כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל אינדי שדרות הסתיים במעצרם של חברי להקת יובל מנדלסון והמסע לפולין

יובל מנדלסון ואסף תלמודי נעצרו אמש בידי שוטרי תחנת שדרות בפסטיבל אינדי שדרות, כל הפרטים.

אמש התקיים פסטיבל "אינדי שדרות" ביוזמת מנהלי פאב שדרות בכיכר הנשיא בעיר, הפסטיבל שהתקיים פעם נוספת השנה נפתח אתמול והיה אמור להמשיך גם הערב אולם מה שאירע אמש בשעות הערב והסתיים במעצר של שניים מחברי להקתו של יובל מנדלסון, ככל הנראה גנז את התוכניות.

פסטיבל "אינדי שדרות" נולד לראשונה ביוזמתם של אמנים מקומיים מעוטף עזה, בנובמבר 2018, והיה שלושה ימים של מוזיקה, תרבות וצבע. השנה פנו יזמי הפסטיבל – עמית פורז, מוזיקאי בוגר מכללת BPM, המתגורר בשדרות ועמיחי לבון, סופר ומוזיקאי, סטודנט בספיר, החליטו להרים פרויקט גיוס כספים על מנת להפיק את הפסטיבל גם השנה באופן עצמאי לחלוטין מול הקהילה למעט תמיכה של "פאב שדרות". קיומו של הפסטיבל תואם מול הרשויות בעיר.

התכנית דיברה על שבעה מופעים ביומיים ובין ההרכבים שנכללו בפסטיבל מצויים – פלא-אוזן, יובל מנדלסון ולהקתו, איתמר בק ופקידי הקבלה, דורון והב, Shalibi,  GAYLA ו- Albert Tales.

לפי בירור שערכנו עולה כי אמש בשעה 23:00 במהלך המופע של יובל מנדלסון הגיעה לתחנת המשטרה בעיר תלונה מתושבים הגרים בסמוך על הקמת רעש מכיוון הפאב, צוות סיור שהגיע למקום ביקש להפסיק את השמעת המוזיקה ודרש מהמוזיקאים להזדהות.

בשל כך נוצר עימות בין המוזיקאים לשוטרים שכלל חילופי דברים ובסופם נעצרו יובל מנדלסון ואסף תלמודי אשר נלקחו לתחנת המשטרה בעיר ולאחר חקירה שוחררו בתנאים ביניהם איסור כניסה  לעיר שדרות למשך 15 יום.

בעקבות ההתרחשויות הגיבו כמה מחברי הלהקה בעמודיהם האישיים בפייסבוק, כך נדב לוזיה המתופף של יובל מנדלסון והמסע לפולין – " אז איך זה מרגיש לחטוף טייזר לתוך הגוף ?האמת, אני לא בטוח באיזה רגע זה היה. נראה לי שזה היה בזמן שראיתי את השוטר מכופף לאסף את היד בצורה שהיא עוד רגע נשברת, אז פשוט זינקתי על שניהם וניסיתי לשחרר את האחיזה. כמה רגעים אחרי זה הרגשתי נימלולים מטורפים בתוך הגוף. ממש חשמל שזז במהירות גבוהה, כשהרוב מתרכז במרכז הבטן, ממש באותו מקום שהחרדה מתבשלת בזמן התקף טוב. אחרי שלקחו את אסף ויובל למעצר חזרתי לאיזור הבמה ופשוט קלטתי שאני אאוט. כל הגוף בשוק, לא הצלחתי לעמוד וכשהלכתי זה הרגיש מאוד מוזר. עברה כמעט שעה נראה לי, זה חלף ואני בסדר. גם אורקי יואל אסף ויובל בסדר."

גם אור אדרי שניידרמן, בסיסטית ההרכב הגיבה – " אז יובל ותלמוד שוחררו מהמעצר בתנאים מגבילים עם צו הרחקה מהעיר שדרות ל15 יום אחרי שנאזקו וחטפו מכות רצח משוטרים גיבורים ששומרים על בטחון האזרחים מפני פושעים מסוכנים, לוזיה חושמל בטייזר כי ניסה למנוע מהשוטרים לשבור לתלמודי את הידיים וממני התעלמו אפילו שניגנתי יפה כמו כולם. שוביניסטים."

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא