כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

דניאלה לוגסי חוצה את הקווים

מופע השקת אלבום סולו "CROSSOVER" לזמרת הסופרן דניאלה לוגסי, מהאופרה אל הפופ המיינסטרימי, זאפה הרצליה, 16.02.2014. אורח קובי פרחי (אורפנד לנד). נכח, התענג, תיעד ומדווח – יובל אראל. הכתבה מתפרסמת במקביל גם ב"מגפון" עיתון עצמאי ברשת, גם ב"סלונה" מגזין להעצמה נשית וגם ב"בילוי נעים" אתר התרבות החדש.

דניאלה לוגסי, השקה, זאפה. צילום: יובל אראל
דניאלה לוגסי, השקה, זאפה. צילום: יובל אראל

כמעט, אבל כמעט, שהידקתי אמש את האבנט מתחת למעטה הטוקסידו ועניבת הפרפר כאשר זוגתי כרכה בדמיונה את פרוות הנמר הסיבירי מעל צווארה בדרכנו לאולם החדש של מועדון זאפה בהרצליה, היינו בדרך לפגוש את אחת מזמרות האופרה המצליחות, כי באופרה כמו באופרה, אתה לא יכול באמת ליהנות  מיצירות של תומסו אלבינוני או פרנץ שוברט במכנסי ג'ינס וחולצת טריקו, אבל לבסוף החלטתי להגיע כמות שאני ולהתמקד ולהתמסר לקולות, לצלילים ולמראות עם עיני ואוזני.

דניאלה לוגסי, ילדה טובה מאשקלון, הספיקה ליטול חלק בהפקות של התזמורת הפילהרמונית בניצוחו של זובין מהטה, להיות חלק מזמרי בית האופרה הישראלית, להספיק להשתתף בפרוייקטים מוזיקליים של הסימפונט ברעננה, הקמראטה בירושלים, התזמורת האנדלוסית, התזמורת הקאמרית הקיבוצית ולקחת את עצמה ללימודי המשך בברלין אך לסרב להצעה להתחיל לשיר במסגרת בתי האופרה הגדולים של אירופה.

לוגסי, אופרה ופופ במקשה אחת. צילום: יובל אראל
לוגסי, אופרה ופופ במקשה אחת. צילום: יובל אראל

דניאלה החליטה בעת האחרונה להשתעשע ולעשות את מה שבא לה, פשוטו כמשמעו, מעבר לרצינות המלווה את העבודה מול האופרה והתזמורות, היא העדיפה לקחת שורת שירי פופ האהובים עליה וליצוק לתוכם את הקול המיוחד שלה על כל גווניו והיכולות האופראיות, לצד להיטי דאנס של דפש מוד, לנה דל רי, סטינג, פלורנס והמשין, ג'ון בון ג'ובי וגם קולדפליי, היא בחרה אפילו בשיר ישראלי, מקורי, אחד המזוהים ביותר עם מרגלית צנעני – "עץ ירוק מפלסטיק" ופשוט להפוך אותם ליצירות המשלבות את האופרה עם הפופ והרוק המוכר, קוראים לזה קרוס אובר, וכך נקרא שם אלבומה.

לאחר שחרורם של שורת סינגלים מלהיטי ענק בינלאומיים – "Enjoy the Silence" ,"Field Of Gold" אשר זכו למאות אלפי צפיות ביוטיוב, ו- "Fix you" אשר חצה את רף מיליון הצפיות ברשת, חגגה אמש דניאלה לוגסי את השקת אלבום הסולו שלה בהפקתו של גל פדה ובלוויית הרכב מוזיקאים שכלל את אלעד אדר בקלידים, אבי יפרח בגיטרת בס, נועה איילי בצ'לו, אבנר קלמר בכינור, תומר צדקיהו על התופים וכמובן שגל פדה עצמו בגיטרות, הקהל הרב שמילא את מועדון זאפה החדש בהרצליה זכה למופע שכלל 13 שירים שהופקו לכדי אופרטות מיניאטורות לצד יצירות קלאסיות בעיבודים של גיורא ליננברג על הפסנתר.

לוגסי, סופרן מנפץ כוסות בהיכל הרוק. צילום: יובל אראל
לוגסי, סופרן מנפץ כוסות בהיכל הרוק. צילום: יובל אראל

דניאלה איננה סינגר סונגרייטר כמקובל, כלי הנגינה והביצוע שלה הם מיתרי קולה האדיר המוגשים מתוך הופעה אישית מרשימה ביותר, באחד המגזינים בהם התראיינה לאחרונה נשאלה על הלחץ בלהיות "כוסית", אז כן, דניאלה לוגסי היא אישה מרשימה, יפה בשפה העברית, ממש האנטי תזה לדמות האופיינית לזמרת אופרה העולה בדמיונכם של אשה שמנה, עם תיבת תהודה המתפרצת לפניה, טיפה מכוערת, סוג של מלכת הקלפים מעליזה בארץ הפלאות, ממש לא, לחלוטין. קחו מדניאלה הופעה מרשימה, קול  סופרן נהדר המסוגל לנפץ כוסות קריסטל, מקצועיות מוזיקלית וקבלו מופע מלוטש, אדיר, מרטיט, מרגש, מעשיר, סוג של חוויה אחרת, מעבר לרוקנ'רול היומיומי. ליגה אחרת, אלפיון מוזיקה אמיתי.

ובמופע השקה חגיגי, כנהוג, יש אורחים, הפעם התארח קובי פרחי, סולן להקת המטאל היהודית בינלאומית "אורפנד לנד", אותו פגשתי לאחרונה בהשקה של "בית הבובות", גם הפעם נגע קובי בשיר Brother של להקתו, סוג של עיבוד מחודש בדואט עם קולה האדיר של דניאלה היכולה ללמד כמה וכמה זמרי רוק ומטאל איך לשיר.

דניאלה לוגסי וקובי פרחי, אופרה ומטאל. צילום: יובל אראל
דניאלה לוגסי וקובי פרחי, אופרה ומטאל. צילום: יובל אראל

אין ספק כי החיבור בין שני העולמות – האופרה לצד הרוק והפופ חייב להיות יותר מגימיק של אלבום אחד, אני מבקש לקוות כי ההצלחה שמלווה ותלווה את האלבום הראשון תוביל את דניאלה לא להזניח את ההרפתקאה הזו ולצד העשייה מול  יצירות כ"ספר מסביליה" או "אאידה" היא תחזור עם פרויקט דומה נוסף בהמשך הדרך.

ליין אפ: Enjoy the Silence, Kiss from a Rose, Shake it out, Fields of Gold, Brother, Hallelujah, עץ ירוק מפלסטיק, Ava Maria, Video Games, Breathe Me, Bed of Roses, Adagio, Fix you.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

ווידאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

5 תגובות

  1. נשמע מעולה, מיוחד !!
    יש לה קול, שהיא כנראה תוכל לעשות איתו מה שתרצה !

  2. הייתי בהופעה המקסימה. דניאלה מהממת, הופעה המשלבת בתוכה איכויות קול של זמרת נדירה ומחוננת (וגם יפיפיה) אשר שרה שירים אהובים ומוכרים. חוויה מרהיבה, אי אפשר להישאר אדישים.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא