כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

המחנה של רייכל

מופע הפרויקט של עידן רייכל בפני חיילים בפארק הירקון, חמישי 03.07.2014. חימום גיא ויהל, לירן דנינו. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

עידן רייכל בפארק הירקון, יותר. צילום: יובל אראל
עידן רייכל בפארק הירקון, יותר. צילום: יובל אראל

חפירה – שנה וחצי אני רודף אחרי הפרויקט של עידן רייכל, מאז שראיינתי את עידן בעקבות השקת אלבומו האחרון "רבע לשש", לא הזדמן לי לחוות מופע שלם של הפרויקט, את ההשקה בקיסריה לא ראיתי (אני לא נוסע לקיסריה מחשש שהליגיונרים של קיסר עוד שוהים שם…), לכשנודע לי כי עידן לוקח את כל הפרויקט לפארק הירקון על מנת להופיע בפני חיילים, חזרתי ללשכת הגיוס ודרשתי כי יחיילו אותי מחדש, האמת הם סרבו, טענו כי אני כבר משוחרר מכל שירות בטחון מעל עשר שנים על פי החוק ואין להם צורך בחייל שהעביר את שרות החובה שלו בדיג לוקוסים בשארם א שייך..

אבל אין דבר העומד בפני הרצון וכו', למרות כל האירועים הגדולים והחשובים שהתרחשו אמש (דודו טסה והכוויתים בתאטרון יהלום ברמת גן, רמי פורטיס עם ברי סחרוף וקוואמי חוגגים יומולדת 60 למ-ש-ו-ג-ע), התייצבתי בפארק יחד עם עוד עשרים אלף צעירים, רובם המכריע חיילים וחיילות שנצלו את המחווה של מועדון ההטבות לחיילי החובה – "יותר" מבית האגודה למען החייל, להביא את הפרוייקט של עידן רייכל למופע גדול בפארק עבור חיילים בשירות חובה, שבדרך כלל לא מגיעים להופעות הגדולות, בעיקר מטעמים של מחירים גבוהים וגם בשל לוחות זמנים בעייתיים.

כברה קסאי, הפרויקט של עידן רייכל. צילום: יובל אראל
כברה קסאי, הפרויקט של עידן רייכל. צילום: יובל אראל

אחרי מופעי חימום של הצמד גיא ויהל ולאחריהם לירן דנינו, סמוך לשעה תשע בערב עלה מנכ"ל האגודה למען החייל, תת אלוף במיל. אביגדור קהלני, גיבור ישראל, וברך את הקהל הרב.

הפרויקט של עידן רייכל, הרכב המוכר ברחבי העולם, הן בשל העיסוק האקלקטי במוזיקת עולם אתנית ברובה והן בשל החדירה העמוקה לליבו של המיינסטרים הגלגל"צי של שיריו משלל האלבומים שאמנם היו אבן היסוד לפליי ליסט האדיר שעידן הגיש עם נגניו וזמריו לקהל העצום, המאוד צעיר ומאוד מכיר את שיריו – מישהו אמר שירה בציבור?…

מאיה אברהם, הפרויקט של עידן רייכל. צילום: יובל אראל
מאיה אברהם, הפרויקט של עידן רייכל. צילום: יובל אראל

הפרויקט של רייכל שכלל 14 זמרים ונגנים – הילה אפשטיין בצ'לו, שולי ווטרמן בויולה, חן פיגר ויעל פרולסקי בכינורות, אוריאל וינברגר בסקסופון, מעיין מילוא בטרומבון, עידו גור בחצוצרה, אייל סלע בכלי נשיפה, ינקלה סגל- בעוד טאר בס ובזוקי, זיו רהב בגיטרת בס וגיטרה אקוסטית, מרק קקון בגיטרות, יואל (ג׳וקה) פרפרינאן בכלי הקשה וגלעד שמואלי על התופים, המלווים את הזמרות והזמרים – כברה קסאיי, מאיה אברהם, אילן דמתי, צחי הלוי וכמובן המוביל של ההרכב עידן רייכל בשירה, פסנתר ואקורדיון לקח את הקהל למסע – מופע ארוך מהרגיל, קרוב לשעתיים, מרגש במיוחד, הן לאור אירועי הימים האחרונים והן מעצם הרעיון שהזיל כמה דמעות התרגשות מעיניו של עידן רייכל, הסוגר הערב מעגל מסוים, כאשר החל את הקריירה המוזיקלית שלו כחבר בלהקה צבאית, אמר לפני המופע כי מה שבאמת מרגש אותו הנו הקהל שכולו חיילים, הוא מבין כי מדובר בזכות גדולה להגיש מופע שהופך ליום חג עבור החיילים שאינם זמינים בדרך כלל והוא חש צורך להודות על ההזדמנות שנפלה בחיקו להופיע בפניהם.

היה זה מופע רב גוני בו נתן עידן את רשות הדיבור, המשחק, השירה והנגינה לשלל חברי הפרויקט המגישים שורה ארוכה משיריהם שכאמור הקהל האדיר הכיר אותם, כל מילה, תו או צליל, עובדה כשלעצמה יוצאת דופן, ומצביעה במיוחד על איכותו של ה"חומר האנושי" שהציף את כר הדשא בפארק, לא פופ, דיסקו "אלעק אוריינטלי", לא רוק "סקס סמים ורוקנ'רול" ולא אלקטרו דאנס כלשהו, אלא מוזיקת עולם עם שירים מרגשים בעברית או ערבית או צרפתית או מרוקאית או אתיופית, תנו כבוד לצה"ל…

פליי ליסט: חלומות של אחרים, שאריות של החיים, Enta Enta, ממעמקים, מינהאר לימשיטי, מדברים בשקט, הנך יפה, אמא אבא וכל השאר, בלילה, Brong Faya , Back to Jerusalem,  Petit Roi, עכשיו קרוב, מכל האהבות, שושנים עצובות, מחכה, בואי, שובי אל ביתי, רוב השעות, התמכרות, Sememen .

הדרן: אם תלך, בקרוב, מילים יפות מאלה, יורד הערב.

בקטנה – כמה מילים שנאמרו בידי לילך ממן מנהלת מדיה חברתית בתחום המוזיקה שהצטרפה אלי למופע: "את האמת לא יכולתי לבחור להתחיל את הסופ"ש יותר טוב מזה. מופע של עידן רייכל בפני 20,000 חיילים בפארק. פסיפס אנושי רב גוני של קולות וצבעיים . מה לא היה שם מוזיקה ערבית, צרפתית, מרוקאית, אתיופית, וגם עברית. וידאו ארט מרהיב , הכל מדויק , מקצועי וססגוני. הסתכלתי על כל החיילים והחיילות שידעו את כל המילים של השירים, ואמרתי לעצמי בלב איזה יופי של טעם מוזיקלי ופתיחות לסגנונות ולמוזיקת עולם יש לחברה הצעירים האלה. הייתי מאוד מופתעת לראות את עידן רייכל מזיל דמעות מהתרגשות על הבמה, אני קבלתי שעתיים של אחדות עם ישראל פה בת"א, אנחנו אולי מגיעים בצבעים שונים, עם שפות שונות , אבל הכל אחד ומחובר ודווקא בימים אלו זו תזכורת לא רעה בכלל".

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא