כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

האחים של האח הגדול…

שלושה יוצאי תכניות הריאליטי "האח הגדול" משחררים הבוקר שירים, ניגשנו לבדוק במה דברים אמורים. 

מריה דומרק – כמו בובה

מריה יוצאת הריאליטי של האח הגדול מבקשת לחזור לתודעה הציבורית והפעם כזמרת יוצרת, את שיר הבכורה שלה "כמו בובה" היא כתבה במשותף עם טל שטיין , שרון לוי ורועי קורנבלום. השיר הולחן אף הוא בשיתוף פעולה של  מריה דומרק עם שרון לוי וטל שטיין. הטקסט מנסה להחצין את המאבקים האישיים בנפשה פנימה בין הרצון לשבור את חומות הזכוכית של עולם הריאליטי המזוייף לבין האני האישי שמבקש להוכיח את עצמו, הלחן הוא מה שקרוי בלשון ישירה עממי הנוגע בפופ הימתיכוני העכשווי במבנה השירה. כך מריה על השיר הטרי – "עברתי חודשים ארוכים לצד היצירה , היום אני משחררת את "כמו בובה" ומתרגשת לראות אותו עושה את צעדיו הראשונים בתעשיית המוסיקה הישראלית. התהליך הזה היה עבורי למסע ריפוי רוחני ופסיכולוגי והרבה בזכותו – היום , אני שלמה עם עצמי וגאה יותר מאיי פעם." מכיוון שזהו השיר הראשון שמריה משחררת אפשר לומר עליו מילה טובה עם הרבה תקווה להמשך.

 

אסף גורן – קום

אחרי שיצא עם שירו הראשון "אוי ואבוי לי" שהתקבל ברגשות מעורבים אבל עם הרבה נדיבות כעת עומד אסף למבחן השיר השני ולדעתי האישית הפעם הוא לא חוצה את המשוכה. השיר שמילותיו נכתבו למעשה בידי אותו הרכב תמלילנים – אסף גורן, ניב כהן, מיטל פטש כהן, נוי אייזן שגם הלחינו אותו הוא בעצם מישמש טקסטואלי ומוזיקלי שנע בין ריקודי קפוארה לבין טראנס דאנס של חסידי ברסלב, אסף מגייס לויז'ואל בקליפ את בני משפחתו ואת בת זוגתו שירן סנדל לככב לצידו. אחרי האזנה וצפייה לא מצאתי הגיון ממשי במילים ובקונטקסט, לא הבנתי מדוע הפזמון החוזר בשיר נלקח מתפילת אדון הסליחות של יום כיפור, לדעתי הרצון האדיר של אסף להצליח מהיר יותר מהיכולת ליצור שיר איכותי אמיתי, לבנות העשרה שמעריצות אותו יתכן והשיר הזה יספיק, לי לא.

 

אחי נתן – רגשות בזול

אצל אחי נתן הסיפור כבר שונה לגמרי, הוא בדרך לאלבום שני, כעת עם שיר נוסף שהוא תימלל והלחין בהפקתו המוזיקלית של אופיר מלול, אחי נתן מגיש שיר מהזן שנוגע בבנות, רומנטיקה המתעמתת עם עצמה בלבטים שבינו לבינה, קורטוב של ימתיכוני מסלסל בעדינות עם מעטפת של חצי בלדה חצי מקצב דרמטי עשיר לפרקים בביט. המאזינים אהבו את השיר שצבר האזנות רבות עוד בטרם שוחרר כקליפ, כדאי להמתין לאלבום המלא או אז נדע האם מדובר בקונספט וסיפור או אסופת להיטים רומנטית…

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא