כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הגרוב של שירה גבריאלוב

מופע חד פעמי במסגרת ביקור מולדת, שירה גבריאלוב בפסאז', ראשון, 25.05.2014, אורח – E-Z. נכח, האזין, תיעד ומדווח – יובל אראל.

שירה גבריאלוב, ביקור מולדת. צילום: יובל אראל
שירה גבריאלוב, ביקור מולדת. צילום: יובל אראל

כשעצמתי את עיני לרגע מתחת לרחוב אלנבי והאזנתי לקולה של שירה גבריאלוב, שיוויתי ברוחי זמרת אפרו אמריקאית הנאנקת את שיריה בפיאנו בר באחד מרובעיה היותר אקלקטיים של ניו יורק.

כאשר פקחתי את עיני שוב נזכרתי כי למעשה את שירה ראיתי לראשונה לצד אביה, מיקי גבריאלוב, באירוע ארצישראלי לחלוטין, אחד מלילות פסטיבל ימי זמר בחולון לפני מספר שנים, מתארחים במופע של ריקי גל, סוג של מלכת ריתמ נ' בלוז וגרוב מקומית, ובסיטואציה שונה לחלוטין, בפסטיבל הפסנתר אותה שנה, כשאביה ביצע את שירי "בדשא אצל אביגדור" וארח שורה ארוכה של זמרים.

שירה G, מפופ ועד RNB. צילום: יובל אראל
שירה G, מפופ ועד RNB. צילום: יובל אראל

מאז זרמו מים רבים, שירה הספיקה לפרוש כנפיים לעבר "התפוח הגדול", לנסות את מזלה ולהגשים את "החלום האמריקאי" שלה, הגיעה להתמודדות באחת מתוכניות הריאליטי המוזיקליות הגדולות והמפורסמות בעולם כ- American Idol, שם הצליחה להתרומם ובהמשך לנחות בעגמת נפש.

שירה ממשיכה את חיפושי הקריירה המוזיקלית מעבר לים, זה בא לה בקלות כמי שהתחנכה בילדותה בברקלי, קליפורניה ובבתי ספר לאמנויות הבמה גם שם וגם כאן. היא כותבת ומלחינה בעצמה את רוב שיריה שכבר יצאו בשני אלבומים.

אלבומה הבינלאומי Vision Clear זכה להצלחה רבה לאחר שהופץ בלמעלה מ 20 מדינות, שיריו הפכו ללהיטים בתחנות רדיו בטורקיה ודנמרק, נכנסו לאוספים בינלאומיים ולרשימת האלבומים המובילים במכללות בארה"ב שם מתגוררת שירה לאחרונה.

שירה והנגנים, פסאז'. צילום: יובל אראל
שירה והנגנים, פסאז'. צילום: יובל אראל

שירה עובדת על חומרים לאלבום בינלאומי נוסף ובמקביל ממשיכה ליצור גם בעברית, לפני כשנה שחררה סינגל ראשון בעברית בשם "לאהוב אפשר", אמש כבר הבחנתי בניצוצות השירים בדרך לאלבום הבא שאת מימונו מבקשת שירה לאסוף במסגרת גיוס הון מההמון בפרוייקט "HeadStart" שיפתח היום בחצות.

הערה ארכאית – כן, אמש, יום ראשון, פתיחת שבוע, מעולם מועדון הפסאז' לא היה דליל בעשן הסיגריות, יתכן ואופי הקהל ברובו שכלל את כל חברותיה של שירה ובני משפחה היה הגורם לכך, אין ספק כי הבחירה במועדון הזה לעריכת המופע של שירה הייתה מוצלחת, כמי שמגיעה מחיים מוזיקליים בניו יורק הבוקינג היה נכון.

שירה גבריאלוב, לצד הרכב הנגנים שכלל את דוד שיטרית – פסנתר, אסף בוכמן – גיטרה, יגאל ג׳קסון כהן – בס, עידו מימון – תופים, בצעה במהלך המופע שישה עשר שירים המהווים מעין תעודת זהות אישית מוזיקלית, לצד שירים באנגלית, בעברית, אירוח של חברה הוותיק ארז שרון המוכר בשמו הבימתי E-Z, זמר הראפ וההיפ הופ המקומי שאלפי בני נוער מכל הארץ נשרכים אחריו ממופע למופע, ביצוע חומרים חדשים והשתעשעות בגרסאות מחווה לכמה להיטי RNB עכשוויים המרמזים על המסלול ששירה מבקשת לסלול בדרכה להצלחה שמעבר לים.

שירה ואיזי, פסאז'. צילום: יובל אראל
שירה ואיזי, פסאז'. צילום: יובל אראל

בשמלה קצרצרה וחושפנית באדום, עם תסרוקת מושקעת המעוטרת בצמות אפרו קטנות וצמודות, בחיוכים, צחקוקים ושליטה ווקלית מלאה, הוכיחה שירה כי היא נמנית על הזן הנכון של זמרות מבצעות (ובמקרה שלה אף יוצרות) היודעת לנוע מהפופ העכשווי לעבר הזרמים הכהים יותר בגרוב האפרו אמריקאי, עובדה המציבה אותה במשבצת מרכזית. ולא, הערב לא שמעתי את Crazy של גנרלס ברקלי…

ליין אפ: It's all left behind, don't just walk on by, no one, breaking slowly, insane, weakness, love is possible, כשהעולם יעצור (איזי), בין הבודדים (איזי), הבוקר יאיר, catch me, take a shot for me, אין לו מרגוע, Hold on, surprised, drunk in love

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא