lies" שהופק בידי תמיר מוסקט(בלקן ביט בוקס) בשיתוף עם תום דרום ואמור לצאת באמצעות "הליקון". לדברי אורן מדובר במופע שייצא מגבולות האינטימיות לסאונד ולוק ייחודיים. אורן פנה ליוסי מזרחי (הקולקטיב) ויחד הם מתכננים להפוך את שני התקליטים למופע שלם ואחיד שיצליח לשלב את כל עולמות הסאונד: סימפולים של תקליטי בלוז ישנים, מכונות תופים, סינתיסייזרים, ומעל שכבה של ארבעה נגנים שתיתן את הטון האנושי בהופעה. כל זאת בליווי וידאו ארט שילווה כל שיר. לדברי אורן המופע אמור לעלות במהלך חודש ספטמבר.

אורן פונה אליכם אוהבי המוזיקה לסייע לסיים את תהליך ההפקה באמצעות הפרוייקט. כנסו והשתתפו.

http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=8659

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא