כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מבראשית ועד אחרית הימים

ערב מחווה לזכרו של גבי שושן בהשתתפות חברים לדרך, ראשון, 13.03.2016, אוזן בר, נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

מירי אלוני, באחרית הימים עם גבי שושן. צילום: יובל אראל
מירי אלוני, באחרית הימים עם גבי שושן. צילום: יובל אראל

היכן הטלוויזיה?, היכן שרת התרבות. אלו שתי השאלות שנשאלו בקול רם בידי כמה מהמשתתפים בערב שהוקדש לזכרו ולשיריו של גבי שושן המנוח, אמש באולם המוארך של האוזןבר בתל אביב…

ולא היה מענה, מי שבימיו האחרונים היה במצב קשה, כלכלית, נפשית, ורגע לאחר מותו הטרגי בטרם עת הפך לכוכב התקשורת, זכה בערב שנערך אמש לכבודו לחיבוק אוהב רק מאלו שהיו לצידו, בחלקם, בימי חייו.

את החיבור שלי עם גבי שושן כזמר ויוצר כבר הנחתי כאן, הן במפגש הראשון עימו באוזןבר, כאשר ישבנו יחדיו לשיחה וסיפורים לפני עלייתו לבמה, והן בזיכרונות לאחר פרסום הידיעה על מותו.

אריאל זילבר, מחווה. צילום: יובל אראל
אריאל זילבר, מחווה. צילום: יובל אראל

אמש הגעתי יחד עם עוד מאה איש ואשה לחלוק כבוד מוסיקלי לזכרו בערב שהופק בהתנדבות מלאה בו נטלו חלק אריאל זילבר, מירי אלוני, עוזי פוקס, חיים רומנו, דני שושן,  הפרויקט של עובדיה חממה, נועה הלינגר אלדור, אריה פרננד, גו' הארווסט בנד, good fellas, נועם דדון (הילד מבי"ס למוסיקה) בהנחייתו של שאול גרוסברג מייסד מועדון הרוק הישראלי המיתולוגי.

דני שושן, האח. צילום: יובל אראל
דני שושן, האח. צילום: יובל אראל

במהלכו של הערב בוצעו בידי חברי ההרכב שליווה את גבי בשנתו האחרונה ואף נטל חלק בהקלטות אלבומו האחרון כמה משיריו החדשים לצד ביצועי מחווה ממיטב להיטיו שכבר הפכו למיתולוגיה אמיתית בפס הקול הישראלי כ"בראשית", "16 מלאו לנער" ועוד. בין המוסיקאים שהשתתפו בלטו במיוחד ביצועו של אריאל זילבר לשיר החדש "באהבה" והקינוח המוסיקלי של מירי אלוני  עם שירי להקת אחרית הימים המיתולוגית.

הלהקה של גבי, נותרה לבד. צילום: יובל אראל
הלהקה של גבי, נותרה לבד. צילום: יובל אראל

עצב ושמחה התערבבו זה בזו כאשר אריאל זילבר דיבר על מצבם הכלכלי של וותיקי הפזמונאות המקומית שהיו ועדיין תלויים  בידי חברות הפקה כאלו ואחרות לעומת הדור הצעיר העושה את צעדיו בתחום המוסיקה באופן עצמאי לחלוטין.

גבי שושן, אוזןבר, ספטמבר 2013. צילום: יובל אראל
גבי שושן, אוזןבר, ספטמבר 2013. צילום: יובל אראל

בקטנה – חסרו לי בערב כמה מהשמות החשובים שצעדו לצדו של גבי שושן במהלך חייו – צביקה פיק, אלי מגן, יצחק קלפטר, קובי אושרת ושרי…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא