כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

דורון רפאלי ודניאל וייס – ישר בעיניים

דורון רפאלי ודניאל וייס בדואט לקראת מופע משותף - "ישר בעיניים", האזינו

את השיר "ישר בעיניים" כתב והלחין דורון רפאלי בזמן מלחמה אחרת, מלחמה על חייו בעקבות מחלה קשה, דורון נע בין ייאוש לתקווה אך עם הרבה עידוד עצמי. כעת מקבל הפזמון של השיר משמעות מיוחדת ומאוד מצמררת כאשר מבצע אותו המוזיקאי והיוצר דניאל וייס אליו כולנו התוודענו בעקבות אסון השבת השחורה ומותם של הוריו במתקפה הארורה ההיא ובשבי המחבלים. דניאל בשירתו פוקד על המאזינים להתנער מהייאוש והתחושה הרעה ולהמשיך לצעוד קדימה לעבר עתיד חדש. את דניאל פגשתי לראשונה במסגרת הליין "ערב עוטף" המארח אמנים מיישובי עוטף עזה שהפכו לפליטים בארצם, באותו ערב סיפר דניאל את סיפור האסון הנוראי וביצע מספר שירים שהוכיחו כי נשמתו חזק מעל ומעבר לטרגדיה הנוראה.

החיבור בין דורון רפאלי לדניאל וייס הוביל אותם לחורבות קיבוץ בארי מקום ילדותו של דניאל ושם הם ניגנו ושרו ביחד עם אמנים נוספים מעל חורבות בית המשפחה, אני חוויתי לראשונה את המפגש ביניהם במופע בפיאנו בר טסה בדרום תל אביב בו התארח דניאל לצד הרכב הנגנים של דורון וזכה לאהבה וחום רב מצד הקהל. המפגש ביניהם הוביל למופע משותף חדש בטייטל – "מירושלים עד בארי", המשלב שירים של שני היוצרים ועיבודים לשירי העצמה ישראלים.

כך דורון על השיר החדש בביצוע המשותף – "ישר בעיניים. המילים האלו נכתבו בזמן משבר וחוסר וודאות, אחרי שנתבשרתי על המחלה. הפזמון של השיר נוטף תקווה ועידוד לבן אדם מיואש… היום, השיר הזה יוצא בהקשר אחר לגמרי והשורות האלו (לא שיניתי מילה!) נשמעות רלוונטיות מתמיד מגרונו של מי ששרד את התופת בשבת השחורה בקיבוץ בארי, דניאל וייס המרגש, כאילו מבקש מכולנו לאסוף את עצמינו ולהמשיך הלאה בעוצמה ולהסתכל לחיים – ישר בעיניים! "

כך דניאל על הדואט המשותף – "השיר החדש של דורון רפאלי ודניאל וייס "ישר בעינים" יצא היום בכל הפלטפורמות. היתה לי הזכות הגדולה להיות שותף ליצירתו. מוזמנות/ ים להאזין ולהתרגש"

סבב ההופעות המשותף יפתח בתאריך 20 בפברואר בספריה בקרית אונו, בתאריך 27 בפברואר במו בר בקיבוץ רביבים, בתאריך 4 במרץ במועדון גריי תל אביב ובתאריך 28 במרץ בדיינר בהיכל התרבות כרמיאל. כאן ניתן לרכוש כרטיסים להופעות.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא