כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

מבית הקונפדרציה אל זאפה ירושלים – אנסמבל הפיוט ונטע אלקיים

בית הקונפדרציה משיק מופעים חדשים היוצאים מהאולם האינטימי של בית הקונפדרציה אל החלל הגדול של מועדון זאפה. מופע ראשון בסדרה - אנסמבל הפיוט מארח את נטע אלקיים ועמית חי כהן, כל הפרטים.

בית הקונפדרציה חונך סדרה של מופעים חדשים היוצאים מהאולם האינטימי שלו אל החלל הגדול של מועדון זאפה ובכך "יוכלו קהלים חדשים וגדולים יותר להיחשף להפקות המקור של הבית ".

במופע הראשון בסדרה שיתקיים ימים ספורים לפני ראש השנה ביום חמישי, ה-2.9.21, יופיע אנסמבל הפיוט שיארח את נטע אלקיים ועמית חי כהן לחגיגה סוערת של קדושה ושל בקשה לחיבור ופתיחת לבבות לשנה החדשה. .מופע מיוחד זה התגבש במהלך חזרות החוץ בהרי ירושלים ובחצרות עין כרם, אליהם יצאו חברי האנסמבל במהלך שנת הקורונה. שירי המופע נעים במרחב שבין פראות לקדושה, בין התנועה האקסטטית לנעלה ולנשגב.

אנסמבל הפיוט הוא קולקטיב של מוזיקאים ופייטנים המונה שבעה עשר חברים בני שלושה דורות, ומתמחה בביצוע מקורי ופוליפוני של שירת קודש יהודית בעברית ובערבית ממרחבים שונים בצפון אפריקה, בדגש על שירי משפחת אבוחצירא ויהודי חבל תפילאלת שבפתח הסהרה.

האנסמבל בניהולם האמנותי של יאיר הראל ואברהם כהן, הופיע עשרות פעמים בארץ ובעולם, מאוסטרליה, דרך קרקוב ועד מרוקו ובין היתר שיתף פעולה, עם הרב חיים לוק, ברי סחרוף, ויקטוריה חנה, יוסי פיין, נטע אלקיים, רביד כחלני, שלמה בר, עומר אביטל ואבישי כהן. במופע זה יארח האנסמבל את נטע אלקיים ועמית חי כהן- זוג בעבודה ובחיים, מוזיקאים שיוצרים גם אמנות חזותית וקולנוע, ילידי נתיבות שמתגוררים בירושלים ומופיעים על במות במרקש, קרקוב ומרסיי. המוזיקה שלהם שואבת השראה ממקורות מגוונים כמו שירת נשים מכפרי מרוקו, מוזיקה אנדלוסית וצלילים אלקטרוניים ועיבודים עכשוויים.

המופע  בתמיכת משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות יתקיים בתאריך – יום חמישי ה-2.9.21 שעה 22:00 , (פתיחת דלתות זאפה החל משעה 20:00)

לרכישת כרטיסים – בימות

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא