כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

האהבה של ישי ריבו

מופע השקת אלבום בכורה לישי ריבו "תוכו רצוף אהבה", ליל שני 07.07.2014, תאטרון תמונע, אורח – יונתן רזאל. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל. הכתבה מתפרסמת גם ב"מגפון" עיתון ישראלי עצמאי.

ישי ריבו, משיק אהבה בליל מלחמה. צילום: יובל אראל
ישי ריבו, משיק אהבה בליל מלחמה. צילום: יובל אראל

ישי ריבו הוא דמות מיוחדת בנוף המוזיקלי היהודי, כמי שעלה לארץ מצרפת, והחל לכתוב בילדותו שירים למגירה, התגייס לנח"ל החרדי בצה"ל ומצא עצמו חובר ל"פרוייקט של עידן רייכל" לאחר שעידן התאהב בשירו "תוכו רצוף אהבה", הספיק לזכות בפרס מטעם אקו"ם לעידוד היצירה ולכתוב ולהלחין לזמרים רבים, נחשב ישי כאחד היוצרים המבטיחים ואף הוגדר כתגלית השנה במוזיקה היהודית.

אמש, לאחר שלוש שנות עבודה מאומצת הוא חגג את השקת אלבום הבכורה שלו "תוכו רצוף אהבה" כחלק ממסע מופעי השקה שישי עורך ברחבי הארץ, הפעם הצטרף למופע כאורח המוזיקאי היהודי יונתן רזאל.

אולם ההופעות בתאטרון תמונע ארח אמש קהל שבדרך כלל אינו מהזן הממלא את מושביו, עשרות צעירים וצעירות חובשי כיפות סרוגות ושביסים מלאו את המקום בבחינת מופע סולד אאוט. כאשר הרכב הנגנים המלווה את ישי – בני וויל בפסנתר, אוהד דרשן בגיטרה, יאיר אופיר בגיטרת בס וישראל נחום על התופים תופסים את מקומם על הבמה, נפרש בפני ערב המלא בניגונים המזכירים את המלודיות של תפילות בבית הכנסת, מעטרים את התמלילים שכתב ישי, תמלילים המקבלים את השראתם מארסנל הטקסט התנ"כי והמקראי, מעובדים ברגישות בידי ישי, פסוקי תפילה שזורים בהם לכדי שירים שחלקם הגדול כבר תפס את מקומו ברשימות ההשמעה של תחנות הרדיו השונות, את ההוכחה לכך קיבלתי מהשירה המלווה את המופע שהגיע מפיותיהן של הבנות בקהל.

אחד מרגעי השיא במופע הגיע כאשר האורח, יונתן רזאל, האח של אהרון, חוזר בתשובה שמצא עצמו יוצר, כותב,  מלחין ומבצע הן בתחום המוזיקה הקלאסית והן בתחום המוזיקה היהודית כשעל מדפו מונחים כבר שני אלבומים עטורי זהב, פרסי אקו"ם לעידוד היצירה ותואר זמר השנה, מצטרף לישי ריבו על הבמה לביצוע משולב של שיריו לצד שירי ישי.

ייחודו של הערב בעוד האלימות והטרור תופסים תאוצה וזורעים פחד בדרום הארץ מחד ותחושת אי נוחות ממשית במרכזה היווה האי הקטן ושלו שנרקם כאן בתאטרון תמונע המלא בקהל החי לצד אמונה.

ליין אפ: לשם שמיים, מטבע הדברים, גם כי אלך, אם ננעלו, כבתחילה, אור כזה, אבא יקר, בין הצלילים (עם יונתן רזאל), ניגון חב"ד (עם יונתן רזאל), קטנתי (עם יונתן רזאל), תוכו רצוף אהבה (עם יונתן רזאל), עוד ישמע, רק כאן.

הדרן: הניסיון הזה, אהלן וסהלן, Jaime, קול דודי.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

  1. הופעה מעולה מלאת קסם של ישי ,נגנים משובחים ואווירה של של קירוב לבבות.במילה אחת- ת ע נ ו ג

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא