כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הביקור המאוחר של כפיר בן ליש

מופע השקת אלבום בכורה למוזיקאי כפיר בן ליש "ביקורים מאוחרים", שלישי, 26.08.2014, מועדון האזור, אורחים – דני סנדרסון ותמר אייזנמן. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

כפיר בן ליש, ביקורים מאוחרים, השקה. צילום: יובל אראל
כפיר בן ליש, ביקורים מאוחרים, השקה. צילום: יובל אראל

כפיר בן ליש, מוזיקאי, מלחין וזמר כבר לא ילד, הוא הגיע לגיל שאפשר להשיק, ואכן אלבום הבכורה של האיש שנמצא בסצנה המוזיקלית שנים רבות, לרוב לצד או יחד עם אחרים (דני סנדרסון, ירמי קפלן, מיקה קרני ועוד), יוצא סוף סוף לאור ובו תריסר שירים אשר שלושה מתוכם הם פרי כתיבתו והלחנתו המלאים של כפיר לצד שירים שנכתבו בידי אחרים החל מאהוד מנור, מאיר גולדברג, דן תורן ואחרים אותם הלחין כפיר בחינניות המשרה שמחה במנגינות המלוות את המילים.

מי שמוכר לציבור הרחב כאחד מזמרי להקת החגיגות "הגרוב רידמפשן", הנותנים טאץ' עולץ וקופצני במיוחד לחומרים מוכרים במקצבי הגרוב והFאנקי, משנה פאזה והופך ליוצר הניחן בראייה מעניינת ומאתגרת על החיים, החל מהשיר הראשון מתוך האלבום ששוחרר לשידור בתחנת הרדיו "על הלחיים", אותו כתב במשותף עם חברתו עדי דורון, שיר המציב ומציג סיטואציית חיים אמיתית וכנה, לעומתו השיר השני ששוחרר לשידור מתוך האלבום "כוכב שביט" שאת מילותיו כתב ארנון טל מציג סוג של חשבון נפש אישי כנה אך מאוד רגוע ומלא תקווה לעתיד מוצלח.

כך גם השירים שאת מילותיהם כתב בעצמו, הם מבוססים חשבונות נפש, ב"איפה הדיבור" מתחשבן כפיר בן ליש עם אחד מאחיו, בשיר "בואי כבר" הוא מתחשבן עם אהובה, ובשיר "נתגלגל" הוא מתחשבן עם עצמו ועם אלוהים.

אולם כל חשבונות הנפש הללו כמה שהם נוקבים במידה מסוימת כך הם עוברים ליד האוזן בדרך מרוככת, יותר שמחה ונינוחה מעצם ההפקה המוזיקלית והצלילים הנלווים את המלל, הגרוב, הFאנקי והשמחה המוזיקלית מוטמעים בלחנים ובעיבודים, וטוב שכך..

עד שהאלבום במלואו ימצא ברשת תוכלו להאזין בינתיים לגרסת הלהיט מתוכו "כוכב שביט"

 

אמש המה מועדון האזור בקהל ביתי, קהלו של כפיר בן ליש וחבריו להרכב, חבריו להופעות "הגרוב רידמפשן" וחברי "האזור", אווירה ביתית ביותר למי שחש במועדון כביתו,

על הבמה חבורת הנגנים – עידו זלזניק בקלידים, מיכה הרשליקביץ' בגיטרה חשמלית, שי חמני בגיטרת בס, גלעד בן ליש על התופים, אליהם מצטרפים בהמשך אנשי חטיבת הנשיפה תומר ג'ורג' כהן בסקסופון, מתן ממן בטרומבון וערד ייני בחצוצרה.

כפיר בן ליש מלווה עצמו בגיטרה אקוסטית פותח את המופע בשיר "על הלחיים" בדיוק כדי לפתוח את הווייב לקהל עם להיט שכבר רץ מעל גלי הרדיו, מתכון בטוח להצלחה על הבמה, וממשיך בשטף עם עוד שני שירים מהאלבום הטרי שעותקיו כבר מונחים על שולחן בכניסה למועדון – "פרח" שכתב דן תורן ו"בואי כבר" אשר לדברי כפיר נכתב "כשיר אהבה בתוך מערכת יחסים, הזועק לנוכחות האישה וההשראה שהיא מביאה עמה", אותו מקדיש כפיר לזכרה של דפנה בר ציון, המוזיקאית ואשת המסעדות שנרצחה על פי החשד לפני שבועיים בידי בן זוגה. הוא ממשיך כעת עם חומר שונה במקור אך די מחובר בטקסטים –   "ימים של קיץ" השיר שביצע יחד עם עילי בוטנר באלבומו השני כחלק מפרוייקט רב אומנים המובילו לביצוע שיר נוסף "שירי אהבה" אותו הוא שר כאורח באלבומו של יוצר נוסף – ארז הלוי "מכתבים בבקבוק" אף הוא פרוייקט רב אומנים, כן דרכו המוזיקלית של כפיר בן ליש עוברת כאורח מבצע בין יוצרים רבים.

כפיר בן ליש ותמר אייזנמן, האזור. צילום: יובל אראל
כפיר בן ליש ותמר אייזנמן, האזור. צילום: יובל אראל

כפיר מזמין את האורחת הראשונה שלו – היוצרת ומלכת הדיסטורשן תמר אייזנמן, השניים מבצעים שני שירים, הראשון "העונג שלי" של כפיר והשני "כלום לא" הסינגל החדש של תמר העושה את צעדיה כעת לאלבום חדש בשפה העברית…

כפיר ממשיך עם חומרי האלבום ומבצע את השיר שכתב לו ארנון טל "קרון ברכבת" טקסט לא קל בכלל, לא אכנס לניתוח, הניחו יד על האלבום ותבינו לבד, כעת כפיר מזמין את הנשפן הראשון לבמה ערד ייני עם החצוצרה כדי להעניק את הצלילים המסיימים את השיר, בסיומו מוזמנים הנשפנים הנוספים כדי להציב את חטיבת כלי הנשיפה הנוסכת את הגרוב לשירים כשהאווירה מתחילה להתחמם וחלק מהקהל זולג לו לצידי האולם כדי לנענע את הגוף (אומרים שזה ריקוד…)

כפיר בן ליש ודני סנדרסון,השקה. צילום: יובל אראל
כפיר בן ליש ודני סנדרסון,השקה. צילום: יובל אראל

כעת מגיע תורו של האורח השני לעלות ולהצטרף לכפיר על הבמה, איש אחד שליווה את כפיר כברת דרך לא מבוטלת מזה עשר שנים כאשר כפיר נוטל חלק באלבומיו בקולות ובשירה, איש אחד שרק בקיץ אשתקד יחד עם חבריו, סוג של דינוזאורים מוזיקליים (אחד מהם נמצא באולם, האמת שהוא חבר קבוע כאן במועדון, אפרים שמיר) כבשו את פארק הירקון מול חמישים אלף איש ואישה לאחר ששברו שיא בשיגעון של מדינה שלמה, כן אני מתכוון לג'ינגי הבלתי נלאה דני סנדרסון.

השניים מבצעים את השיר DayDream לגביו מצהיר כפיר כי הוא יהווה חלק מאלבום בגרסת EP  בשפה האנגלית שיצא לבטח בשנה הבאה, שיר גרובי עם משקל מצויין של חטיבת הנשיפה ועבודת סולו גיטרה של דני סנדרסון הנותן טאץ' רוקנ'רולי. את חציו השני של האירוח מקדיש כפיר לשיר של האורח – "אתה לבד" מתוך אלבום הסולו השמיני "לא יפריד דבר" בו מארח סנדרסון שורת מוזיקאים וכפיר ביניהם…

בחלקו האחרון של המופע מגיש כפיר עוד שלושה משירי האלבום החדש "איפה החיבור" פרי עטו, "הכל היה מותר (איך אהבנו)" שכתב אהוד מנור ו"נתגלגל" השיר הסוגר את האלבום.

וכמובן שמופע לא מגיע לסיומו בלי הדרן, כאשר האורחים, סנדרסון ואייזנמן מצטרפים ללהקה לביצוע השיר של כוורת "ביום ובלילה" וקינוח מצויין בדמות ביצוע השיר שכבר הפך ללהיט מתוך האלבום "כוכב שביט".

אין ספק כי כפיר בן ליש עשה כברת דרך מוזיקלית מגוונת עד הרגע בו מימש את הוויה כמוזיקאי יוצר ומבצע וחגג את השקת אלבומו, אין מדובר בביקור מאוחר, אולי ביכור מאוחר, אני מעריך כי זו רק תחילתה של דרך…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא