כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

יום התקליט הבינלאומי

יום התקליט הבינלאומי, מתחם האוזן השלישית, יום שבת 16.04.2011, הגיע, שוטט, רכש, השתתף במכירה פומבית, שמע, האזין, צפה, התערבב, צילם, הסריט, וליקט כמה משפטים (חלקם על בסיס פרסום של קול הקמפוס) : יובל אראל.

לאון פלדמן מנהל את המכירה הפומבית. צילום יובל אראל
לאון פלדמן מנהל את המכירה הפומבית. צילום יובל אראל

Record Store Day הוא אירוע בינלאומי שנולד לפני שלוש שנים בניו יורק, ובו חוגגות חנויות תקליטים עצמאיות עם ההשקות מיוחדות והתרחשויות מקומיות אחרות. הרעיון המרכזי הוא לאחד את אוהבי הויניל וחובבי המוזיקה לאירוע חסר גבולות והגדרות שכולו חגיגה של מוזיקה. השנה, קול הקמפוס, תחנת הרדיו של בית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל, הרימה את הכפפה וביחד עם מועדון האוזן השלישית, החליטה להצטרף ליוזמה הניו יורקית באקסטרווגנזה ענקית של הופעות, מסיבות וסרטים.

היום החל כאמור בשעה 13:00 עם פתיחת מתחם מכירת תקליטים יד שניה במרתף מועדון מקסים, שם גם התקיימה תצוגה של פטיפונים ישנים ומגברי מנורות, אולד סקול אמיתי…

לקראת השעה 15:00 החלה בחנות האוזן השלישית מכירה פומבית ראשונה מסוגה של תקליטים נדירים , בהנחיית לאון "נפולאון" פלדמן, המכירה לא נחלה הצלחה רבה, יתכן והקהל עדיין לא בשל לכך, יתכן והמחירים היו גבוהים מידי, מכל מקום אני הסתפקתי ברכישת סינגל 45 של עוזי והסגנונות – day time \night time. גולת הכותרת של המכירה הפומבית, שלא התממש, היה עותק נדיר של פס הקול המקורי מהסרט המיתולוגי "השוטר אזולאי", אלבום במצב מעולה לדברי הכרוז הוצע לרכישה במחיר פתיחה של אלף וחמש מאות שקלים חדשים, פעם ראשונה ופעם שלישית ואין איש מרים את ידו, יקר מידי? מסתבר שמחיר הביטחון שלו הגיע בכלל לשלושת אלפים ושמונה מאות שקלים…כנראה שהאלבום היה צריך להימכר במכירה של סות'בי ולא של חנות תקליטים תל אביבית…

במקביל בפאב העליון, אוזן בר התקיימו מופעים ברציפות של להקות שונות, את הפסטיבל פתחה להקת ג'ק אין דה בוקס המגדירים עצמם כלהקת פופ סינית מלודרמטית עם צעצועי הנגינה שלהם וקולה המיוחד של הסולנית יעל בירנבאום, אחריהם עלו הקומרדים מלהקת קרימינל פרוג'קט שהביאו עימם גם קהל ביתי, הפעם הם שרו בעברית, למעט שיר אחד שלאון פלדמן הצטרף אליהם בשפה הרוסית…

אודיו מונטאג' - חרקה באוזן. צילום יובל אראל
אודיו מונטאג' – חרקה באוזן. צילום יובל אראל

כשהקהל התחמם יותר הגיח עוזי רמירז שנתן את השואו הידוע של תזמורת איש אחד, אליו הצטרף ספי רמירז עם החצוצרה, דרך אגב ספי רמירז מתגלה כאחד הכוכבים של היום אותו פתח בדוכן מכירת תקליטים משומשים שלו, סינגלים בחמישה שקלים, ממש מחיר רצפה.. המשיך את היום כאמור עם עוזי ובשעות הערב הצטרף להרכב -Audio montage all-stars, סופר גרופ מקומי שכולל בין היתר את דיגיטל_מי, קיפ, מיה דוניץ, תבור בן-דור, ירון אוזנה, ספי רמירז, קותי, מארקי פאנק, סקולמאסטר ומיקסמונסטר.

הרכב זה ביצע ג'ם אחד ארוך שהיווה את ההשקה הראשונה של "חרקה – חיות רדיו – קול הקמפוס,

פרויקט חרקה הוקלט ביום אחד באולפני קול הקמפוס, בית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל כסשן חי וחד פעמי. הרעיון מאחורי הסדרה הוא לאפשר חשיפה לתופעות מוזיקאליות מעניינות ויוצאות דופן. פרויקט חרקה הוקלט ביום אחד באולפני קול הקמפוס, בית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל כסשן חי וחד פעמי. הרעיון מאחורי הסדרה הוא לאפשר חשיפה לתופעות מוזיקאליות מעניינות ויוצאות דופן.

גלריית תמונות שלי בקולה קמפוס
גלריית תמונות שלי בקולה קמפוס

כמי שהחל את צעדיו הראשונים בשנות השבעים כעובד בחנויות התקליטים המיתולוגיות "במבילי" ו"פאז" הרשתי לעצמי בשעה 20:30 לפרוש, אמפפפפפפפפפפפפפפפפ….:-)

לצפייה בגלריית התמונות המלאה (תייגו, תייגו) בפייסבוק
http://www.facebook.com/album.php?fbid=10150160579024654&id=721654653&aid=302906&l=3b462429c7

קול הקמפוס
http://www.106fm.co.il/

לינק להורדת האלבום הראשון בסדרת "חרקה"
http://www.106fm.co.il/#page-/updates/15193

האוזן השלישית
http://www.third-ear.com/

רשימת האלבומים שהוצעו למכירה הפומבית
http://www.106fm.co.il/articles/14885

אוזן בר
http://www.third-ear.com/ozenbar/

ג'ק אין דה בוקס (מייספייס ופייסבוק)
http://www.myspace.com/skipscapescoop

http://www.facebook.com/pages/Jack-In-The-Box/120908584610098?sk=info

קרימינל פרוג'קט (אתר רשמי ופייסבוק)
http://kriminalproject.com/

http://www.facebook.com/pages/Kriminal-Project/158194287545425

עוזי רמירז (פייסבוק)
http://www.facebook.com/pages/The-Ramirez-Brothers/24675128646

טרי TREE (פייסבוק)
http://www.facebook.com/pages/TREE/78938316836?sk=wall

וידיאו: יום התקליט הבינלאומי Record Store Day 2011

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

5 תגובות

  1. אני חושש שמחירי הפתיחה הגבוהים של המכירה, שיקפו יותר מכל את חוסר הרצון של המוכרים השונים להיפרד מהעותקים שלהם…
    נו שויין, נסיק מסקנות לשנה הבאה!

  2. במקרה של שוק התקליטים הישראלי, אין קשר בין מחיר האספנים לבין הביקוש לתקליט. השווי נקבע על ידי האספנים, כל עוד הפריט איננו במצב של מכירה. המחיר הריאלי אותו יהיה מוכן רוכש מסויים להשקיע הוא בדרך כלל בין שליש לחצי מהסכום המוצע. את מספר השחקנים בשוק שמשקיעים כאלו סכומים בארץ, ניתן לספור על יד אחת, וכולם נפגשו אתמול באוזן (ורובם ככולם מחזיקים את הפריטים הללו). אם המכרז היה מתחיל ממחיר של שקל אחד בלבד ומסתיים במחירים הריאליים, הדבר היה מוריד את ערך כל התקליטים הישראליים הנדירים.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא