כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מה לאהובי ונקמת הטרקטור

נקמת הטרקטור, "מה לאהובי" – משירי משה אבן עזרא, מופע השקת האלבום, מרכז סוזן דלאל, נווה צדק. 12.10.2013. אורח – יורם חזן. נכח, צפה והאזין, גם להסבריו של בללי, צילם ומדווח – יובל אראל.

אבי בללי, נקמת הטרקטור, השקה. צילום: יובל אראל
אבי בללי, נקמת הטרקטור, השקה. צילום: יובל אראל

25 שנים הם על המפה המוזיקלית, נקמת הטרקטור נולדה יחד עם סיפורים מהקופסא של רמי פורטיס, בשנת 1990 הם נרשמים בלוח האלמותי של פס הקול המוזיקלי עם שירי אלבומם הראשון "אדון הסליחות" ו"משחק של דמעות", יוצאים לקריירה ארוכה במהלכה הלכו ובאו כמה מחברי ההרכב, אבי בללי תמיד שם, הוא הגרעין, המייסד, היוצר, המבצע המרכזי.

אחרי מסלול ארוך במהלכו אף "טיפסו" חברי ההרכב על ה"קירות" לצד להקת המחול בת שבע לה חיברו פס קול לאחד המופעים, להקת "נקמת הטרקטור" חוזרת עם אלבום עשיר במסורת ובמורשת של תרבות יהודית כפי ששילבו באלבומיהם הקודמים. גם הפעם מעניקה הלהקה פרשנות מוזיקלית עכשווית, עזת מבע ורגש, לטקסטים קלאסיים, באופן שממזג בין הזמן למקום, עם טביעת אצבע ייחודית וחד פעמית.

אכן, בסוף הקיץ, שנה אחרי השקת אלבומם הקודם "נשאר רק לרוץ", חזרו אבי בללי וחבריו להרכב אל המקורות היהודיים עם האלבום "מה לאהובי" בו הולחנו ועובדו שיריו של משה אבן עזרא שהיה משורר ופייטן ופילוסוף בתור הזהב של יהדות ספרד, ונחשב אחד מגדולי המשוררים היהודים בכל הזמנים. רוב השירים ששולבו באלבום עוסקים בסליחה, אהבה, געגועים וחשבון נפש

נקמת הטרקטור, השקה. צילום: יובל אראל
נקמת הטרקטור, השקה. צילום: יובל אראל

אבי בללי, סולן הלהקה אמר על האלבום כי "זהו מעגל שנסגר אחרי עשרים וחמש שנות פעילות של נקמת הטרקטור, הפעם בחרנו לקחת את הנגיעה שלנו לתרבות היהודית הספרדית לכדי אלבום שלם." אז הנה הוא, האלבום השלם, להאזנה מקוונת ואף לרכישה.

אמש באחד ממרכזי התרבות האיכותיים של תל אביב, בקומה השנייה של בית הספר לבנות בנווה צדק, כיום האולם על שם ירון ירושלמי במרכז סוזן דלאל, ערכו חברי להקת נקמת הטרקטור את מופע ההשקה הרשמי לאלבום. במהלך המופע בו התארח יורם חזן, סולנה של להקת "כנסיית השכל", אף היא יושבת חזק במיתוס הפיוטי של הצליל היהודי הספרדי, בוצעו כלל  היצירות מהאלבום החדש, כאשר בין ביצוע שיר למשנהו מסביר אבי בללי באריכות את המקור, הסביבה, הדרך בה יצר אבן עזרא את שירתו והאופן בו השפיעה על העיבוד וההלחנה שלהם עתה.

יורם ובללי, כנסיית הטרקטור...צילום: יובל אראל
יורם ובללי, כנסיית הטרקטור…צילום: יובל אראל

אין ספק כי נקמת הטרקטור היא אחת מההלהקות היותר חשובות בפס הקול הישראלי, הרכב הלוקח ברצינות תהומית את הקשר בין העם, שורשיו והשירה הפואטית והפייטנית. עם הרכב הנגנים הכולל את בללי עצמו בגיטרת בס, גליה חי בויולה, רועי ירקוני בקלידים ומחשב, אביב ברק בתופים, אליהו דגמי בעוד ואופיר ליבוביץ' ביטרה חשמלית, הגישו אמש לקהל שמלא את האולם עד אפס מקום את אחת היצירות החשובות, המצויינות והמקוריות שעל כל ישראלי, יהודי, מאמין או חילוני גמור וחובב מוזיקה לחוות במופע חי וכמובן להניח יד על האלבום המהודר שהושק בחסות הלייבל אנובה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא