כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

המופע של שיר דוד גדסי

הזמר והיוצר שיר דוד גדסי קיים אמש את מופע הבכורה שלו במועדון גריי בתל אביב, היינו שם.

את שיר דוד גדסי, בן אחיו של הזמר אבנר גדסי ואחיה של הזמרת טוהר גדסי ובכלל בנו של הזמר בפני עצמו יאיר גדסי, פגשתי לראשונה בשלהי הסתיו האחרון במסגרת אירועי פסטיבל צלילי שאנן שהתקיים באזור התחנה המרכזית הישנה והוקדש לצלילים שכיכבו בקסטות שנמכרו בשנות השבעים בדוכני התחנה, קולו העדין והמתוק של שיר דוד תפס את אוזני כשהוא מלווה עצמו בעוד ומבצע את שירו של רבי שלום שבזי "אהבת הדסה" בנוסח מדברי – שאנטי…

שיר דוד גדסי. צילום יובל אראל
שיר דוד גדסי. צילום יובל אראל

מאז הספיק שיר דוד להשיק את השיר "אור בלילה" שנכתב והולחן על ידו בהפקתו של דודו טסה שקלט את הפוטנציאל המוזיקלי בשיר דוד.

תימני וברסלבי?

אמש הופע שיר דוד לראשונה במועדון גריי החדש בתל אביב כשהוא מוקף בחברים ובני משפחה שנתנו לאירוע את הצביון שנע בין רקע אמוני לשאנטי ברסלבי עם הרבה חוואייג' מוזיקלי.

שיר דוד גדסי ועטר מיינר. צילום יובל אראל
שיר דוד גדסי ועטר מיינר. צילום יובל אראל

כשהוא מלווה בהרכב נגנים הכולל את איתן בן יעקב בכלי מיתר – סאז וגיטרות, אחיו נתן גדסי בגיטרת בס ויאיר צברי על התופים וכלי הקשה, ביצע שיר דוד משיריו משובצים בשירים נוספים כשהוא מארח את חברו איש הביטים והמילים עטר מיינר. שיר דוד פתח במקאם אותו ניגן על גבי העוד והמשיך בשיר "האמת שעזבה" המטובל בפסוקים מהמקורות, כך הוא מסמן את עצמו כזמר ויוצר אמוני.

דעסה

מעגלי ריקוד נצפו במהלך המופע כאשר הנופך החסידי והאמוני התבטאו בהם בהפרדה בין גברים לנשים, עניין שלא מנע מהשמחה לשרות בחלל המועדון. אחרי שפתח עם שירים המזוהים עם הסצנה התימנית החל מהשיר "יא ג'מעה" המרקיד שנכתב בידי נעמי עמרני, מי שעומדת מאחורי הלהיט הענק "אבא שמעון" והמשיך בביצוע בגרסה המדברית של "אהבת הדסה" אותו שיר שחיבר ביני לבין הופעתו של גדסי…

מחוות

את ההדרן של המופע פותח שיר דוד בשירו של מאיר אריאל – "ואיך שלא" ובהמשך הוא מזמין את דן פלד המנגן על גבי קמנצ'ה, השניים מבצעים את שירו של אביתר בנאי – "אותיות פורחות באויר".

החיבור האחרון בין שיר גדסי והסצנה הברסלבית הגיעה רגע לאחר ההדרן המתוכנן כאשר הוא נותר לבדו על הבמה, מדבר על כך כי היום הוא ציון יום הולדתו של רבי נחמן מברסלב וביצע בליווי גיטרה את השיר על פי הפסוק מספר תהלים ק' ב' – "עִבְדוּ אֶת יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה." כאשר עטר מיינר מצטרף אליו בסשן רפפטיבי שגרף את כל הנוכחים.

מה צופן העתיד

ובשולי הדברים – שיר דוד גדסי בתחילת הדרך כאמן, הוא טוב, אין ספק, אולם הרפרטואר שלו כיוצר עדיין מצומצם, בסופו של דבר המופע היה לכבוד הוצאת השיר הראשון, חתום במשרדו של מנהל האמנים אור דוידזון, מי שאחראי בין היתר להצלחתם של האמנים האמוניים ישי ריבו, עקיבא, אמיר דדון, אלכס קלר, וכמובן האחד והמיוחד דודו טסה, עובדה זו יכולה לרמז כי שיר דוד גדסי הוא פרח מוזיקלי שיעלה ויצמח ונכון לו עתיד.

לחצו לצפייה בגלריית התמונות מהמופע

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא