כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

מרימים לתחתית – סאבווי סאקרס

משינה, איפה הילד, מוניקה סקס, מידנייט פיקוקס, קין והבל 90210 יופיעו במסגרת מופע לציון 20 שנה לאלבום הבכורה של סאבווי סאקרס 'קומות קרקע ומטה', כל הפרטים.

סאבווי סאקרס 2014. צילום: יח"צ
סאבווי סאקרס 2014. צילום: יח"צ

כל הכנסות המופע יוקדשו לעזרה לסולן הסאבווי סאקרס אביב מארק, העובר בחודשים האחרונים סדרה של ניתוחים המונעים ממנו לעבוד. רשמו ביומן – יום שני 22 לספטמבר, מועדון בארבי ת"א, פתיחת דלתות – 19:30, מחיר : 90 ₪.

בשנת 1994, כשעמי שלו (לשעבר סולן MONOTONIX), ניסים אליעז ז"ל, ליאור מיכל ואביב מארק (כיום סולן להקת "אביב מארק והמוות") קראו לעצמם סאבווי סאקרס, הוחתמו בחברת התקליטים הגדולה "אן-אם-סי", והוציאו את אלבום הבכורה שלהם, "קומות קרקע ומטה", זו הייתה בשורה משמחת למי שחיפש גיוון ומקוריות ברוק הישראלי, אבל זו הייתה גם בשורה שמרבית כלי התקשורת, והמאזינים בזמן אמת התעלמו ממנה.

סאבווי סאקרס היו חתומים על המילים, הלחנים והעיבודים לכל שירי תקליט הבכורה האל-מותי שלהם. השירים היו חריגים לנוף המקומי, מהירים, קצרים, כועסים ועם טקסטים שאף אחד במוסיקה הישראלית הממוסדת לא העז להגיד : "חרא מדינה", "אין לי אדמה", "רוצח", "אקסטזי", "לא שומע", "את נוסעת", ועוד. אורי תכלת הפיק מוסיקלית עם הלהקה את האלבום, ואיציק ליכטנפלד (שעבד עם משינה וזקני צפת) הפיק. השיר "חרא מדינה" היה להיט במידה מסוימת, בעיקר בגלל שכותרתו משכה אז תשומת לב, ולשיר "אין לי אדמה" נוצר קליפ שביים שלומי ברכה. ובכל זאת, האלבום נמכר במאות בודדות של עותקים והסאבווי סאקרס נותרו פחות או יותר עלומים.

 

אבל כמו שקורה עם הרבה להקות משפיעות, פורצות דרך, ניסיוניות, כל אחד מהמעטים שרכשו עותק מהאלבום, הקים בסופו של דבר להקה משלו. שמם, והמוסיקה של הסאבווי סאקרס נשמרו היטב בקרב מוסיקאים  ומביני דבר.

בתאריך 22 לספטמבר, עשרים שנה אחרי "קומות קרקע ומטה", יתאגדו בבארבי ת"א כמה מהלהקות והמוסיקאים שהכירו, אהבו, והעריכו את הלהקה בזמן אמת – איפה הילד, תערובת אסקוט, מוניקה סקס, אהוד בנאי, משינה, ברי סחרוף , מאור כהן, מידנייט פיקוקס, קיין והבל 90210, אביב מארק והמוות, ועוד – למופע מחווה לאלבום, שיכלול ביצועים מיוחדים לשירי הסאבווי סאקרס, אירוחים מפתיעים, וליין אפ שלא היה מבייש פסטיבל רוק ישראלי גדול.

כל הכנסות המופע יוקדשו לעזרה לסולן הסאבווי סאקרס אביב מארק, העובר בחודשים האחרונים סדרה של ניתוחים המונעים ממנו לעבוד.

בהשתתפות : אביב מארק והמוות, איפה הילד, תערובת אסקוט, מוניקה סקס, אהוד בנאי, משינה, ברי סחרוף , מאור כהן, מידנייט פיקוקס, קיין והבל 90210, ועוד הפתעות בהמשך.

כרטיסיםhttps://www.barby.co.il/showcat.aspx?id2=1010

 

חרא מדינה, תיעוד נדיר…

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא