כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

הפרויקט של רביבו – מחרוזת יפה ותמה

חברי הפרויקט של רביבו משיקים מחרוזת שירים חדשה לרגל חגי תשרי - יפה ותמה, האזנה

לכבוד חגי תשרי יוצאים חברי הפרויקט של רביבו עם מחרוזת שירים חדשה הכוללת שלושה שירים. הראשון  הוא הפיוט – "אעופה אשכונה" שאת מילותיו חיבר הרב יצחק אבוחצירא ממרוקו, בתחילת המאה ה-20, ומושר במסורת יהודי מרוקו, זהו פיוט בו ניכרת השפעת שיר השירים במילותיו ומבנהו. הפיוט השני – יפה ותמה שאת מילותיו חיבר הרב שלמה אביטבול ממרוקו, באמצע המאה ה-19, ומושר במסורת יהודי מרוקו, בפיוט זה מודגשת האהבה לתורת ישראל. השיר האחרון במחרוזת – יא בבא הוא מעין ורייציה על שירו של מיכאל ועקנין על הבבא סאלי בו נעשה שימוש בפסוקים שנלקחו מתוך הליקוט של רבני משפחת אבוחצירא "יגל יעקב". המנגינות עברו עיבוד והפקה מוזיקלית בידי רביב רם בן מנחם מהפרויקט.

את הפרויקט של רביבו אפשר לפגוש בשבוע הבא במסגרת פסטיבל ראשון לציון בתאריך 12 באוקטובר בזאפה לייב פארק במערב ראשון לציון. בתאריך 13 באוקטובר יחתמו חברי הפרויקט את פסטיבל תימנה באמפי העירוני בראש העין.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא