כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ההתגלות של תהל

מופע השקת אלבום סולו בכורה לתהל קליין – UNFOLD . ליל שלישי, 30.10.2018, תאטרון תמונע, נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

בדיוק לפני שבע שנים פגשתי לראשונה את תהל קליין, אז סולנית בהרכב העונה לשם False Positive היוצר ומבצע מוזיקה שנעה על פני מחוזות המוזיקה האקספרימנטלית, אלקטרונית עם נגיעות טריפ הופ אלקטרו סול ואלקטרו דאב.

הפגישה הייתה כמה דקות לפני עלייה לבמה כדי לחגוג את השקת אלבום הבכורה, תהל הספיקה לספר לי כי היא בוגרת בית הספר רימון, וכן לימודי סאונד והפקה במכללת BPM בתל אביב, תהל  מנסה להעביר לי את פשר השילוב המיוחד בשלל הזרמים המוזיקאליים שנשמעים במוסיקה של הלהקה, וסיפרה כי היא למעשה מגיעה מעולם של מוסיקה קלאסית בו חונכה על ברכי האופרות, ולמרות זאת אהבה מאוד את תחום הטריפ הופ, חבריה להרכב, יון לב האיש על האלקטרוניקה, קלידים ושלל מכשירים מגיע מתחום המוסיקה השחורה ואילו איליה לופה, הגיטריסט מגיע מתחום האמבינט ומושפע מאוד ממוסיקה צפונית…

שבע שנים תמימות חלפו להן כאמור, את תהל פגשתי בהמשך כאשר פתחה קבוצה בפייסבוק במטרה לסייע בידי אמנים בתחילת דרכם בכל הקשור בנושאי קידום ויחסי ציבור נכונים, קבוצה אליה הצטרפתי והשארתי בה הערות מעת לעת.

אמש הגעתי לתאטרון תמונע על מנת לחוות את המופע החדש של תהל, כעת כיוצרת עצמאית המשיקה אלבום סולו, אלבום בכורה למעשה כפרי יצירתה, הכולל 11 שירים ועליו עבדו חמישה מפיקים שונים: מתן ספנסר, אורי רוסו, רועי אביטל, נועם הלפר ותהל עצמה.

המופע והאלבום עצמו קודמו בידי תהל באמצעות פרויקט גיוס הון מההמון על מנת להרים את ההפקה המוזיקלית וכל כולו הוקדש על פי דבריה להוריה.

על הבמה ליוו את תהל גן גנור בגיטרה, ניתאי רם על התופים ובהמשך הצטרף הרכב כלי מיתר שכלל את אילה זיו בצ'לו, דניאל תנחלסון בויולה וכינור, קתרין לסקו בנבל ונועם ברגיל בחצוצרה, את ההפקה המוזיקלית של המופע נטל על עצמו יובל שנהר.

המופע קיבל טוויסט מיוחד כאשר תהל עמלה במיוחד על הפרפורמינג באמצעות שמלת האוריגמי-לד שנתפרה במיוחד עם עשרות נורות לד שקיבלו את השראתן להידלק בשלל צבעים על פי אותות חשמליים מכלי הנגינה שלה, עניין שיצר אפקט ויזואלי מהפנט ומסתורי.

המוזיקה עצמה הייתה, לפחות על פי אוזני, המשך טבעי להתנסיונות המוזיקליות הקודמות במסגרת הלהקה כאשר האספקט הדיגיטלי תופס עוד ועוד נתח ממשי בתוך המלודיה כנותן שטח נרחב לפעילותם של המיקסרים והבלנדרים למיניהם כיוצרי האקורדים ומעטרי האווירה, אל כל אלו השתלבו בהמשכו של המופע כמה כלי מיתר שביקשו לרכך את ה"לכלוך הדיגטלי המעקצץ.."

השירים נעים סביב סיפורים אישיים מחייה והוויתה של תהל כגון שימוש בקולות של בני משפחתה לכמה מהשירים, במיוחד לשיר עמו פתחה את המופע, הזכיר לי את הפרויקט של קובי אוז שגייס את ההקלטה של סבו הפייטן לאחד משיריו, את ההקלטה חיברה תהל לעכשיו וכאן עם העוצמות האלקטרוניות שלה, בבחינת עבר ועתיד גם יחד.

האלבום עצמו, שנמכר במתכונת דיסק במהלך המופע או נמסר לתורמי ההדסטארט מצוי ברגעים אלו להאזנה ברשת, ספוטיפיי…

וידאו מהמופע

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא