כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעותפסטיבלים ואירועים מיוחדים
כולל וידאו

בחצר של המלכה זהבה בן

זהבה בן במופע החותם את פסטיבל הפסנתר במוזיאון תל אביב לאמנות, היינו שם

אתם בוודאי מכירים את הקלישאה החבוטה על ההוא או ההיא שהיו כך וכך בחצר של מלך מרוקו, יש יותר כאלו מבעלי התפקיד האמיתיים, ככה זה אצל היהודים, אוהבים להגזים ולפנטז, להפוך את הדמיון למציאות…

אולם מה שהתרחש במוצאי שבת באולם ע"ש רקנאטי במוזיאון תל אביב לאמנות, המופע שחתם את פסטיבל הפסנתר לשנת 2022, אני מגדיר זאת כשהייה בחצר של המלכה. זהבה בן בהופעה אקוסטית ומרשימה ביותר, עם השירים השקטים, עם השרים "הכבדים", עם המחרוזות החפלאיות, עם רגעי החיבוק לעדה המרוקאית כולל עליה לבמה של כמה בנות מאוהבות עד קצה הנשמה עם נחשולים של אהבה מצד הקהל, הביאה למופע את התחושה שהנה כאן המלכה הבלתי מעורערת של הזמר הימתיכוני.

זהבה בן בפסטיבל הפסנתר. צילום יובל אראל
זהבה בן בפסטיבל הפסנתר. צילום יובל אראל

זהבה בן, הילדה משכונה ד' בבאר שבע, אשר כבשה את הסצנה הימתיכונית בשלהי שנות השמונים עם שלל להיטים ואחד עשר אלבומי אולפן, עם קהל שהולך אחריה, לא רק בישראל אלא גם מעבר לגבול, היא אפילו הופיעה בתחומי הרשות הפלשתינית וזכתה לאהבה רבה גם אצל שכנינו…שרדה את כל התהפוכות שעברה הסצנה הזו במהלך שלושים ויותר השנים האחרונות, למרות שידעה תקופות לא קלות מבחינה כלכלית. מזלה זרח שוב לאחר שהשתתפה בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" שם היא נחשפה לכלל העם כדמות טובת לב ואשה הגונה, חשיפה שהובילה לעליית קרנה פעם נוספת ולמרות שאת השטח כבר תפסו זמרות צעירות יותר זהבה חזרה ובגדול.

זהבה בן בפסטיבל הפסנתר. צילום יובל אראל
זהבה בן בפסטיבל הפסנתר. צילום יובל אראל

אין ספק כי השנה האחרונה הייתה השנה של זהבה, עם שירים חדשים, עם השתתפות בפרויקט הענק של ההופעות בפסטיגל, עם שלל הופעות ברחבי הארץ, החל מאמפי קיסריה, היכל מנורה, ארנה ירושלים, לייב פארק, ועד אמפי אשדוד, עם שש הופעות בערב אחד ביום העצמאות ומסכמת אותה עם שלל תארים כזמרת השנה, מופע השנה ושיר השנה.

זהבה בן בפסטיבל הפסנתר. צילום יובל אראל
זהבה בן בפסטיבל הפסנתר. צילום יובל אראל

אמש היה זה אחד השיאים בקריירה המתחדשת של זהבה, כשהיא הופיעה עם הרכב אקוסטי אתני וייחודי שכלל את מיכאל שוורץ בפסנתר וקלידים, אמיתי פריינטא בבס וקונטרה בס, איציק ריקן בבגלמה וכלים אותנטיים, מור אוזן בגיטרה , גלעד דוברובצקי בכלי הקשה‫ וניר בכר על התופים בהפקתו המוזיקלית של גיא דאן, בפני הקהל שמילא את אולם רקנאטי עד אפס מקום, עם טונות של אהבה והערצה, בצעה זהבה את מיטב להיטיה האהובים מתחילת דרכה ועד עתה והוכיחה כי היא המלכה וזו אכן החצר שלה. וכאשר אני אומר חצר אני מתכוון לאותם רגעים כאשר ניתן האות והקהל קם על רגליו, חלק גדול החל לזרום למטה אל קדמת הבמה, אלו היו בדיוק הרגעים שזהבה עברה מאחד לאחת ולחצה ידיים, חיבקה והרעיפה אהבה בחזרה לקהל המעריץ.

זהבה בן ובנה בן בפסטיבל הפסנתר. צילום יובל אראל
זהבה בן ובנה בן בפסטיבל הפסנתר. צילום יובל אראל

שיאו של הערב היה ממש לפני ההדרן כאשר זהבה בצעה את השיר "חיים שלי" ובמהלכו הופיע לצידה בנה, בן אשר החזיק את ידה לאורך כל השיר. הקהל נמס.

אנחנו אהבנו כל רגע.
לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

כמה רגעים שתיעדנו במהלך המופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא