כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

הנשף של אביב גפן

נושא הנשף השנתי של אביב גפן עמד השנה בסימן שנות השמונים, היה דיסקו..

במשך שעה ארוכה המתינו אלפי הצופים והמעריצים של אביב גפן עד לתחילת המופע במסגרת נשף הרוק השנתי מס' 9 שנערך אמש בזאפה לייב פארק במערב ראשון לציון. העיכוב נבע בשל העובדה כי כמה אלפי רוכשי כרטיסים היו תקועים עדיין בפקקים בדרך למופע. הפקקים נוצרו ככל הנראה בשל העובדה שתשתיות התחבורה באזור אל הפארק ובחזרה מתאימות למסיבות כיתה ד' בבית ספר פריפריאלי ולא כנגישות למתחם אירועים בסדר גודל שכזה, אני פוסל את הרעיון שהם סתם התמהמו בדרך. ראש עיריית ראשל"צ ושרת התחבורה החדשה, קחו זאת לתשומת ליבכם.

אביב גפן וסמנטה פוקס. צילום יובל אראל
אביב גפן וסמנטה פוקס. צילום יובל אראל
אביב גפן ונינט. צילום יובל אראל
אביב גפן ונינט. צילום יובל אראל
אביב גפן והקהל. צילום יובל אראל
אביב גפן והקהל. צילום יובל אראל

בשעה עשר בערב האירוע נפתח בהקרנת טריילר בן מספר דקות מתוך סדרת הדוקו דרמה שאמורה לצאת בקרוב – "שנות הירח" של HOT בהפקת ADD המתבססת על האירועים המשמעותיים בחייו של אביב ובחיי המדינה במהלך שנות התשעים הסוערות. את אביב מגלם השחקן הצעיר נח אנגלהארד.

מיד אחריה עלה אביב גפן עם נגניו לבמה והמופע החל. שלוש שעות באווירת שנות השמונים שכללו לא רק מהמיטב בלהיטיו של אביב גפן, אלא גם שורה של אורחים ששרו יחד עם אביב במופע החגיגי.

אביב פנה אל הקהל וסיפר – "כידוע השנה עומד הנשף בסימן שנות השמונים. כילד הייתי תקליטן במסיבות הכיתה ואספן של סינגלים מחו"ל. שנות השמונים הן חלק מהמהות שלי והן השאירו חותם במוזיקה שלי עד היום. אני מרגיש שאני סוגר מעגל עם גיבורי הילדות שלי, מלימאל עם שירו הנצחי "Never Ending Story" ועד סמנטה פוקס עם השיר "Touch Me"."

מלבד האורחים מחו"ל הצטרפו למופע הנשף השנתי אמנים מקומיים. החל מאמיר דדון, אשר תפס טרמפ לאמפי עם אופנוען מזדמן, כדי שלא יאחר להופעתו שלו…

ומי עוד התארח בחגיגה המוזיקלית של אביב? חברי להקת תיסלם שקיפצו נגנו ושרו. סי היימן שחגגה עם הלהיט המיתולוגי משנות השמונים – "גיבור גדול". חברי להקת "שפיות זמנית" שהתאחדו אחרי שלושים שנה כדי לבצע עם אביב את השיר "הקיץ האחרון". אורח נוסף הפציע מתוך הקהל וסחט מחיאות כפיים היה אודי כגן, הלא הוא "משיח" שלא הפסיק להריץ דחקות שגרמו לאביב גפן להתקפל מרוב צחוק, כגן גם דאג להצחיק ולהלהיט את הקהל. גם יסמין מועלם, גיבור הגיטרה ברי סחרוף והמאמי הלאומית נינט טייב נטלו חלק בחגיגה המוזיקלית.

שיאו של הערב היה כמובן עם עלייתו של האורחים מאירופה, לימאל שאפילו קיבל זמרת ליווי לחיזוק שירתו כאשר נועם קליינשטיין הצטרפה לקאסט על הבמה. לעומתו סמנטה הייתה תצוגת אייטיז המעלה חיוכים כשעלתה לבמה עם בגד צמוד וחצאית מיני קצרצרה כשהיא דופקת הופעה כאילו ולא עברו שלושים שנה ויותר מהימים בהם הייתה פצצת סקס מזמרת ותמונותיה קשטו חדרי בני נוער מתבגרים…

הפתעה נוספת בערב העשיר הזה היו הרגעים בהם בנו של אביב, דילן גפן, הצטרף אליו לביצוע אקוסטי של השיר "אולי". רגע לפני ההדרן האחרון הצטרף למופע לקינוח גם חברו הטוב של אביב, בעלי רשת זאפה – גולן עינת שהצטרף כמתופף בשיר "טיפות".

לקראת אחת בלילה הנשף המסורתי הסתיים והקהל החל להתפזר, שוב תוך יצירת פקקי ענק מהפארק החוצה. ושוב השאלה העולה כתמיד – למה?
לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהנשף

רגעים מהמופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא