כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה
כולל וידאו

המוזיקאי דני צוקרמן הלך לעולמו

דני צוקרמן, מוזיקאי, די נחבא אל הכלים, הלך לעולמו בגיל 56

כך כתב יואב קוטנר על דני צוקרמן באתר מומה שאף הוא כבר לא איתנו (האתר) – "דני צוקרמן שייך לקבוצה לא קטנה של מוסיקאים מוכשרים שבאים לידי ביטוי בעיקר כחברים בהרכבים או כנגנים של זמרים אחרים, למרות שיש להם חומרים מקוריים משלהם. בניגוד לרוב חברי הקבוצה הזו הצליח צוקרמן גם להקליט אלבום כסולן, אך כאמן סולן הוא משך פחות תשומת לב מאשר כחבר בהרכבים, והקריירה הסולנית שלו בהחלט עוד לא הגיעה לכדי מיצוי"

דני צוקרמן החל את הקריירה המוסיקלית שלו בשנת 1987, כשניגן בבס במופע "חכם על קטנים" של דני סנדרסון. המופע רץ כשנתיים ובשנת 1989 המשיך צוקרמן לנגן עם סנדרסון במופע של מיטב להיטיו "בבת אחת", בחלק מהופעות אלה התארח אפרים שמיר, שלקח את צוקרמן ללהקה שהקים, גוליבר, עם הקלידן אורי מיילס והמתופף גדי סרי. הלהקה הופיעה בעיקר בפאב "מאחורי הים" בתל אביב, הקליטה שני שירים והתפרקה.

בשנת 1990 הצטרף צוקרמן אל להקתה של אלונה דניאל. הוא ניגן בהקלטות אלבום הבכורה שלה "מסיבה במרתף הארמון" ובהופעות שאחרי הוצאת האלבום. יותר מאוחר הוא גם השתתף בקולות בשירים אחדים באלבומה של דניאל, "זאבים", שיצא בשנת 1992.

בשנת 1991 הוא הקליט שיר ראשון כסולן, לחן שלו למילים של דניאל: "עגלגלון". השיר יצא בתקליט שדרים, אך לא היה המשך באותה תקופה לקריירת הסולו של צוקרמן, שכן הוא הצטרף ללהקת גן חיות עם שרון מולדאבי בשירה, שחר בן-ברק בגיטרה, דובי קיזלשטיין בתופים ויובל ליבליך בגיטרה. צוקרמן ניגן בבס ושר קולות בהקלטות אלבומה היחיד של הלהקה ובהופעותיה עד התפרקותה ב-1993.

אחרי התפרקות גן חיות הקים צוקרמן הרכב בלוז בשם סנהדרין (להבדיל מלהקת סנהדרין של שגיא ואביב ברנס שניגנה רוק מתקדם), בו הוא שר וניגן בגיטרה ואיתו הרכב משתנה של נגנים, ביניהם אופיר לייבוביץ' (מנקמת הטרקטור) ואופיר לוקאי בגיטרות,  ואילן לוקאץ' בבס, אלי סרוגו בתופים. סנהדרין ביצעה בעיקר סטנדרטים של בלוז אמריקאי (קטעים של ג'ון לי הוקר, רוברט ג'והנסון וכד') ומעט חומר מקורי. היא הופיעה מדי פעם עד סוף העשור וגם הקליטה אלבום.

בשנת 1996 הגשים צוקרמן חלום והוציא אלבום כסולן – "חלום פרטי" בהפקת דובי קיזלשטיין, אלבום רוק כבד ורית'ם אנ'בלוז, בו צוקרמן שר בקול צרוד וניגן בגיטרות וקלידים. פרט לשיר "זורמת בדם", אותו כתב והלחין בן-ברק, צוקרמן הלחין את כל שירי האלבום, כתב מילים לרובם ועיבד עם קיזלשטיין.

האלבום לא זכה לתשומת לב תקשורתית רבה וצוקרמן למד על בשרו שברדיו הישראלי (ובוודאי בטלוויזיה) לא מתלהבים מבלוז ורוק כבד. הוא גם לא ניסה לקדם את הוצאתו ביחסי ציבור רבים, אלא הסתפק בהופעות מעטות בלבד.

בשנת 2005 שיתף דני צוקרמן פעולה עם רומן באימבייב באלבום בשם "הלוואי וגודביי". מדובר בפואמה "חיזוקים לצדיקים נזיפות לבבונים" אודות נסיכות קטנה בתל אביב ממלכה הגדולה אלדורדו בה החיים המושחתים… שכתב רומן ודני ליווה את קריאתה בנגינה בגיטרה, ולצידם יוני סילבר בכלי נשיפה, אדם שפלן בקונטראבס, מישה פרוסמושקין בחלילית ואייל רז בכלי הקשה., יציאת האלבום לוותה במספר הופעות בתל אביב.

את דני צוקרמן פגשתי לראשונה ביוני 2010 עת ליווה בגיטרה את ירון בן עמי במסגרת אירוע "לכלוך באוזן" שאצר השדרן לאון פלדמן במועדון אוזןבר אשר הוגדר בזו הלשון – " raw sounds נא באוזן, ערב עם שמונה אקטים משובחים על טהרת הגרוב והליבלוב, הבלוז והשמוז הפאנק והסקאנק"

שלושה חודשים מאוחר יותר פגשתי את צוקרמן מלווה שוב את ירון בן עמי והפעם באירוע שוקייס 180 מעלות "הזמרים – היוצרים הבאים של ישראל" במסגרת פסטיבל תל אביב למוסיקה בניהולו האמנותי של לאון פלדמן.

כאמור היום הוא הלך לעולמו, בן 56, יהי זכרו ברוך.

 

(הוספנו – השיר עגלגלון מהתקליט המקורי באדיבות דרור נחום, היצירה קר שם באדיבות הלייבל עננה)

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא