כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל פלאג – PLUGfest

כמה מהשמות החמים בעולם המוסיקה יתארחו בישראל במסגרת פסטיבל פלאג שיתקיים בחודש מאי בכפר נוקדים ליד ים המלח, כל הפרטים.

פסטיבל פלאג, לוגו
פסטיבל פלאג, לוגו

עדכון: 02.05.2013 – פסטיבל "פלאג פסט", בוטל בשל מכירת כרטיסים דלה!

באמצע נווה המדבר הפסטורלי בכפר הנוקדים הממוקם מתחת להר מצדה. יתקיים פסטיבל שיעניק חופשת סוף שבוע בת שלושה ימים בלתי נשכחים ונדירים. אואזיס תרבותי שכולו חוויה חדשנית ומוזיקאלית עם הפנים לעתיד. סוף שבוע מכונן זה ללא ספק ישפיע בצורה משמעותית על פני התרבות בישראל ויעניק לקהל הישראלי חוויה דומה לפסטיבלים בינלאומיים בעולם.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 9 עד 11 למאי. כמות הכרטיסים תהיה מוגבלת רק ל- 5000 איש.

בכפר הנופש עצמו יוקמו שלוש במות.  שתי במות מרכזיות  ובמה שלישית קטנה הבנויה כאמפי אבן. במת האמפי תופעל על ידי צוות רדיו ה"קצה" ומועדון ה"דאלי" אשר ישדרו תכנים באווירת הרפרטואר המוזיקאלי המאפיין אותם ב"לייב".

 בנוסף לבמות, יופעלו מתחמי פעילויות אשר כל אחד יציע אטרקציה אחרת: כיתות אומן, משחקי מחשב, מרצינדייזס, לאונג' ועוד. כפר הנופש כולו יעוצב בהשראת "עיירה אמריקאית מבודדת" ויכיל "דיינר", ברים ובית קולנוע אלטרנטיבי עם זיקה לתכני תרבות מוזיקאליים אשר יופעל על ידי MTV . על מנת לייצר חוויה בלתי נשכחת לכלל המשתתפים באירוע – הקהל והאומנים, הקמנו שני מתחמי שינה. האחד לכל אחד. הקהל ייהנה מאזור קמפינג מאובזר ומצויד במקלחות, שירותים ועוד. האומנים ומשתתפי הפסטיבל, ילונו במתחם, בכפר אומנים מפנק הכולל ספא, צימרים, פינות זולה ועוד. הרעיון הוא ליצור פלטפורמה אשר תחבר בין האומנים הבינלאומיים לאומנים הישראלים וכך, ליצור שיתופי פעולה מוזיקאליים לקידום תכנים ישראליים.

הליין אפ שנבחר בקפידה מייצג את הרוח החדשה במוזיקה בהתאמה לכל מה שקורה בפסטיבלים הנחשקים ביותר בעולם. הרעיון הוא לשלב בין כישרונות מקומיים אשר מצליחים בחו"ל לבין כישרונות מהעולם. יחד, ליצור חוויה אלטרנטיבית, מכוננת ובלתי נשכחת. האומנים כולם יעלו אחד אחרי השני, יקפיצו את הקהל 24/7 בכל ימי הפסטיבל.

מכירת הכרטיסים תחל ב-  3/3/2013 מחיר כרטיס במכירה מוקדמת הוא 700 ₪  עם הכזה על אומנים נוספים מחיר הכרטיסים יעלה.

להזמנת כרטיסים: PlugFest   **לא ניתן יהיה לרכוש כרטיסים לימים בודדים. בנוסף, ארגנו לקהל הסעות מאורגנות מוזלות אשר יצאו מרחבי הארץ.

אנחנו מכריזים כרגע על הליין אפ המרכזי של הפסטיבל לכל הימים ובהמשך צפויים להצטרך אלינו אמנים נוספים:

Azealia Banks

אחד השמות החמים והמתפוצצים ביותר בעולם – הבחורה עם הפה הכי מלוכלך מהארלם – אזליה בנקס מגיעה בפעם הראשונה לישראל. בשנת 2011 נכללה אזליה ברשימת האנשים המגניבים ביותר של NME . הסינגל הראשון שלה 212 עורר סנסציה בעולם המוזיקה וקיבל למעלה מ45 מיליון צפיות בטיוב. בשנת 2012 אזליה כבשה את עולם האופנה שהפכה להיות הפנים של אלכסנדר וונג . סגנון המוזיקה של אזליה משלב בין לופים של היפ הופ להאוס. לאזליה נוכחות במה מדהימה ואלבום ראשון ומצליח שכבש את העולם ואת הקהל בישראל.

Jessie Ware

בתעשיית המוזיקה הכתירו אותה כ"אדל" הבאה. כשג'סי הייתה ילדה קטנה היא גדלה על שירים של וויטני יוסטון ומשם מגיעה האהבה שלה לפופ איכותי וגדול מהחיים. סגנון המוזיקה של ג'סי מאופיין בשילוב של B&R  פופ ואלקטרו. מתחילת דרכה ג'סי הספיקה לעבוד עם SBTRKT  , the vision  ועוד.  אלבומה הראשון –  Devotion יצא באוגוסט 2012 והוא נע בין ספקטרום של מר ומתוק. זו הפעם הראשונה שג'סי מופיעה בישראל. ג'סי היא חביבת ההיפסטרים והמיינסטרים כאחד. הסינגל wildest moments כבש את כל תחנות הרדיו בישראל.

Adi Ulmansky

עדי אולמנסקי, מפיקה כותבת וזמרת ישראלית עם טעם ואיכות של חו"ל. לאחר שנפרדה מאחד הרכבי האלטרנטיביים הטובים ביותר בישראל – לורנה בי, החליטה לפצוח בקריירת סולו. לאחרונה הוציאה מיקס טייפ אלקטרוני צבעוני במיוחד עמוס השפעות וכיוונים ממוזיקה שחורה והיפהופ, דרך אנימה ותרבות יפנית ועד אלמנטים ים תיכוניים.  עדי הספיקה לחמם הרכבים רבים כגון: דיסקלוז'ר, אפאראט, בלונד רדהד, סלאגהבד, CRNKN ועוד.

!!! (Chk Chk Chk)

ההרכב שנחשב מהרכבי ההופעות הטובים לעולם מגיע לראשונה לישראל. הרכב חדשני אשר גם הוא חתום בלייבל האינטליגנטי warp . ההרכב ידוע בהופעותיו המשוגעות והמקפיצות. השנה יופיע ההרכב גם על במת Coachella. בעבר הלהקה שחררה ארבעה אלבומים שמהווים אבן יסוד והשפעה לסצנת האינדי-רוק האלקטרונית . בסוף אפריל השנה ייצא אלבומם החמישי THR!!!ER  .

CSS

הרכב הפופ החם ביותר מסאו פואלו ברזיל מגיע להופעה ראשונה בישראל. ב"גרדיאן" הגדירו את ההופעה שלהן כ"מסיבה הטובה ביותר בעיר". הלהקה מורכבת מארבע בנות מגניבות שיודעות איך להרים את הקהל ולחגוג. מוזיקת הפופ החדשנית שלהן היא מיקס של אלקטרו, ניו רייב, פופ, רוק ודאנס. יחד הן מבאות פופ חדשני שהצליח לכבוש את ליבם של אוהבי מוזיקה ברחבי העולם. השנה הרכב הבנות נכלל בליין אפ של פסטיבל Coachella .

Lee Scratch Perry

לי "סקראץ" פרי, האגדה שהמציאה את מוזיקת הדאב, הוא אחת הדמויות החשובות ביותר בעולם המוזיקה. במשך שמונים שנות חייו הוציא למעלה מ – 20 אלבומים ויצר שיתופי פעולה עם עשרות אומנים ברחבי העולם. "סקראץ" גילה את מלך הרגאי – בוב מארלי והיה לשותפו וחברו הטוב.  לפני מותו של מארלי, הספיקו השניים לכתוב שירים חדשים שלא יצאו לאוויר העולם. לאחר מותו של החביא "סקראץ" את שיריו של מארלי ועד היום שומר בליבו את מיקום האוצר המוזיקאלי. בגיל שמונים "סקראץ" מופיע ברחבי העולם ומצליח להעביר לקהל את קסם הרגאי המקורי.

Buttering Trio

הרכב מקומי עם טעם של חו"ל, אחד ההרכבים המסקרנים והמבטיחים שיצאו בשנים האחרונות. הטריו נודד בין קו ברלין תל אבי ומורכב משלושה חברים מוכשרים שיחד יוצרים חווית מוזיקה אקספרימנטלית המשולבת עם טריפ הופ ומושפעת מהמוזיקה האפריקאית.

John Talabot

ג'ון טלבוט הוא שמו הבדוי של מפיק ודיג'י אגדי אשר מייצג זן חדש של מפיקי מוזיקת טכנו המושפעים מהז'אנר האינדי. טלבוט קנאי לפרטיותו ואינו מרבה לחשוף את פניו, לטענתו "פניי אינן מעניינות". הסאונד שלו מאופיין בעיקר במקצבים שבורים על מנת להתרחק מהסינתזות של העולם הדיגיטלי וכך לשמר על יצירה אנושית אוטנטית. טלבוט כבש בשלוש השנים האחרונות את הבמה בפסטיבל סונאר  ובמות רבות ברחבי העולם.

Tiger Love

הלהקה שחיממה את ההופעה הבלתי נשכחת של מארק רונסון בגני התערוכה וכמעט וגנבה לו את ההצגה מגיע להופיע עם אלבום חדש. למעלה משנה שמחכה הקהל הישראלי להופעה של אחת הלהקות האלטרנטיביות המבטיחות ומלאות הכישרון שצצו כאן tiger love. ההרכב הופיעה בפסטיבלים מרכזיים באירופה. סגנון המוזיקה שלהם מוגדר כאלקטרו פופ. את ההשראה המוזיקאלית הם שואפים מהרכבים כמו MGMT Justice , Grimes ואחרים.

Tinariwen

ההרכב יגיע להופיע בפעם הראשונה בישראל. במקור חברי ההרכב מוסלמים אשר מגיעים ממדבר סהרה. הסגנון המוזיקאלי מושפע בעיקר ממוזיקה ערבית אלג'רית  ומוזיקת עולם. אלבומם החמישי Tassili  זכה  בגראמי כאלבום הטוב ביותר בקטגורית "מוזיקת עולם". מאז שנת 2001 ההרכב הופיע למעלה מ 700 הופעות בניהן חלק בפסטיבל Coachella, Glastonbury ועוד. בין מעריציהם נמנים : טום יורק, U2 , כריס מרטין, קרלוס סנטנה ועוד רבים אחרים. אחרי ניסיונות רבים בעבר להביאם לישראל,  אנחנו גאים להביא אותם להופעה שתואמת את האווירה המדברית והקסומה שמאופיינת עם הפסטיבל.

manydjs2

הרכב דיג'יז מיוחד המתמחה בסגנון ה"מש אפ" בסגנון רוק אלטרנטיבי המשולב מוזיקת אינדי – אלקטרו. ההופעות שלהם הן בלתי נשכחות, זאת בעקבות שילוב מיוחד של סאונד ווידאו ארט.  שילוב אומנותי זה הביא אותם להופיע על בימות פסטיבלים רבים בעולם. הקהל הישראלי יזכה לסט מטורף וייחודי עד לשעות הבוקר המוקדמות.

Water Knot

 הלהקה הוקמה בניו יורק ותוך שנה הצליחה לצבור קהל מעריצים גדול מכל רחבי העולם כולל ישראל. למרות שעוד לא הוציאו את אלבומם הראשון הלהקה כבר הספיקה לנגן לצד אומנים גדולים ברחבי העולם כגון: רדיוהד, רד הוט צ'ילי פפרס, סקרילקס, בון איוור ורבים אחרים בפסטיבל בונארו היוקרתי במנצ'סטר (ארה"ב).

טריפונס

הזמר נחשב לאחד מעמודי התווך בתחום הזמר היווני – ישראלי כבר למעלה מ 35 שנה. לטריפונס יש את היכולות ליצור חגיגה יוונית מיוחדת מלאה בשמחה. בין להיטיו נמנים "דיר לה דה דה", "פומה פומה" , "שבחי ירושלים" "אריאנה" ועוד. טריפונס יפנק את הקהל בחפלה יוונית אוטנטית כמו שרק הוא יודע לעשות.

Yossi Fine & The ex centric

יוסי פיין, מפיק ומוזיקאי בינלאומי שעבודתו מתפרסת על למעלה משלושה עשורים. פיין ידוע בתור המוזיקאי שהביא את הדאב לישראל והשריש את האפרו ביט. במשך חייו זכה לעבוד עם אומנים מהשורה הראשונה כגון: לו ריד, ודיוויד בואי. ההשפעה המוזיקאלית וכשרונו נגעו גם בהשפעה על היצירה המקומית כשאר הפיק לשבק ס' והדג נחש את אלבומם. יוסי והאקסנטריק התחילו את עבודתם המוזיקאלית בתחילת שנות ה-90 מתל אביב אך עד מהרה כבשו במות פסטיבלים רבים בעולם וקיימו הופעה היסטורית על במת הסנטרל פארק ביו יורק.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא